RECENZE // GRIDLOK / STREET TECHNIQUE PART 3 / SKC

Dnes tu mám tři alba, respektive jejich části. Jako první přijde na řadu Gridlok s dílem Break The System, které můžete zanedlouho očekávat coby trojdesku z labelu Project 51. Na vydavatelství Technique se objeví třetí díl série Street Technique. Posvítíme si na Drumsound + Bassline Smith a Skyver + D Jon. A na závěr SKC a první část Killing Me Softly LP pro Commercial Suicide.


4. 10. 2006, publikoval BIFIDUS AKTIF

text: BIFIDUS AKTIF

Gridlok – Break The System LP
Project 51 (P51UKLP01)

A Gridlok + El Hornet – Hollywood
B Gridlok – Bottomfeeder
C Gridlok – Watching Us (feat. MC Dino)
D Gridlok – Fingerprints
E Gridlok – Wake Up
F Gridlok – The Fillmore

Recenzi díla Break The System jste si mohli před časem přečíst u kolegů dnb.cz v podání Gridlokova fandy, Marihaie. Proto nebudu zbytečně rozpitvávat album, kde naleznete uleželé mrtvoly, na jejichž nejchutnějších orgánech si monstra a zombieci pomlaskávají. Ano, ano, i nové album zachycuje Gridlokův cit pro výběr těch nejstrašidelnějších a nejobludnějších samplů, jaké lze v horrorech najít. Na desku mám dvojí pohled: Určitě uspokojí fanoušky Gridlokova zvuku a rukopisu, na druhou stranu přináší i něco nové, co přitáhne pozornost fanoušků happy endů, galantních mužů a upravených šťabajzen. Mluvím o Hollywoodu s El Hornetem z Pendulum. Roluje, masíruje a drtí. Masivní parketoleštič nemá na LP po hitové stránce konkurenty.

Bottomfeeder zase přináší červí díru plnou vcucnutých šumů a ruchů, které si v ní léta půjčovali Ed Rush + Optical. Syrové a majestátné dílo dělá z první desky dle mého názoru největší tahák. Watching Us má také něco do sebe a rozpumpuje tělo a rozmělní ducha nejen díky vkusně vybranému doprovodu MC Dina. Od dalších třech tracků lze čekat klasickou Hitchcockovu, tedy pardon, Gridlokovu silnou kávu. Neohrabané a kruté Fingerprints mě moc nebaví a stejně to mám i s Wake Up, který mi přijde příliš vlezlý a uvrčený bez toho, aby nějak výrazně vystrašil a donutil lidi se hýbat. Stát a koukat rozhodně nikdo nemůže u The Fillmore. Zvukově nepřeplněný a čistý stepík s geniálním vysřižením trubky kvete jako sedmikráska na hrobu šíleného hraběte ze středověku.

 

VA – Street Technique LP Part 3
Technique (TECH002LP3)

A Drumsound + Simon Bassline Smith – Cape Fear
B Drumsound + Simon Bassline Smith – Subsonic
C Skyver + D Jon – Knockout
D Skyver + D Jon + E Theory + Mark 7 + Lezly – Gimme So (Phetsta remix)

Opravdu nevím, co jsem očekával od alba Drumsound + Simon Bassline Smitha. Proč jsem si ho vůbec pustil? Cape Fear způsobí sice jen malou nevolnost, neboť není hloupý celou stopáž 5:30, ale pouze po dobu „hlavní jízdy“. Tu bych ovšem v tomto případě označil za cestu na hřbitov. Působivé majestátné orchestrální výjevy slibují něco zajímavého, ale pak se vynoří tragický omyl: omílání sebevykradeného sajrajtu, který se prostě nedá poslouchat. Na party je někdy úplně jedno, co hraje, ale doma to nezkoušejte!!! Subsonic se snaží být rádoby drsný, ale opět s nulovým efektem. Pokud čte tento text někdo, kdo mě opravdu nemá rád, poradím mu, jak mě umučit k smrti: Pusť mi první desku z tohoto alba! Skočím z okna ještě dříve než Alex v Mechanickém Pomeranči!

Mnohem snesitelnější rytmy skrývá druhý vinyl. Dvojce Skyver + D Jon jde hra na Pendulum poslední dobou čím dál tím lépe a pomalu se dostává do pozice, kdy by se dali v tomto úsilí zhodonit asi jako originál adidas versus abibas z tržiště. Ale i přes propastný rozdíl mezi králi oboru a producenty tracku Knockout považuji tuto věc za super parketovku, kde disharmonické tóny působí pozitivním a rajcovním dojmem, ne jako v případě taškařic od křupanů z první desky. V Gimme Something to taky nešlape vůbec marně. Remix od Phetsty vykazuje hitovost a nakažlivost, ale snést ho člověk může jen při tančení, kdy se dobře reaguje na prvoplánovky, protože se chce hýbat a radovat. Jako kulisu k mytí nádobí doporučuji raději O-zone – Dragostea Din Tei.

 

SKC – Killing Me Softly LP Part 1
Commercial Suicide (SUICIDELP006_1)

A SKC – Alpha Centuri 
B SKC – Composure
C SKC – Offguard (VIP)
D SKC – Break It Down 

Maďarská ochutnávka uzenin od jednoho z nejznámějších řezníků může začít! SKC připravil nejdříve libovou exkluzivní šunku, která se rozplyne na jazyku jako kousek zmrzliny. Přitom má tak smyslnou masovou příchuť a vůni… s křupavými rohlíky a vrstvičkou másla to nejlepší. Ano, Alpha Centauri představuje průlom mezi nejchutnějšími snídaněmi! Působivé vyvolávání duchů androidů z vesmírných dálek za přísunu nejdynamičtější basy a zvonivého ťukání. Composure se na druhé straně sice krčí ve stínu, ale nepostrádá drive. Bohužel chybí nápad, který by tomuto tracku zaručil euforické přijetí chuťovými buňkami. Podobně stavěných skladeb jsme se od SKC už pár dočkali; třeba na DSCI4. Funkční deep step si rozhodně místo v setu najde, energii má totiž na rozdávání.

Oproti Alpha Centauri, coby výběrové šunce, působí Composure jen jako šunkový salám ve vakuu. Na druhé desce nalezneme věrný a velmi často omílaný Offguard (VIP), tedy zdokonalenou verzi rok starého flipu Dominion. Těžko říci, v čem tkví zlepšení. Považuji ho za zTactailený (tzn: implementoval do sebe bojovnost a náladu tracků od ostatních maďarských kolegů). Osobně nejvíc vyzdvihuji povedený breakdown – celkově tedy: průměrný uherák. A Break It Down? Nepříliš hitové, ale určitě najde DJs, pro které se stane toolem a posluchače, kteří na něj budou reagovat. Atmosférou se hodí ke Klutovi – tedy na Commercial Suicide jako stvořené. Oproti šunčičce ze začátku to ale prostě nestačí na lepší ohodnocení než jako čerstvý Tesco párek.


publikoval BIFIDUS AKTIF