text: BIFIDUS AKTIF
Kariéra Charlie Biermana začala roku 2002, kdy si jeho působivých deep rytmů všiml A-Sides, majitel labelu Eastside. Pak si Break získal i přízeň Nica, vydal singl na Saigonu a hlavně se spojil s Silent Witnessem, aby společně pronikli i na label No-U-Turn. Dunivé basy, mrštné bicí a křišťálové plochy však nebyly předurčeny pouze k vydávání na zaběhnutých labelech a kus cesty za slávou museli tito dva ujít v souběhu s vedením vlastního labelu DNAudio, který funguje od roku 2003.
Nejklíčovějším mužem pro Breaka (ale i Silent Witnesse) se pravděpodobně stal Klute tím, že každému z nich poskytl roku 2004 prostor na singlu pro Commercial Suicide a masivně hrál jejich tvorbu. Pak se dostal pod křídla Fiercovi – majiteli labelu Quarantine. Předvedl se zde poprvé společně s Hydrem (dále má pak Break ještě jednoho méně známého kolegu Squire) v pecce Dream Sequence (pro mě osobně track roku 2004). Fierce dal Breakovi prostor na každém ze tří dalších singlů. To už měl ale nadějný producent dveře otevřené k Teebeemu na Subtitles, vydal desku na Explicit a Fuze a pokračoval i ve spolupráci se Silent Witnessem, kteří vydali Rainman EP u Kluta a procpali se i na Metalheadz nebo Critical. Hlavním tahounem tracků od pana zlomeného jsou minimalistické zvuky, techno vibe a nekonečná a nevyčerpatelná energie z naprosto odlehčených a velmi dobře stravitelných úderovek. Skvělý příklad tvorby, která umí být pekelně tvrdá, ale zároveň jemná – a takhle inteligentně tvořit umí málo producentů!
Break má za sebou tunu releasů a pravděpodobně právem přemýšlí o debutovém albu. Své ušní bubínky válcuje ve studiu dál a naposledy přispěl remixem Noisie – Brainstitch na EP pro Shogun Audio. Ohromující potenciál 23letého hudebního génia nekončí ale ve výčtu vydaných nosičů. Pravá akce nastane tehdy, když svou tvorbu promíchá s tím nejlepším a nejkvalitnějším hudebním materiálem, který se k němu dostane. Spolehlivě nejkrutější a zároveň kompaktně nejdynamičtější selekci ostrých drum and bassových rytmů najdete na příští Take Control.