BREAKBEAT BESEDA VE VSETÍNĚ

text: Pohon crew

V sobotu 5. března proběhnou ve Foshna snowparku Jasenka ve Vsetíně snowboardové závody „Foshna AIR & STYLE 2005“, které pořádá místní SNB & SK8 shop Foshna. Po skončení soutěže a oficiálním vyhlášení vítězů, se akce přesune do Besedního domu, kde se bude konat oficiální afterparty, kterou má na starost Pohon crew. Jak už název napovídá, tak sálem by se měla nést hlavně směs lámaných beatů. Což ale neznamená, že ke slovu nepřijdou i beaty čtyřdobé. Během večera proběhne i breakdance exhibice pod taktovkou místních PAPASHMANGOS, kteří přislíbili i speciální hosty. No a na videoprojekci si budete moci prohlédnout nejlepší kousky, které se odpoledne podařily borcům na svahu. Jako hlavní cíl jsme si dali rozšířit povědomí o zlomených beatech na Valašsku. Sami můžete posoudit, jak se nám v této bohulibé činnosti daří. A to jedině tak, že k nám přijdete na Breakbeat Besedu. BREAKBEAT BESEDA

Sobota 5. březen 2005 Besední dům VSETÍN

Line-up:

20:30 - 21:30 Kotlyk (Pohon.cz, Huslenky)
21:30 - 22:30 Romano Porni (Luxus rec. , Brno)
22:30 - 23:30 Valoa (Level B, Vsetín)
23:30 - 01:30 Kmín (Ext-Dust, Breakbeat.zulu.cz, Ostrava)
01:30 - 02:30 Dave -N (GameBreaker, Ústí nad Orlicí)
02:30 -??? Deathmatch

Entry: 50,–CZK

 

Rozhovor s DJ Kmínem

01/ Přijal jsi pozvání na Breakbeat Besedu ve Vsetíně. Mohl bys nám říct, co od tebe můžeme očekávat?
Ve Vašem městě budu hrát poprvé, alespoň si nejsem jistý, že bych tam už někdy hrál : ), takže nevím na co jsou lidi u Vás zvyklí. Každopádně budu hrát to, co mě baví. Husté breaky s tvrdou basou, nějaké ty zremixované rappery a určitě taky dojde řada na funky breaky… prostě to, co je mému zlomenému srdci nejbližší.

02/ Před samotnou party proběhnou snowboardové závody. Můžeme se těšit na nějaké tvoje triky nebo se zabýváš sportem jen pasivně? 
Pokud mi někdo půjčí prkno, tak s ním možná nějaké triky předvedu. Třeba jak z něho za minutu udělat sadu párátek : ) Ne, teď vážně. Kdysi jsem jezdil na lyžích, to bylo ale v době, kdy u nás ještě znali prkno maximálně tak dva lidi. Od té doby jsem jezdil jenom po prdeli. Po pravdě, na prkně jsem stál jen jednou a nevím, zatím mě to nějak nechytlo, i když se mi to moc líbí. Takže zatím dávám přednost koukání, navíc už nejsem nejmladší : ).

03/ Jaké jsou kořeny tvého originálního nicku? Pověz nám… je v tom nějaká hlubší historie? : ) 
To už je hodně stará story. Zkráceně to vzniklo během loučení se svobodou jednoho mého kamaráda a při té příležitosti jsem se seznámil s DJ Elvisem, který mi dal jednu hádanku a díky tomu vznikl Kmín. Jednoduché že?

04/ Víme že máš prsty v právě vzniklém časopisu Breakzine, zaměřeném na zlomené beaty. Zkus nám říct, co v něm bude nového a neokoukaného, co nenajdem v žádném jiném, u nás vycházejícím periodiku zaměřeném na taneční hudbu. 
V první řadě se nám s naší redakcí jedná o to, abychom zaplnili prázdné místo, které tady už delší dobu bylo, protože magazín, který by se zabýval scénou kolem drum & bassu, breakbeatu a dalšími zlomenými rytmy tady prostě není. Je tady kupa časáků, které se zaměřují na rovné beaty a zlomeným se věnují jen okrajově nebo vůbec. Chceme prostě co dva měsíce přinášet informace a rozhovory s lidmi, kteří jsou pro tuto scénu určitým přínosem. Navíc se budeme kromě hudby zabývat taky kulturou, která s touto scénou souvisí. V prvním čísle je například rozhovor se snowboarďákem Martinem Zdráhalem nebo článek o grafikovi, který si říká Openmindz. Hodně taky sázím na náš komiks o Methanmanovi. Prostě čekněte první číslo a myslím si, že Vás dostane.

