AIRCROSS // 21.10. @ CROSS KLUB PRAHA

text: Reznyk

flyerAIRCROSS

21.10.2005 Cross klub – Praha

Techno stage: SUPAGRUPA live, MONOIDE, Reznyk, Dialect, Logick
Eclectica stage: JAMES BASELEY, MERSEY, Stanzim, Blue, Tall, Foxman
Breakbeat stage: PHANTOM BEATS, Saku, Kaplick, Sla:vek

 

Eclectica stage:

JAMES BASELEY (Red Salamanda, UK)
DJský život začal pro Jamese v místním klubu mladých když se tamní rozhodli pro koupi značně „jetého“ přenosného mixážního DJ pultu. Tam začal 15ti letý milovník s „Wheels of Steel“.Zrození Acid House a Londýnské M25 party v roce 1989 inspirovalo Jamese ke koupi nového Technics gramofonu. Snažil se přemluvit kamaráda aby si také jeden pořídil. S touto inovací se objevila nová práce v nahrávacím studiu a zájem na produkci vlastních skladeb a muziky. V nadcházejících letech si začal vydávat „white labels“, na kterých spolupracoval s přáteli a následně mu vyšla Breakbeat u Movin Shadow records. Jako DJ James hrál Deep House a byl velmi inspirován klasikou, jako jsou Fingers Inc, Marshall Jefferson, atd.DJské povinnosti pokračovali i v roce 1993 s organizací a založením The Hat Club a také, za spolupráce s přáteli, a se založením nočního klubu, který funguje dodnes. Během dalších deseti let se Jamesův DJský styl prohloubil. Projevil se jako změnám nakloněný a se silnou důvěrou ve hraní pro lidi a v mixování rozdílných druhů, raději než křečovitého se držení jednoho stylu. V současnosti je jeho styl charakteristický širokým záběrem až po hranice Nu-Jazz, Deep House, Breaks a Brokenbeats. Ale nebuďte překvapeni když od něj uslyšíte 80tá léta nebo třeba funky disko. „Držte to v reálu a hrajte tak, aby se lidi nepřestali hejbat“. Tak by to mělo být, říká expert. http://www.redsalamanda.com

MERSEY (Benchmark, SK)
Vlastním jménem Dalibor Hriadel. Tento talentovaný 20-ti letý mladík začal s hraním roku 2001. Na jaře roku 2001 si jeho Demo CD s vlastní tvorbou všimnul Martin Haberland a začali spolupracovat na produkci prvního EP pro americký label Contrast music. Kde zaznamenali tracky velký ohlas u lidí, spolupráce pokračovala i nadále a na přelomu roku 2001–2002 začal spolu s Haberlandem a Glaubicomem, pracovat na prvním vydání Benchmark Recordings – Sundae picnic EP. Mezitím začal okusovat i DJský život a hrál na akcích jako Booomerang, Metropolis, Doubledecker, Disco TV, Lollypop, People against racism,atd… a v clubech Vyagra, Highroad, Mecca, Elam, Radost FX Budha bar, Perpetuum, Arzenal, Bludisko, Fabric …Roku 2002 začal spolupracovat s pražským DJem a producentem Lumierem a Braunem na pripravovaném EP. Produkuje taky v Košicích kromě Martina Haberlanda a Mariána Glaubica i s Juniorem Vargasem a má vlastní živý DJský projekt s přednímy Slovenskými hudebníky, saxafonistom Mariánom Gappom a trumpetystou Palom Jenom, jako bonbónek, je doprovazí slovák australského původu MC Poppa. Tento rok sa Merseymu podařilo prosadit i v zahraničí. Na rakouské značce Soundlab a jeho sublabelu Neglige Tunes, mu vyjde remix pro Dj-a Kid Parisa. Mersey upřednostňuje různé odnože houseu a ve svych setech je smíchá v jeden celek – od retra,electra, funky, groove, nu-jazz a breaks až po sofistikovaný zvuk europského deep houseu a house. Tak jako DJ i jako producent se snaží hledat nové neoposlouchané cesty a formy. http://benchmarkrecordings.sk

STANZIM (Quazi Delict, Roxy, CZ)
Za život v těsném sepětí s hudbou vděčí především Rádiu 1, kde pracuje od jeho založení v roce 1991. Přes industriální elektroniku a manchesterskou kytarovou scénu se dostal k taneční hudbě. „Spouštěcí“ d'n'b skladbou pro něj byla Goldieho „Inner City Life“, která vedla k pořízení páru Technicsů a malého mixpultu bez korekcí v roce 1996. Dává přednost skladbám s členitou rytmikou různého tempa – od junglu přes breakbeat až k downtempu – a spíš pocitům než tvrzením. Na Rádiu 1 se snaží každou neděli mezi 15. a 19. hodinou plout náladově a eklekticky. Závěrečná hodinka s názvem Air Sofa patří hostujícímu DJi, který by měl posluchače v šest vlídně unést a před sedmou je zase v pořádku vrátit do gauče. Quazi Delict Records: Hudební vydavatelství, které založil v roce 1998 společně s Janem Kvasničkou. Vzápětí tým doplnil Aleš Tůma. QDR se specializují především na poslechová autorská alba (Floex, Juanita Juarez, Alvik). Produkovali také remixové kompilace pro Universal (Ivan Král) a New Gate (Priessnitz). Součástí QDR jsou i dva sublabely: Stoika (dnb) a TT22 (breaks). http://www.roxy.cz

