INFO // LEE COMBS

Breakbeataři, kteří si poctivě neodškrtávají zbývající hodiny do páteční konference v Abatonu jsou pro mě máslička, případně rovnou chleba s másličkem. Lee Combs se pomalu ale jistě stává „hvězdou“ a potom, co jsme si ho na Open Air Fieldu mohli prohlédnout jako „nadějného talenta“ je na řadě prohlížení právě oné „hvězdy“. Co je Lee zač si můžete přečíst v oficiálním profilu. A těšte se! Třeba na chystané interview s Rennie Pilgremem! Breakbeat Conference


3. 3. 2003, publikoval bartias

Tročku to tu načmrdlám... TAK!

Pakliže se na loňském OAF objevil Lee Coombs jako jedna z největších nadějí breakbeatu, na Breakbeat Conference o tři čtvrtě roku později již přijíždí jako jeden z těch, kdo tuto scénu táhnou rychle kupředu. Lee Coombs společně třeba s Meat Katiem odvádí solidní kus práce při popularizaci breakbeatu. Jejich pojetí těžko definovatelného beatu na pomezí breaks a house totiž zanáší víc a víc zlomených desek do kufrů housových DJů, do klubů, do rádií, prostě všude. V loňském roce Leeho kredit definitivně stvrdila jedna ze šedých eminencí britské scény Paul Oakenfold, když si ho vybral pro první díl míchané kompilace Perfecto Breaks.

Lee se na scéně pohybuje v podstatě od jejích počátků. S hraním začínal v roce 1989 na ravech v okolí Londýna a Cambridge a se zvukem undergroundu zůstal navždy svázán. Jak sám říká, nedokáže ve své tvorbě jasně vystopovat nějaké majoritní vlivy, spíše se vyvíjí sám. „Základ je pochopitelně v Old Schoolu, je tam prvek tribalu a progressive a celé se to neustále posunuje. S tím jak se nové vlivy objevují, tak je i já vstřebávám a projevují se v mojí tvorbě.“ První plod jeho bohaté tvorby vyšel v roce 91´ pod pseudonymem The Invisible Men na Orbital Records, další singly vydává na vlastních Paradise Recordings Pumpin´ Vinyl, velmi populární jsou také electrem ovlivněné Zoid a Thrust.

V roce 1998 došlo k jednomu ze zatím nejvýznamnějších mezníků Leeho kariéry. Jako zaměstnanec distribuce Intergroove, zásoboval deskami i proslulý Vinyl Addiction, obchod na Camdenu úzce spjatý s labelem Finger Lickin´. Díky tomu se seznámil s jedním z majitelů labelu Justinem Rushmorem (Soul Of Man), tomu pustil demo svojí skladby Sky Juice. Slovo dalo slovo a Sky Juice byl záhy Coombsovým prvním singlem na této perle mezi vydavatelstvími. (Letos mimochodem Finger Lickin´ získalo v anketě breakspoll titul labelu roku). 

Od té doby a zejména od vydání Future Sound Of Retro řady Leeho fanoušků houstnou geometrickou řadou. Způsob jakým kombinuje old school acid a house s neotřelými breakbeatovými vzorci ho brzy dovedly k remixům takových hvězd jako Moby, Lamb nebo samotní New Order. O nespoutané dravosti jeho setů snoubících tribal a progressive house s breakbeatem, jsme se mohli přesvědčit na loňském OAF, kde Coombs díky absenci Dominica B. ze Stanton Warriors odehrál neuvěřitelný pětihodinový set společně se zbylým Warriorem Markem Yardleym.