John B v ostravském Fabricu // 23.2.

text: C-Phone

buzik:)Génius, originální umělec či nejvýraznější postava drum´n´bassové scény současnosti na straně jedné a pozér, šašek a komediant na straně druhé. Takto rozdílně hodnotí veřejnost angličana Johna B. Williamse aka Johna B. Faktem však zůstává, že Johna B ignorovat zkrátka nelze. A proto jej musíte buď milovat, nebo nenávidět…

Své tracky začal rozesílat po anglických labelech v polovině devadesátých let. Netrvalo dlouho a zakotvil ve stáji Formation Records pod patronátem dje SS. Se skladbami jako „Sight Beyond“ či „Fermat´s Theorem“ prakticky okamžitě zabodoval u ostrovních djů a to tak důkladně, že si jeho další výtvor – skladbu s názvem „Secrets“ – vybral samotný Grooverider na kompilaci „Prototype Years“, čímž se John B ocitl ve vybrané společnosti pánu Ed Rushe, Opticala, Dillinjy nebo Matrixe. Již zmiňovaná spolupráce s djem SS pak vyústila do vydání Johnova autorského LP „Visions“ na Formation Records, ale hlavně přinesla release jednoho z nesmrtelných tracků pana Williamse, a to latino pecky „Salsa“, která vyšla v rámci kompilace „Countries“. Johnova kariéra se začala nezadržitelným tempem rozvíjet, což mělo jednak za následek vznik vlastního labelu Beta Recordings, jednak to, že se John B mohl podílet na oživení tehdy uvadající slávy legendárního labelu Metalheadz. Johnovo mistrovské dílo, kterým do katalogu Goldieho labelu přispěl, nese název „Up All Night“ a bez nadsázky lze říci, že se jedná o jeden z kamenů, jimiž je dlážděna drum´n´bassová síň slávy. Tato skladba každopádně definitivně pasovala Johna B do role superhvězdy a potvrdila, že tenhle chlapík má mimořádný talent na skládání originálního a přitom neskutečně tanečního drum´n´bassu. Fenomenální úspěch téhle skladby umožnil Johnovi dále rozšířit své aktivity na drum´n´bassové scéně. Kromě toho, že svou produkcí definoval v podstatě nový subžánr, který můžeme nazývat třeba trance´n´bass, začíná John B pomalu realizovat hudební fúzi, která by překročila veškeré dosavadní hranice drum´n´bassu jako hudebního žánru. Zatímco řada producentů se v té době nechala inspirovat old skool jump-upem, John šel v hudební historii mnohem dál a zužitkoval svou posedlost 80tými léty. Dítko, které tak stvořil a uvedl na scénu, se vzpíná veškerým žánrovým označením. Jisté je, že John B dokonale resuscitoval ducha 80tých let se všým všudy – analogovým zvukem syntetizátorů počínaje a výraznou post punkovou new-vawe sebestylizací konče. Prostřednictvím vlastního labelu Nu Electro tak John znovu dokázal, že je opravdu jedním z nejoriginál­nějších producentů, jehož talent přesahuje hranice drum´n´bassového ghetta.

Ve výčtu dalších Johnových úspěchů (ať již se jedná o album In:Transit nebo parodii na jednoho nejmenovaného producenta) nemá smysl dále pokračovat. Takže ať už si o electru, šminkách a bláznivých „eighties“ kostýmech myslíte cokoliv, jednu věc nelze Johnovi B upřít. A to skutečnost, že jeho djská vystoupení stojí opravdu za to. Eklektický mix hitů starých dvě dekády, techstepu konce milénia a nejnovějších pecek, co hýbou scénou, spolehlivě rozseká každé publikum. To, jestli Johna B milujete nebo nenávidíte, v tu chvíli nehraje žádnou roli…

 

 

Upozornění: Shadowbox.cz neodpovídá za informace uvedené v tomto textu, ani nenese právní důsledky vzniklé jejich zveřejněním. Za obsahovou i gramatickou správnost textu zodpovídá zadavatel.