ALGIDA BIG CHILL: VÝHODNÁ NABÍDKA LÍSTKŮ


ALGIDA BIG CHILL / 5.6.2004 / STŘELECKÝ OSTROV / ROXY / PRAHA

A jdeme do finále. Zbývá si jen představit české umělce, které jsme si ještě nepředstavili, ale vy je stejně určitě všichni znáte. O tom nepochybujeme. Níže najdete jejich profily.

Další novinkou, která zcela jistě zalahodí vašim uším je speciální happy hour nabídka vstupenek. A teď se podržte. Každý, kdo dorazí na Střelecký ostrov  a zakoupí si vstupenku na festival Algida Big Chill, obdrží další vstup na festival jako bonus zdarma. A to se vyplatí.
Děti a psi mají celý den vstup zdarma.


Nierika
Elektroakustické kořeny zapustila Nierika v roce 2001 po návratu zakládajících členů (Michal „Bugy“ Burget, klarinety a jiné nástroje, a Tomáš „Lobo“ Neuwerth, bicí, programování, zpěv a jiné nástroje) z výletu do Anglie, odkud si přivezli to správné „zahradnické náčiní“. Ve vlastním studiu Animan, ušitém přímo na míru, se začaly za pomoci „jablíčka“ vytvářet první tracky. Oproti jejich poněkud divočejšímu projektu Údery Údy, pluje Nierika na výrazně popovější vlnce a fakt, že si ke spolupráci přizvali i ženský vokál (Monika Lohrerová), mnohému napoví. Na basově-hypnotických plochách se usadil Vladimír Schwarz, kolem kterého poletuje na svých kytarových perutích Zbyněk Machetanz. V této sestavě dostaly původní nápady konkrétnější podobu, neboť fúze elektronických a akustických instrumentů je pro Nieriku tou nejvýživnější půdou. Debutové album Nieriky vyšlo u firmy Piper Records na sklonku roku 2003 pod názvem „Hydroponicum“.


James Baseley
DJský život začal pro Jamese v lokálním klubu mladých. Tam začal 15ti letý milovník s „Wheels of Steel“. Zrození Acid House a Londýnské M25 party v roce 1989 inspirovalo Jamese ke koupi nového Technics gramofonu.  S touto inovací se objevila nová práce v nahrávacím studiu a zájem na produkci vlastních skladeb a muziky. V nadcházejících letech si začal vydávat „white labels“, na kterých spolupracoval s přáteli a dopracoval se i k desce  u Movin Shadow. Jako DJ James hraje Deep House, Nu-Jazz, Breaks a Brokenbeats. Ale nebuďte překvapeni když od něj uslyšíte 80tá léta nebo třeba funky disko. „Držte to v reálu a hrajte tak, aby se lidi nepřestali hejbat“. Tak by to mělo být, říká expert.

Tall
Tall se začal mixáži věnovat v roce 1997. Začínal v různých menších klubech po celé ČR specializujících se na downtempo a chillout. Začal hostovat se seskupením Foundsound, organizovaným agenturou jeho kamaráda. V roce 2000, po absolvování Red Bull, hudební akademie v Dublinu, se patřičně rozehrál a dnes ho můžeme najít nejen ve všech známých pražských klubech, ale i mimo Prahu a v zahraničí. Je definitivně představitelem hudebního směru downtempo, ale přesto je velmi složité charakterizovat někoho, kdo hraje vše od jazzu po breaks

Liquid A
Liquid A začal hrát v roce 1993 po svém návratu z USA, kde strávil dva roky a hlouběji se seznámil se styly jako acid jazz, ethno a dub reggae. Po začátcích v reggae klubech a v rockovém Bunkru patřil k prvním DJs, kteří hráli v novém klubu Roxy. Jeho tehdejší repertoár byl převážně acid jazzový s prvky ethna, v roce 1994 – s nastupujícím trip-hopem a breakbeatem – začíná hrát na gramofony. V počátcích stylu drum'n'bass, hlavně v jeho acid jazzové fázi, patřil k propagátorům tohoto stylu u nás. Od té doby se také datuje jeho spolupráce s desítkami instrumentalistů a vokalistů (MC's). Živé jamy DJe a muzikantů se staly zpestřením mnoha akcí a trvalou součástí taneční scény.


Blue
Blue se na pódiích objevil díky produkční agentuře D-Smack-U v roce 1996. V roce 1999 byl jedním z delegátů na Red Bull hudební akademii v Berlíně. Začal pracovat na remixovém projektu, Blue & Clad, který má na kontě několik vydání. Je polovičkou projektu „Lazy Jimmy“, spolu s Janem P. Muchowem. V současnosti se dále věnuje zakládání mixu downtempo, techjazz a abstract breakbeat. Uvedené pořadí neznamená preferenci toho kterého stylu. Na počátku letošního roku se stal Blue světovým rekordmanem v délce Djského setu.


Ash
DJ od roku 1995. V začátcích hrával převážně s Dyslexia Djs. V této době je jeho preferovaným stylem techno. Později se převážně vlivem DJů Jamese a Dys-Martina začínají v jeho setech více objevovat houseové desky, definitivní zlom nastává v roce 1999, kdy se začíná věnovat spíše alternativnějším stylům – breakbeatu a downtempu. Jako DJ se nevěnuje pouze jednomu stylu, takže není problém v rámci jednoho setu narazit na downtempo nebo psychadelický ambient, dub, breakbeat, pomalejší drum’n’bass, house a další stylově nezařaditelné věci.

Stanzim
Za život v těsném sepětí s hudbou vděčí především Rádiu 1, kde pracuje od jeho založení v r.1991. Přes industriální elektroniku a manchesterskou kytarovou scénu se dostal k taneční hudbě. „Spouštěcí“ d'n'b skladbou pro něj byla Goldieho „Inner City Life“, která vedla k pořízení páru technicsů a malého mixpultu bez korekcí v roce 1996. Dává přednost skladbám s členitou rytmikou různého tempa – od junglu přes breakbeat až k downtempu – a spíš pocitům než tvrzením.

Lucas
House v podání DJe Lucase je vždy s nádechem funku a pozitivní atmosféry. Vždy jde o pestrou směsici progresivních beatů okořeněnou old school underground soundem. Již několik let LUCAS do svých setů zahrnuje též dnes tolik populární breakbeat, který skvěle obohatí již tak velmi rozmanitou hudební směs. Lucas zároveň často vystupuje společně s charismatickou zpěvačkou Charlie One
 z dnes již legendárních Ohm Square.

Hoffee
Djingu se věnuje od roku 1994 i když na gramofony přesedlal až v roce 1998. O té doby také připravuje pro Český Rozhlas Plzeň pořad s názvem „Láary faáry“, ke kterému v roce 2002 přidal ještě „Abstrakt“ na celoplošné Vltavě. Již od počátku svého hraní byl residentem plzeňského Divadla Pod Lampou, výrazněji se prosadil i díky supportu několika koncertů EOST nebo účasti na Red Bull Music Academy v Dublinu.

Upozornění: Shadowbox.cz neodpovídá za informace uvedené v tomto textu, ani nenese právní důsledky vzniklé jejich zveřejněním. Za obsahovou i gramatickou správnost textu zodpovídá zadavatel.