TALL (Eclectica, CZ)
Za gramofony stojí od roku 1997. Za tu dobu působil jako rezident na většině velkých akcí po boku zahraničních i českých projektů Hypnotix, Loop Guru, TGU…V roce 2000 byl vybrán na Redbull Music Academy v Dublinu, kde probíhaly workshopy se známými DJi a producenty z celého světa (Matthew Herbert, Mad Proffesor, Christian Vögel, John Aquaviva, DJ Storm a další). V loňském roce rovněž namixovalkompilaci C-lounge 2, která je volně distribuovaná. V současnosti je rezidentem našich nejznámějších klubů a potkat jste jej mohli v létě na větších open airech. V jeho setech se mísí jazz, jazzhouse, funky breaks, dnb a brokenbeat. http://www.redsalamanda.com

BLUE (Eclectica, CZ)
Blue se na pódiích objevil díky produkční agentuře D-Smack-U v roce 1996. Hostoval v Roxy na acidjazz a triphop nights. Nejenže hraje po klubech v celé ČR, ale i na mnoha festivalech, včetně legendárního festivalu Jelení Příkop na Pražském Hradě. V roce 1999 studoval na Red Bull hudební akademii v Berlíně a také hostoval v Akropolis, Electica. S hosty z České republiky a ze zahraničí roztáčeli vinyly všech žánrů. V roce 1999 byl v jednom kole. Začal pracovat na remixovém projektu, Blue & Clad, který má na kontě několik vydání. A dohromady se vším tím, co již bylo vyjmenováno, má ještě na svědomí účast na dalším projektu. „Lazy Jimmy“, který jamuje live na vinylu, s použitím efektů a dekorací. V současnosti se dále věnuje zakládání mixu downtempo, techjazz a abstract breakbeat. Uvedené pořadí neznamená preferenci toho kterého stylu. http://www.redsalamanda.com

 

Breakbeat stage:

PHANTOM BEATS (UK)
V krátkých 5-ti letech co Matt a Neil pracují spolu, dosáhli mnoha úspěchů. Hraní po celém světě jako djs i živý projekt, vystupování v Anglickém BBC rádiu 1, mají residence v legendárních klubech a vydali nahrávky, které se dostali mezi klasiku breakbeatu.Jejich „drtivý“ styl dj-ingu jim přinesl pozornost promotérů party Heavenly Jukebox, která jim pomohla do Londýna.Zde způsobyli velký povyk a každý měsíc sem byli zváni zpět. Odsud prošlapali cestu přes mnoho anglických klubů a větších party k vlastnimu syrovému a drsnému zvuku. A to byl právě ten čas, kdy začali skládat vlastní hudbu a svět si sednul a poslouchal :) http://www.phantombeats.co.uk

KAPLICK (Roxy, CZ)
Vlastním jménem Martin Kappel. Začal hrát v roce 1998 spíše downtempo a breakbeat. Po nešťastném odcizení všech desek nastává naprostá specializace na breakbeat ve všech jeho podobách. Přesto se v jeho setech dá nalézt i trocha rovného beatu. Jako DJ hrál na akcích s většinou zahraničních breakbeatových hvězd, které se dosud do Čech podívaly – výčet obsahuje jména jako Adam Freeland, Rennie Pilgrem, B.L.I.M., DJ Hyper, Lee Coombs, Koma + Bones, Aquasky vs Masterblaster, FC Kahuna. http://www.roxy.cz

SAKU (breakbeat.cz, CZ)
DJ Saku se ocitl poprvé za gramofony před více než pěti lety. Ale hudbě se věnoval i před tím, je to zhrzený klavírista a vyléčený kytarista. Zpočátku inklinoval k funkovějšímu zvuku labelů jako Freskanova, Skint atd. Postupně však propadal hlubším a hlubším bassům a před třemi roky byly jeho sety opravdu plné bubáků. V současné době dosáhl kompromisu a jeho mixy jdou od soundsystemových breaků až ke klasickým breakbeatovým vypalovačkám. http://www.breakbeat.cz

SLA:VEK (Breakbeat.cz, CZ)
DJe Sla:vka za gramofony na jaře roku 2000 přivedl house, především ten v deepovém kabátku. Při hledání optimálního zvuku prozkoušel nejrůznější polohy house ale i klubového techna. Poté, co se v roce 2001 seznámil s DJem Saku, začaly do jeho setů postupně pronikat zlomené beaty, aby se během půl roku stačil dokonale zlomit a najít ten správný zvuk. Ve svých setech tíhne především k hučivému break-stepovému rytmu a osudovým melodiím, rád zahraje i klasický breakbeatový hitovky a vokálky. Asi ho neuslyšíte hrát progressive. V jeho kufru najdete hodně věcí z labelů jako jsou Botchit Breaks, Botchit&Scarper, Plastic Raygun, En:vision, TCR, MOB, Finger Licking a tak podobně. Sla:vka muzete potkat v mensich pra3ských klubech jako Akropolis, XT3, Stromoffka, La Mirage… http://www.breakbeat.cz

Tři podia, dva bary, zahrádka Entry 80,– slečny 40,–
Start 21:00 End ???
Cross klub Plynárni 23 Holešovice Praha 7 www.crossclub.cz 
info – kontakt: Reznyk – 736 176 373 rzk@seznam.cz
Dialect – 737 631 814 dialect@seznam.cz

 _______________
Upozornění:
Shadowbox.cz neodpovídá za informace uvedené v tomto textu, ani nenese právní důsledky vzniklé jejich zveřejněním. Za obsahovou i gramatickou správnost textu zodpovídá zadavatel (uveden vlevo nahoře).

Upozornění: Shadowbox.cz neodpovídá za informace uvedené v tomto textu, ani nenese právní důsledky vzniklé jejich zveřejněním. Za obsahovou i gramatickou správnost textu zodpovídá zadavatel.