Rozhovor // Yadel

Venku sněží a buď jste právě přišli vymrzlí ze sjezdovky a nebo sedíte znudění raději celý den doma v teple. A právě proto přináším další zajímavý rozhovor, aby si každý přišel na své - buď si odpočinul nebo se rozptýlil. Dnes nabízím jednoho z hrdinů únorové Take Control - ostravského DJe Yadela z party dvoika­.troika


27. 1. 2007, publikoval BIFIDUS AKTIF

ptal se: BIFIDUS AKTIF

Hrál jsi už v době, kdy většina mladých DJs ještě netahala ani kačera. V jakém období ses cítil lépe? V začátcích s prvními akcemi, které měly těžkou pozici, a nebo dnes se zavedenou scénou, internetem a možností pozvat kohokoli kamkoli?
Samozřejmě jsem se cítil lépe v oné době, byl jsem totiž zhruba o deset let mladší :) Ale vážně: akcí bylo o hodně méně a lidi si jich tím víc vážili. Například první Slim Slam Drum a také „kolaborační“ Shadowbox nights se zahraničními hosty v Ostravě byly pro nás všechny malým svátkem. Jako dvoikatroika (o jména DJs ještě ani tak nešlo) jsme tehdy jezdívali hrávat každý víkend po celé republice a téměř vždy se jednalo o výborné akce. Byla to krásná doba, kdy lidé dokonce neváhali zaplatit vyšší vstupné, což je oproti dnešní době paradoxní. Ale vše má své pro a proti. Dnes už je naše dnb scéna, pokud se o ní dá takto mluvit, někde jinde. Posun samozřejmě nastal a myslím, že k dobrému; internet tomu hodně pomohl. Akcí je mnohem více, v každém regionu hrají místní DJs to své, takže to máme trochu rozmanité, a je to tak fajn. Je těžké říci, co bylo, nebo je lepší. DJing beru jako zábavu a musím říct, že se bavím stále skvěle.


Jsi stále 100% drumandbass addict nebo už ho jen hraješ, sleduješ nové desky, ale doma posloucháš raději ticho a nebo jiné žánry?
K poslechu si popravdě řečeno raději pouštím downtempo, breakbeat, nebo řekněme "jazzy stuff ". Je toho hodně, ale převažuje vše zlomené. I když psytrance mi taky vůbec nevadí… Drumandbass poslouchám samozřejmě pořád. Je to hudba, která mě nikdy neomrzí! Neurofunk je přeci tak krásný :)

Kteří producenti Tě v součastné době nejvíce berou a proč?
V současné době určitě State of Mind, Chris Su, Concord Dawn, Jade, N Phect, Dizplay… je jich samozřejmě více, ale prvně jmenovaní a nebo spolupráce všech mi dává přesně to, co od dnb čekám. State of Mind to u mě teď prostě jasně vedou. Výborné tracky dělají i Holanďané Spinor a Rawtekk. Nerad bych zapomněl i na domácí produkci – Morebeat, ale také No Money a Sub D Visionz mě nepřestávají překvapovat. Jde jim to skvěle, začínají je hrát v zahraničí a hlavně jim vychází tracky na různých labelech, což je super.


Jak to vidíš s názorem, který občas zaslechnu, že DJ musí být zároveň i producent?
Nikde není řečeno, že DJ musí být i producent, ale pokud to chce někam „dotáhnout“, měl by jím být. Myslím, že je to logický posun. Po určité době ti hraní samo o sobě prostě nestačí. Produkce je ale časově náročná a je třeba se tomu věnovat naplno, jinak si myslím, že to nemá cenu. A spojení dobrý DJ + producent je podle mě parádní.

Kteří DJs Ti sedí nejvíc? Jak ceníš DJe, který přijde s technicky vypracovanou selekcí od A do Z a DJe, který improvizuje a svůj set se snaží stavět pokaždé jinak, i když se mu to nemusí vždy povést?
Připravená selekce od A do Z je v něčem dobrá, ale někdy mi přijde nudná. Má to své výhody i nevýhody. Nejvíce mi sedí nacvičit určité části setu a do toho přidat improvizaci. Set by měl mít nějaký vývoj, toho se držím já. Sedí mi DJs, kteří dovedou reagovat na atmosféru dané party a po nějaké době vhodně „najet“ na to své. V tomto (a nejen v tom) je velký expert Sayko. A pokaždé, kdy jsem měl možnost slyšet Koogiho, také došlo na poučení. Výborný DJ je C.Phone z No Money a také old schooler Inspiral X62. Je jich samozřejmě více, nechci nikoho urazit ;) Jsem moc zvědavý na Teebeeho. Moc se mi líbili např. BSE; velkým zážitkem bylo hraní Telemetrika z Corrupt Souls.


No konkrétně Teebee se netají tím, že si sety dopředu cvičí, ale má pro to dobrý argument. Lidi pak totálně rozseká a má skvělý pocit z odvedené práce. Co si o tom myslíš a co pro Tebe vůbec znamená?

Argument více než dobrý. Je zajímavé, jak se k tomu staví a dokáže to přiznat. Lidi ale hlavně rozseká díky tomu, co má v bagu za neskutečné věci. To my místní se s tím budeme muset více poprat :) Je pro mě matadorem dnb scény vůbec: Vynikající producent, který vlastní jeden z nejlepších dnb labelů. Co dodat? První Teebeeho placku jsem si koupil v roce 1996 a teď s ním budeme hrát na jedné akci. To mluví za vše ;)

Těšíš se na něj?
Neasi :)


Co můžeme čekat od Tebe a Tvého kolegy Flua?
Dobrou náladu a spíše neurofunkový „ostravský“ set, který jistě Flu okoření dubovými věcmi, možná přijde i vokál, možná :) Doufám, že se budete dobře bavit.

Vyměnil bys Flua za Angellinu Jolie, kdyby hrála lépe než Kyanid, Pixie a Deadly Viperz dohromady?
Určitě by od nich pochytala všelijaké zlozvyky, takže by chtěla jako Kyanid přehodit odposlech na levou stranu, sázela by mi tam ukrutně rychle jump up jako Pixie a nevěděl bych, co od ní čekat jako od Deadly Viperz ;), takže nevyměnil ! :)


 

publikoval BIFIDUS AKTIF