ALGIDA BIG CHILL / 5.6.2004 / STŘELECKÝ OSTROV / ROXY
/ PRAHA
A jdeme do finále. Zbývá si jen představit české umělce, které jsme si ještě nepředstavili, ale vy je stejně určitě všichni znáte. O tom nepochybujeme. Níže najdete jejich profily.
Další novinkou, která zcela jistě zalahodí
vašim uším je speciální happy hour nabídka vstupenek. A teď se podržte.
Každý, kdo dorazí na Střelecký ostrov a zakoupí si vstupenku na festival
Algida Big Chill, obdrží další vstup na festival jako bonus zdarma. A to se
vyplatí.
Děti a psi mají celý den vstup zdarma.
Nierika
Elektroakustické kořeny zapustila Nierika v roce 2001 po návratu
zakládajících členů (Michal „Bugy“ Burget, klarinety a jiné nástroje,
a Tomáš „Lobo“ Neuwerth, bicí, programování, zpěv a jiné nástroje)
z výletu do Anglie, odkud si přivezli to správné „zahradnické
náčiní“. Ve vlastním studiu Animan, ušitém přímo na míru, se začaly
za pomoci „jablíčka“ vytvářet první tracky. Oproti jejich poněkud
divočejšímu projektu Údery Údy, pluje Nierika na výrazně popovější
vlnce a fakt, že si ke spolupráci přizvali i ženský vokál (Monika
Lohrerová), mnohému napoví. Na basově-hypnotických plochách se usadil
Vladimír Schwarz, kolem kterého poletuje na svých kytarových perutích
Zbyněk Machetanz. V této sestavě dostaly původní nápady konkrétnější
podobu, neboť fúze elektronických a akustických instrumentů je pro Nieriku
tou nejvýživnější půdou. Debutové album Nieriky vyšlo u firmy Piper
Records na sklonku roku 2003 pod názvem „Hydroponicum“.
James Baseley
DJský život začal pro Jamese v lokálním klubu mladých. Tam
začal 15ti letý milovník s „Wheels of Steel“. Zrození Acid House a
Londýnské M25 party v roce 1989 inspirovalo Jamese ke koupi nového Technics
gramofonu. S touto inovací se objevila nová práce v nahrávacím studiu a
zájem na produkci vlastních skladeb a muziky. V nadcházejících letech si
začal vydávat „white labels“, na kterých spolupracoval s přáteli a
dopracoval se i k desce u Movin Shadow. Jako DJ James hraje Deep House,
Nu-Jazz, Breaks a Brokenbeats. Ale nebuďte překvapeni když od něj uslyšíte
80tá léta nebo třeba funky disko. „Držte to v reálu a hrajte tak, aby se
lidi nepřestali hejbat“. Tak by to mělo být, říká expert.
Tall
Tall se začal mixáži věnovat v roce 1997. Začínal v různých menších
klubech po celé ČR specializujících se na downtempo a chillout. Začal
hostovat se seskupením Foundsound, organizovaným agenturou jeho kamaráda.
V roce 2000, po absolvování Red Bull, hudební akademie v Dublinu, se
patřičně rozehrál a dnes ho můžeme najít nejen ve všech známých
pražských klubech, ale i mimo Prahu a v zahraničí. Je definitivně
představitelem hudebního směru downtempo, ale přesto je velmi složité
charakterizovat někoho, kdo hraje vše od jazzu po breaks
Liquid A
Liquid A začal hrát v roce 1993 po svém návratu z USA, kde strávil dva
roky a hlouběji se seznámil se styly jako acid jazz, ethno a dub reggae. Po
začátcích v reggae klubech a v rockovém Bunkru patřil k prvním DJs,
kteří hráli v novém klubu Roxy. Jeho tehdejší repertoár byl převážně
acid jazzový s prvky ethna, v roce 1994 – s nastupujícím trip-hopem a
breakbeatem – začíná hrát na gramofony. V počátcích stylu
drum'n'bass, hlavně v jeho acid jazzové fázi, patřil k propagátorům
tohoto stylu u nás. Od té doby se také datuje jeho spolupráce s desítkami
instrumentalistů a vokalistů (MC's). Živé jamy DJe a muzikantů se staly
zpestřením mnoha akcí a trvalou součástí taneční scény.
Blue
Blue se na pódiích objevil díky produkční agentuře
D-Smack-U v roce 1996. V roce 1999 byl jedním z delegátů na Red Bull
hudební akademii v Berlíně. Začal pracovat na remixovém projektu, Blue
& Clad, který má na kontě několik vydání. Je polovičkou projektu
„Lazy Jimmy“, spolu s Janem P. Muchowem. V současnosti se dále věnuje
zakládání mixu downtempo, techjazz a abstract breakbeat. Uvedené pořadí
neznamená preferenci toho kterého stylu. Na počátku letošního roku se stal
Blue světovým rekordmanem v délce Djského setu.
Ash
DJ od roku 1995. V začátcích hrával převážně s Dyslexia Djs. V této
době je jeho preferovaným stylem techno. Později se převážně vlivem DJů
Jamese a Dys-Martina začínají v jeho setech více objevovat houseové desky,
definitivní zlom nastává v roce 1999, kdy se začíná věnovat spíše
alternativnějším stylům – breakbeatu a downtempu. Jako DJ se nevěnuje
pouze jednomu stylu, takže není problém v rámci jednoho setu narazit na
downtempo nebo psychadelický ambient, dub, breakbeat, pomalejší
drum’n’bass, house a další stylově nezařaditelné věci.
Stanzim
Za život v těsném sepětí s hudbou vděčí především Rádiu 1, kde
pracuje od jeho založení v r.1991. Přes industriální elektroniku a
manchesterskou kytarovou scénu se dostal k taneční hudbě.
„Spouštěcí“ d'n'b skladbou pro něj byla Goldieho „Inner City Life“,
která vedla k pořízení páru technicsů a malého mixpultu bez korekcí
v roce 1996. Dává přednost skladbám s členitou rytmikou různého
tempa – od junglu přes breakbeat až k downtempu – a spíš pocitům
než tvrzením.
Lucas
House v podání DJe Lucase je vždy s nádechem funku a pozitivní
atmosféry. Vždy jde o pestrou směsici progresivních beatů okořeněnou old
school underground soundem. Již několik let LUCAS do svých setů zahrnuje
též dnes tolik populární breakbeat, který skvěle obohatí již tak velmi
rozmanitou hudební směs. Lucas zároveň často vystupuje společně
s charismatickou zpěvačkou Charlie One
z dnes již legendárních Ohm Square.
Hoffee
Djingu se věnuje od roku 1994 i když na gramofony přesedlal až v roce
1998. O té doby také připravuje pro Český Rozhlas Plzeň pořad
s názvem „Láary faáry“, ke kterému v roce 2002 přidal ještě
„Abstrakt“ na celoplošné Vltavě. Již od počátku svého hraní byl
residentem plzeňského Divadla Pod Lampou, výrazněji se prosadil i díky
supportu několika koncertů EOST nebo účasti na Red Bull Music Academy
v Dublinu.