text: Reznyk
AIRCROSS
21.10.2005 Cross klub – Praha
Techno stage: SUPAGRUPA live, MONOIDE,
Reznyk, Dialect, Logick
Eclectica stage: JAMES BASELEY, MERSEY, Stanzim, Blue, Tall,
Foxman
Breakbeat stage: PHANTOM BEATS, Saku, Kaplick, Sla:vek
Eclectica stage:
JAMES BASELEY (Red Salamanda, UK)
DJský život začal pro Jamese v místním klubu mladých když se tamní
rozhodli pro koupi značně „jetého“ přenosného mixážního DJ pultu.
Tam začal 15ti letý milovník s „Wheels of Steel“.Zrození Acid House a
Londýnské M25 party v roce 1989 inspirovalo Jamese ke koupi nového Technics
gramofonu. Snažil se přemluvit kamaráda aby si také jeden pořídil.
S touto inovací se objevila nová práce v nahrávacím studiu a zájem na
produkci vlastních skladeb a muziky. V nadcházejících letech si začal
vydávat „white labels“, na kterých spolupracoval s přáteli a následně
mu vyšla Breakbeat u Movin Shadow records. Jako DJ James hrál Deep House a
byl velmi inspirován klasikou, jako jsou Fingers Inc, Marshall Jefferson,
atd.DJské povinnosti pokračovali i v roce 1993 s organizací a založením
The Hat Club a také, za spolupráce s přáteli, a se založením nočního
klubu, který funguje dodnes. Během dalších deseti let se Jamesův DJský
styl prohloubil. Projevil se jako změnám nakloněný a se silnou důvěrou ve
hraní pro lidi a v mixování rozdílných druhů, raději než křečovitého
se držení jednoho stylu. V současnosti je jeho styl charakteristický
širokým záběrem až po hranice Nu-Jazz, Deep House, Breaks a Brokenbeats.
Ale nebuďte překvapeni když od něj uslyšíte 80tá léta nebo třeba funky
disko. „Držte to v reálu a hrajte tak, aby se lidi nepřestali hejbat“.
Tak by to mělo být, říká expert. http://www.redsalamanda.com
MERSEY (Benchmark, SK)
Vlastním jménem Dalibor Hriadel. Tento talentovaný 20-ti letý
mladík začal s hraním roku 2001. Na jaře roku 2001 si jeho Demo CD
s vlastní tvorbou všimnul Martin Haberland a začali spolupracovat na
produkci prvního EP pro americký label Contrast music. Kde zaznamenali tracky
velký ohlas u lidí, spolupráce pokračovala i nadále a na přelomu roku
2001–2002 začal spolu s Haberlandem a Glaubicomem, pracovat na prvním
vydání Benchmark Recordings – Sundae picnic EP. Mezitím začal okusovat
i DJský život a hrál na akcích jako Booomerang, Metropolis, Doubledecker,
Disco TV, Lollypop, People against racism,atd… a v clubech Vyagra, Highroad,
Mecca, Elam, Radost FX Budha bar, Perpetuum, Arzenal, Bludisko, Fabric …Roku
2002 začal spolupracovat s pražským DJem a producentem Lumierem a Braunem
na pripravovaném EP. Produkuje taky v Košicích kromě Martina Haberlanda a
Mariána Glaubica i s Juniorem Vargasem a má vlastní živý DJský projekt
s přednímy Slovenskými hudebníky, saxafonistom Mariánom Gappom a
trumpetystou Palom Jenom, jako bonbónek, je doprovazí slovák australského
původu MC Poppa. Tento rok sa Merseymu podařilo prosadit i v zahraničí. Na
rakouské značce Soundlab a jeho sublabelu Neglige Tunes, mu vyjde remix pro
Dj-a Kid Parisa. Mersey upřednostňuje různé odnože houseu a ve svych setech
je smíchá v jeden celek – od retra,electra, funky, groove, nu-jazz a
breaks až po sofistikovaný zvuk europského deep houseu a house. Tak jako DJ
i jako producent se snaží hledat nové neoposlouchané cesty a formy. http://benchmarkrecordings.sk
STANZIM (Quazi Delict, Roxy, CZ)
Za život v těsném sepětí s hudbou vděčí především Rádiu 1, kde
pracuje od jeho založení v roce 1991. Přes industriální elektroniku a
manchesterskou kytarovou scénu se dostal k taneční hudbě.
„Spouštěcí“ d'n'b skladbou pro něj byla Goldieho „Inner City Life“,
která vedla k pořízení páru Technicsů a malého mixpultu bez korekcí
v roce 1996. Dává přednost skladbám s členitou rytmikou různého
tempa – od junglu přes breakbeat až k downtempu – a spíš pocitům
než tvrzením. Na Rádiu 1 se snaží každou neděli mezi 15. a 19. hodinou
plout náladově a eklekticky. Závěrečná hodinka s názvem Air Sofa patří
hostujícímu DJi, který by měl posluchače v šest vlídně unést a před
sedmou je zase v pořádku vrátit do gauče. Quazi Delict Records: Hudební
vydavatelství, které založil v roce 1998 společně s Janem Kvasničkou.
Vzápětí tým doplnil Aleš Tůma. QDR se specializují především na
poslechová autorská alba (Floex, Juanita Juarez, Alvik). Produkovali také
remixové kompilace pro Universal (Ivan Král) a New Gate (Priessnitz).
