Cursor Miner
Cursor Miner není žádná nafouknutá bublina. S releasy na labelech jako Lo Recordings, Unbearable nebo Noodles a s proběhlými vystoupeními na akcích jako Monastery Of Sound, Seed, Wang, Rota a Visible Noise Festival of Sonic Art v sobě skrývá hodně talentu. Představte si synthpop 80. let, spojte ho s texty Monty Pythona, zalejte trochou psychedelie a okořeňte electrem a breakbeatem – A stále nebudete dost blízko. Hudba je dobrodružstvím Cursor Minera. Jak hraje si můžete osobně poslechnout 27. listopadu v pražském Crossu na Digital Penetration II. (http://www.digitalnepetration.wz.cz)
Jak jsi se dostal k elektronické hudbě a djingu/tvorbě?
Začal jsem hraním na kytaru v rockové kapele, ale pak jsem chtěl začít dělat jinou hudbu než oni, a tak jsem začal nahrávat vlastní věci s automatickým. Následoval přesun do Londýna, kde jsem se začal více dostávat k technu a klubové scéně a věci, které jsem dělal, začaly být víc a víc elektronické. Všechno, co jsem tehdy měl, byl automatický bubeník a kytarový multiefekt, ale zjistil jsem, že mnohem lepší zvuky lezou z elektronických hraček než z kytary. Přešel jsem na PC a nyní dělám vše softwarově.
Jak vypadá tvůj liveact?
Používám Ableton na hraní skladeb z laptopu, protože zařizuje beatmixing za mě. Nikdy set neplánuji, je dobré být schopen skládat tracky za sebe tak, jak mě zrovna napadá. Pak mám mikrofon na vokály, které rozbíjím v Reaktoru. A do budoucna bych rád začal používat midi kytaru na ovládání různých synthů, ale můj laptop to teď moc nezvládá.
Co nového přináší hudba, kterou hraješ a děláš?
To záleží, o kterých skladbách konkrétně mluvíš. S nejnovějšími věcmi se snažím najít nějakou střední polohu mezi elektronikou, electrem, 2stepem/grime a punkovitým electroclashem. Mám rád mnoho různých stylů a určitě se nechci zaseknout jen na jednom. Spousta tvrdé taneční hudby obsahuje špinavé zvuky, ale to je pro mě moc temné, chybí tomu špetka zábavy. Osobně mám rád obojí dohromady, drsný zvuk a houpající rytmus, a to se snažím dělat.
Co plánuješ při svojí návštěvě ČR?
Zbořit všechny na Digital Penetration II ;). Nikdy jsem v Česku před tím nebyl a jsem zvědavý. Prý máte levné pivo a dobré lidi, takže se je na co těšit…
DJ Stormfield
Rezidentní DJ Fuel a Combat Recordings pro pořady na Pulse Radio a Breaks FM. Hudbu objevil s rodícími se LFO, Aphexem Twinem, Autechre a dalšími. Před lety se přestěhoval z dálného východu do Anglie, kde zakládá svůj vlastní label, zatímco hraje po celé Británii i mimo ní. Jeho sety, za pomoci laptopu, spojují příchutě brutálního breakbeatu, warpovského electra a úderné elektroniky. Jak hraje si můžete osobně poslechnout 27. listopadu v pražském Crossu na Digital Penetration II. (http://www.digitalnepetration.wz.cz)
Jak jsi se dostal k elektronické hudbě a djingu?
Nuda, frustrace okolím a nutkání cítit příjemné kreativní vzrušení. V Singapuru, odkud pocházím, nebylo moc co dělat a hudba byla vítaným oddechem. Mezi mé první vlivy patří Aphex Twin, Future Sound of London, Autechre, Material, no, nebylo to úplně nejjednodušší na mixování, haha.
Co tě vedlo k založení vlastního labelu Combat Recordings?
To je dlouhý příběh. Všude okolo nás jsou stovky špatných desek, Combat je reakce na velké množství nudné hudby. I některé zavedené a uznávané elektronické labely se drží zpět. Někdy jsou jenom 3 nebo 4 zajímavé tracky na celém albu, které má třeba 12 skladeb. Ale to není vina autora, protože na live vystoupeních jsou schopni zahrát hodinu fantastických věcí. Sbíral jsem tracky pro Fuel Records (Tipper / Buckfunk 3000 a další) a navršila se mi za tu dobu neuvěřitelná hromada hudby – tracky kamarádů, které z nějakých důvodů nebyly vydány, ale zaslouží si to. A jednoho dne mi kamarád Volum řekl, proč si nezaložím vlastní label. No a tak jsem začal.
Co nového přináší hudba, kterou hraješ?
Kombinaci 3 žánrů, které mám velice rád – elektroniku (aka IDM), electro a breaky. Každý z těchto stylů má své slabé a silné stránky. A dejte ty silné stránky dohromady a vznikne něco, co je úžasně propracované, s čistými zvuky, ale zároveň zuřivé a drsné, když je potřeba. Věci, které zamotávají lidem hlavu, když se hrají během vrcholových momentů setu. Pár labelů takové věci vydává … Colony Productins, Rephlex, Erratica, Musik Aus Strom, Noodles Institute of Technology a samozřejmě Fuel. Vyšel jsem z jazzu a drum'n'bassu, a to mi dává jiný pohled na dj sety. Čím zvláštnější beaty, tím víc se mi skladba líbí. Žiju teď v jižní části Londýna a to také zanechává stopy, jsou tu hromady dub soundsystemů… basa úplně všude kolem.
Co plánuješ při svojí návštěvě ČR?
Eeeh… potkat přátelské lidi, nadýchat se čerstvého vzduchu, trochu kultury. A taky škobrtat přes kabely v temném koutku pro DJe a zahrát pár desek.
Text: Digital Penetration