05/ Jak hodnotíš českou dnb scénu? Myslíš, že u nás má breakbeat takovou fanouškovskou základnu, která by se tak dala vůbec nazvat? 
Myslím si, že v porovnání s jinými státy v okolí, zatím ještě nepropukla ta pravá breakbeatmanie, ale pevně věřím, že se dočkáme. Hlavně není kam spěchat. Základnu si musíme vytvářet sami tím, že budeme lidem ukazovat, o čem ty breaky jsou. Spousta lidí dnes ještě neví, co si pod pojmem breakbeat představit. Ale když jednou poznají, už nechtějí jinak : ).

06/ Máš i nějaké jiné hudební aktivity nebo se zabýváš čistě jen DeeJeyingem?
V současné době jsem rád, že mám čas alespoň na ten DJing, ale doufám, že až se všechno zaběhne tak jak by mělo, tak zůstane i trocha toho času na vlastní tvorbu nebo na něco jiného. Kdysi jsem tančil, ale dnes už mám obavu, že bych byl spíše pro smích než na koukání. Trochu mě mrzí, že jsem zakrněl, ale jak už jsem řekl, doufám, že jednou zase budu mít dost času, abych se mohl věnovat i jiným věcem než jenom práci.

07/ Co tě v poslední době baví (nebo naopak nebaví) na breakbeatu? 
Hmmm to je zapeklitá otázka : ). Asi to, že se konečně začínají lidi o breakbeat zajímat.

08/ Tvoje oblíbené místo kam se rád vracíš, kde se ti dobře hraje? 
Určitě opavský klub Mrkev. To je jedinečné místo, kde máme s Lautkem svou rezidentní noc Broken Mrkef, pak náš domov Cafe De La Ostrava, což je nový Coffee Shop na provařené Stodolní ulici v Ostravě, Fabric a pak všude tam, kde byla a je dobrá atmosféra. Doufám, že na Vsetín budu taky rád vzpomínat : ).

09/ Můžeš napsat nějaký vzkaz lidem, kteří se na Breakbeat Besedu chystají? 
Nezlomte si vaz na prknech a těšte se, že Vám na party zlomíme srdce.

10/ Na závěr menší anketa: Tvůj momentální Top 5 , Top producent, Top label, akce minulého roku a naopak největší pruda. 
Top 5 fakt nemám, pro mě je prostě track buď Top a pak ho hraju, nebo to je ojeb a pak to nestojí ani za zmínku a je jedno, jestli to je týden staré nebo 5 let profláknuté. Co se producentů týče, tak určitě Aquasky. Ti si dokázali jako jedni z mála vytvořit svůj vlastní sound a hlavně nikoho nekopírují. Top Label je stejný jako Top 5. Jednou může na labelu, který pro mě vydává sračky, vyjít pecka, která mě hned dostane a jindy zase naopak. Co se akcí týče, tak bohužel díky jedné nejmenované látce mám krátkodobou paměť dlouhodobě mimo provoz, takže si jich moc nevybavuji. Rozhodně ale nezapomenu na největší prudu loňského roku, a sice Creamfields. To bohužel bylo, je a bude šméčko na lidi.

Dík za rozhovor.

Profil dj Kmína si můžete přečíst zde.
http://breakbeat.cz/…s_profil.php?…

 

 

Pozvání dále přijali:

DJ Dave-N vlastním jménem David Navrkal z Ústí nad Orlicí je dvaadvacetiletý borec, který se taneční muzikou začal zabývat již jako mladý chlapec, základní školou povinný, kdy si poprvé pouštěl nahrávky Prodigy, Dyka, Daft Punk, Fatboy Slima nebo Marushu a Westbama. Poslouchal rádio Pro a Life, kde tehdy začínal pořad Fresh. To už byla doba, kdy jasně věděl, že se bude taneční muzice věnovat více než jen poslechem. V Ústí v té době fungovali DJ E-li a Artie, kteří jako první pořádali taneční párty. Diky nim si David poprvé vyzkoušel Technicsy a následně nakoupil první housové vinily. Jeho směr tedy od začátku směřoval k rovnému beatu. Techniku mixu si začal osvojovat když si později kupoval techno desky od Olivera Ho, Samuela L., Jamese Ruskina, ale i Švédských producentů. Hrával v klubech v Ústí, ve Svitavách, v Letohradu, v Pardubicích, kde si postupně získával jméno jako techno DJ. Ale to už začínal pociťovat, že beat se začíná v jeho hlavě lámat. Byl to breakbeat, který se stal jeho srdcovou záležitostí. Začal objevovat jména jako Adam Freeland, Paul Smith a spoustu dalších. Když mu jeho kámoš DJ Eggy přivezl první breakbeatovou placku, bylo vymalováno! :-))) Svoji precizní hrou s korekcemi, spojenou s citem pro muziku a desky, si hned získal svoje publikum z řad party people i zkušených matadorů místní scény a začal se celkem pravidelně objevovat na line-upech klubů v Pardubickém kraji, ale několikrát zahrál i v klubu Metro v Olomouci. Říká: „Dobré desky ještě neznamenají dobrý set". Nesnaží se breakbeat škatulkovat, protože se nerad omezuje jen na jeden styl. Neustále mapuje vývoj této muziky a snaží se jej promítnout do svých setů ve snaze bavit i náročné publikum v co nejširší míře. Jeho sety tedy nikdy nebudou podle nějakých regulí, ale naopak se nebojí použít třeba housovou desku nebo to co se mu zrovna v kebuli zamane. Nebrání se ani různým kombinacím s garážovou muzikou. Mezi jeho oblíbené labely patří Marine Parade, 10 kilo, Botchit breaks, Multicolor, Passenger, Functional breaks, DDB records, TCR,… Myslím, že nezbývá nic jiného něž si ho někde poslechnout a nechat si vypláchnout mozky pořádným syrovým breakbeatem. Daveův promo mix si muzete stahnout zde (http://www.pohon.cz/mp3.php3)