Součástí QDR jsou i dva sublabely: Stoika (dnb) a TT22 (breaks). http://www.roxy.cz
TALL (Eclectica, CZ)
Za gramofony stojí od roku 1997. Za tu dobu působil jako rezident na
většině velkých akcí po boku zahraničních i českých projektů
Hypnotix, Loop Guru, TGU…V roce 2000 byl vybrán na Redbull Music Academy
v Dublinu, kde probíhaly workshopy se známými DJi a producenty z celého
světa (Matthew Herbert, Mad Proffesor, Christian Vögel, John Aquaviva, DJ
Storm a další). V loňském roce rovněž namixovalkompilaci C-lounge 2,
která je volně distribuovaná. V současnosti je rezidentem našich
nejznámějších klubů a potkat jste jej mohli v létě na větších open
airech. V jeho setech se mísí jazz, jazzhouse, funky breaks, dnb a
brokenbeat. http://www.redsalamanda.com
BLUE (Eclectica, CZ)
Blue se na pódiích objevil díky produkční agentuře D-Smack-U v roce
1996. Hostoval v Roxy na acidjazz a triphop nights. Nejenže hraje po klubech
v celé ČR, ale i na mnoha festivalech, včetně legendárního festivalu
Jelení Příkop na Pražském Hradě. V roce 1999 studoval na Red Bull
hudební akademii v Berlíně a také hostoval v Akropolis, Electica. S hosty
z České republiky a ze zahraničí roztáčeli vinyly všech žánrů.
V roce 1999 byl v jednom kole. Začal pracovat na remixovém projektu, Blue
& Clad, který má na kontě několik vydání. A dohromady se vším tím,
co již bylo vyjmenováno, má ještě na svědomí účast na dalším
projektu. „Lazy Jimmy“, který jamuje live na vinylu, s použitím efektů
a dekorací. V současnosti se dále věnuje zakládání mixu downtempo,
techjazz a abstract breakbeat. Uvedené pořadí neznamená preferenci toho
kterého stylu. http://www.redsalamanda.com
Breakbeat stage:
PHANTOM BEATS (UK)
V krátkých 5-ti letech co Matt a Neil pracují spolu, dosáhli mnoha
úspěchů. Hraní po celém světě jako djs i živý projekt, vystupování
v Anglickém BBC rádiu 1, mají residence v legendárních klubech a vydali
nahrávky, které se dostali mezi klasiku breakbeatu.Jejich „drtivý“ styl
dj-ingu jim přinesl pozornost promotérů party Heavenly Jukebox, která jim
pomohla do Londýna.Zde způsobyli velký povyk a každý měsíc sem byli
zváni zpět. Odsud prošlapali cestu přes mnoho anglických klubů a
větších party k vlastnimu syrovému a drsnému zvuku. A to byl právě ten
čas, kdy začali skládat vlastní hudbu a svět si sednul a poslouchal :) http://www.phantombeats.co.uk
KAPLICK (Roxy, CZ)
Vlastním jménem Martin Kappel. Začal hrát v roce 1998 spíše
downtempo a breakbeat. Po nešťastném odcizení všech desek nastává
naprostá specializace na breakbeat ve všech jeho podobách. Přesto se v jeho
setech dá nalézt i trocha rovného beatu. Jako DJ hrál na akcích
s většinou zahraničních breakbeatových hvězd, které se dosud do Čech
podívaly – výčet obsahuje jména jako Adam Freeland, Rennie Pilgrem,
B.L.I.M., DJ Hyper, Lee Coombs, Koma + Bones, Aquasky vs Masterblaster, FC
Kahuna. http://www.roxy.cz
SAKU (breakbeat.cz, CZ)
DJ Saku se ocitl poprvé za gramofony před více než pěti lety. Ale hudbě se
věnoval i před tím, je to zhrzený klavírista a vyléčený kytarista.
Zpočátku inklinoval k funkovějšímu zvuku labelů jako Freskanova, Skint
atd. Postupně však propadal hlubším a hlubším bassům a před třemi roky
byly jeho sety opravdu plné bubáků. V současné době dosáhl kompromisu a
jeho mixy jdou od soundsystemových breaků až ke klasickým breakbeatovým
vypalovačkám. http://www.breakbeat.cz
SLA:VEK (Breakbeat.cz, CZ)
DJe Sla:vka za gramofony na jaře roku 2000 přivedl house, především ten
v deepovém kabátku. Při hledání optimálního zvuku prozkoušel
nejrůznější polohy house ale i klubového techna. Poté, co se v roce
2001 seznámil s DJem Saku, začaly do jeho setů postupně pronikat zlomené
beaty, aby se během půl roku stačil dokonale zlomit a najít ten správný
zvuk. Ve svých setech tíhne především k hučivému break-stepovému rytmu
a osudovým melodiím, rád zahraje i klasický breakbeatový hitovky a
vokálky. Asi ho neuslyšíte hrát progressive. V jeho kufru najdete hodně
věcí z labelů jako jsou Botchit Breaks, Botchit&Scarper, Plastic Raygun,
En:vision, TCR, MOB, Finger Licking a tak podobně. Sla:vka muzete potkat
v mensich pra3ských klubech jako Akropolis, XT3, Stromoffka, La Mirage… http://www.breakbeat.cz
Tři podia, dva bary, zahrádka Entry 80,– slečny
40,–
Start 21:00 End ???
Cross klub Plynárni 23 Holešovice Praha 7 www.crossclub.cz
info – kontakt: Reznyk – 736 176 373 rzk@seznam.cz
Dialect – 737 631 814 dialect@seznam.cz
_______________
Upozornění: Shadowbox.cz neodpovídá za
informace uvedené v tomto textu, ani nenese právní důsledky vzniklé jejich
zveřejněním. Za obsahovou i gramatickou správnost textu zodpovídá
zadavatel (uveden vlevo nahoře).