ALGIDA BIG CHILL / 5.6.2004 / STŘELECKÝ OSTROV / ROXY / PRAHA
Tuto sobotu v pravé poledne zahájí pražský orloj ze Staroměstské radnice festival Algida Big Chill. Na hlavním pódiu jej odstartuje symbolicky jeho duchovní otec a zakladatel Pete Lawrence (UK). Poté už bude z reproduktorů plynout klidná a atmosférická hudba, která se změní až v klubu Roxy, kde bude oficiální pokračování například s Dzihan & Kamien DJs.
ALGIDA BIG CHILL – LINE UP
Big Chill live stage:
12:00 – 13:00 Pete Lawrence
13:00 – 14:00 Nierika live
14:00 – 15:00 Stanzim
15:00 – 16:00 Alvik live
16:00 – 17:00 Hoffee
17:00 – 18:00 Fragile State live
18:00 – 19:00 Leggo Beast
19:00 – 20:00 Beanfield live
20:00 – 21:00 Kid Loco
21:00 – 22:00 Bent live
Algidance Chillout stan:
12:00 – 13:00 James Baseley
13:00 – 14:00 Tall
14:00 – 15:00 Soil live
15:00 – 16:00 Ash
16:00 – 17:00 Lol Hammond
17:00 – 18:00 Laura B live
18:00 – 19:00 Alucidnation live
19:00 – 20:00 Mixmaster Morris
20:00 – 21:00 Mixmaster Morris
21:00 – 22:00 Pete Lawrence
Roxy – Future Soundz presents Algida Big Chill
afterparty:
22:00 – 00:00 Blue
00:00 – 03:00 Dzihan & Kamien DJs
03:00 – 04:30 Liquid A
04:30 – 06:00 Lucas
VJs Amukidi and The Ombudsman
více informací na www.bigchill.cz
dZihan & Kamien (AUT)
Projekt dZihan & Kamien pochází z Vídně, která, poté co dala světu
Beethovena a Mozarta, je dnes mimo jiné domovem Krudera a Dorfmeistera a
udává směr současnému downtempu. S označením dZihana & Kamiena
jako vídeňských umělců bychom daleko nedošli.
Vlado dZihan pochází ze Sarajeva, kde vyrůstal v hudební rodině. Mezi jeho
prvními hudebními počiny je asi nejvýznamnějším produkce soundtracku
k filmu Arizona Dream. Svého partnera Maria Kamiena, Švýcara
s německo-italsko-polskými kořeny, potkal při studiu ve Vídni. Rázem si
padli do oka, především díky společné vášni pro blízkovýchodní
(zejména tureckou) tradiční hudbu. Toto duo na sebe upoutalo značnou
pozornost již singlem Der Bauch (1996) a jejich kombinace jazzu, dubu a
orientálních samplů s „evropsky“ stavěným perkusivním beatem se na
konci roku 2000 dočkala i dlouhohrajícího ztvárnění v podobě alba
Freaks and Icons na vlastním labelu Coach Records. Album se vyprodalo prakticky
dříve než se dostalo do obchodů. Freaks & Icons je výsledem dlouhé
hudební cesty. Na jaře 2001 jim vyšlo remixová verze tohoto alba Refreaked
a na podzim ho ještě doplnilo limitované EP Untitled. Během roku 2002 se
vrací albem Gran Riserva a jejich zatím poslední počin je vynikající
živé album společně s orchestrem pod názvem Live in Vienna.
Mixmaster Morris (UK)
(vlastním jménem Morris Gould) je chilloutová legenda, která nepotřebuje
více představovat. První DJské exhibice MM se datují někdy do roku 1982,
kdy se od studia organické chemie odreagovával punkovými a indie deskami.
Zhruba v té době se také dostal do několika pirátských rádii se svojí
one man show, kde již experimentoval s mícháním smyček z kazet. V roce
1987 spolu s Des De Moorem zakládají projekt Irresistible Force, které
později tvořil už jen sám Koncem 80. let hrál po boku Meat Beat Manifesto
nebo Shamen a v roce 1990 rozjížděl společně s Dr. Alex Pettersonem
z The Orb pravidelné chill out večírky v klubu Heaven. Tradičně jeho sety
byly spravedlivě rozděleny na živou a Djskou část a trvaly v průměru
12 hodin. Nejdelší set odehrál společně s Aphex Twinem. Ten trval
16 hodin!!
V roce 1992 vychází jedno z nejzajímavějších a možná
i nejzásadnějších ambientních alb vůbec – jeho materpiece Flying High,
které spolu s Adventures Beyond the Ultraworld od The Orb znamenalo posun
v downtempové hudbě o notný kus … prostě jinam. Na další desce
s názvem Global Chillage (94, opět na Rising High) je zajímavé především
to, že vznikla během dvou týdnů v podstatě na počítači. MM se
inventářem akcí jako je berlínská Love Parade nebo Glastonbury, kde
předskakoval třeba Chemical Brothers, Prodigy a podobným figurám. Tyto
pozice drží dodnes, mimoto pomohl prorazit lidem jako Aphex Twin, Global
Communication, Wagon Christ a dalším, a to díky tomu, že se přiživuje
i jako hudební novinář.
V Čechách se již představil na festivalu Open Air Field (2000, 2003) a
ukázal, že si svou přezdívku zaslouží, protože na rozdíl od většiny
downtempo DJs regulérně míchá. Jako povinný poslech můžeme ještě
doporučit další desky jako It’s Tomorrow Already z roku 98, Dreamfish
1 a 2 s Pete Namlookem, nebo remixové album Fish Dances.
ALVIK
Na přelomu dubna/května vychšla u vydavatelství Quazi Delict Records
(předhozí alba: Floex, Juanita Juarez) debutová velká deska, přesto se na
domácí klubové scéně nejedná o žádné nováčky. V roce 2002 objeli
celou Českou republiku v roli zvláštního hosta kapely Ecstasy Of St.
Theresa, jejich demo „Ballad In Paris“ se stalo skutečným hitem na
pražském Radiu 1, v prosinci loňského roku uchvátili vyprodaný sál
Paláce Akropolis strhujícím vystoupením v rámci akce Žižkov Meets Jazz.
Vydání alba bude doprovázet rozsáhlá promo kampaň v denním tisku, nejen
hudebních periodikách, rádiích, TV i internetu. Kapela vydání alba
podpoří sérií koncertů (v květnu odehraje několik vystoupení v USA)
v klubech, v průběhu léta objede hlavní domácí hudební festivaly a po
letních přázdninách vyrazí na rozsáhlé turné po Čechách, Moravě a
Slovensku.
Žánrově Alvik reprezentují současnou vlnu tzv. nu-jazzu, který
kombinují s popem a lounge music. Jejich velkou předností je přesvědčivý
koncertní výraz, který se opírá o kvalitní instrumentální výkony a
nezaměnitelné charisma vokalistky. Alvik bezesporu představují mimořádný
talent. Rok 2004 je již nyní klíčovým v karíéře kapely.
text: Algida Big Chill