Romano Porni Je mi 26 let, jsem malej, připrclej, blonďák s bradavicí na… no to je jedno. Jsem z těch co nehrají dlouho. Vyrostl jsem v Brně ve čtvrti zvané „Bronx“ hafo zlého, špinavého, čorek, drog, násilí a muziky. A od toho všeho se odvíjelo celé mé životní dobrodružství. Ptáš se co hraju? Minimalhouse-electrobeat & funky techdisco. Ne, nesnažím se své hraní škatulkovat ale po téhle odpovědi dají pokoj všichni. Radši si mě přijď poslechnout! Mezi mýma deskama najdeš labely jako je Perlon, Poker flat, Morris audio, Spectral, Sender, M_nus, Trapez, Mental Groove či BPitch Control. Jinak mám rád spoustu neřestí, ženy, každý slunný den a férové lidi. Strhává mě francouzský závoj temna s německou precizností, českou žízní a krásou žen.Ve Vsetíně jsem ještě nebyl, tak se tam na vás těším.

Valoa   Vsetínský rodák, který za gramofony postává bezmála už čtyři roky. Začínal na menších hip-hopových akcích právě v okolí Vsetína a ValMezu, na kterých si získával stále větší oblibu, jak svým deejeyským uměním, tak vinyly, které hrál. A to je myslím si, že Valoova největší přednost. Pokud byste se totiž ptali, jaký styl Valoa hraje, tak pro odpověď nemusíte chodit opravdu daleko. V jeho kufru totiž najdete z drtivé většiny vinyly z britského labelu Ninja Tune, mezi kterými jsou rarity tu jazzového, filmového nebo více breakového ladění. Jejich sbírání věnuje svůj veškerý čas a energii, která se mu však bohatě vyplatila. Na podzim minulého roku si totiž mohl v brněnské Flédě zahrát na pódiu po samotném Kid Koalovi, legendě z právě zmiňovaného labelu. Na Flédě už od té doby pomalu zdomácněl a minimálně jednou do měsíce ho zde určitě najdete. Ostatně právě den před Breakbeat Besedou zde bude hrát na chillout stage, vedle dalších slavných Ninjů a to Herbaliser.

Kotlyk Mé hudební začátky spadají do druhé poloviny devadesátých let, kdy jsem působil jako bubeník v kapele The Black Kitchen. Ta se z kraje roku 2003 po četných personálních změnách definitivně rozpadá. Mé nadšení hudbou však ne a ne přestat. Začali jsme tedy v našem okolí pořádat „večery věnované taneční hudbě“ a objevovali význam slova DeeJeying. Nadšení neutuchalo a vyústilo začátkem minulého roku, společnou koupí dvou gramofonů Technics. Od té doby se snažím zdokonalovat v tomto umění. Jediný, za to ale podstatný problém, který před sebou teď mám, je koupě vinylů. Studentský styl života mi doposud nedovolil, abych si je začal kupovat, proto zatím hraji za pomocí technologie Final Scratch. Vidím v tom ale jen otázku času, protože sám cítím, že to ještě není to pravé ořechové. Co se týče stylu, který hraji, tak v tom mám jasno už hodně dlouho. Konkrétně od doby kdy jsem poprvé slyšel skladbu „Block rockin´ beats“ od Chemicals Brothers. Tehdy jsem dostal poprvé breakbeatem po prdeli a od té doby prostě nemůžu jinak.

Upozornění: Shadowbox.cz neodpovídá za informace uvedené v tomto textu, ani nenese právní důsledky vzniklé jejich zveřejněním. Za obsahovou i gramatickou správnost textu zodpovídá zadavatel.