Pakliže se na loňském OAF objevil Lee Coombs jako jedna z největších nadějí breakbeatu, na Breakbeat Conference o tři čtvrtě roku později již přijíždí jako jeden z těch, kdo tuto scénu táhnou rychle kupředu. Lee Coombs společně třeba s Meat Katiem odvádí solidní kus práce při popularizaci breakbeatu. Jejich pojetí těžko definovatelného beatu na pomezí breaks a house totiž zanáší víc a víc zlomených desek do kufrů housových DJů, do klubů, do rádií, prostě všude. V loňském roce Leeho kredit definitivně stvrdila jedna ze šedých eminencí britské scény Paul Oakenfold, když si ho vybral pro první díl míchané kompilace Perfecto Breaks.
Lee se na scéně pohybuje v podstatě od jejích
počátků. S hraním začínal v roce 1989 na ravech v okolí Londýna a
Cambridge a se zvukem undergroundu zůstal navždy svázán. Jak sám říká,
nedokáže ve své tvorbě jasně vystopovat nějaké majoritní vlivy, spíše
se vyvíjí sám. „Základ je pochopitelně v Old Schoolu, je tam prvek
tribalu a progressive a celé se to neustále posunuje. S tím jak se nové
vlivy objevují, tak je i já vstřebávám a projevují se v mojí
tvorbě.“ První plod jeho bohaté tvorby vyšel v roce 91´ pod pseudonymem
The Invisible Men na Orbital Records, další singly vydává na vlastních
Paradise Recordings Pumpin´ Vinyl, velmi populární jsou také
electrem ovlivněné Zoid a Thrust.
V roce 1998 došlo k jednomu ze zatím nejvýznamnějších mezníků Leeho
kariéry. Jako zaměstnanec distribuce Intergroove, zásoboval deskami
i proslulý Vinyl Addiction, obchod na Camdenu úzce spjatý s labelem Finger
Lickin´. Díky tomu se seznámil s jedním z majitelů labelu Justinem
Rushmorem (Soul Of Man), tomu pustil demo svojí skladby Sky Juice.
Slovo dalo slovo a Sky Juice byl záhy Coombsovým prvním singlem na
této perle mezi vydavatelstvími. (Letos mimochodem Finger Lickin´ získalo
v anketě breakspoll titul labelu roku).
Od té doby a zejména od vydání Future Sound Of Retro řady Leeho fanoušků
houstnou geometrickou řadou. Způsob jakým kombinuje old school acid a house
s neotřelými breakbeatovými vzorci ho brzy dovedly k remixům takových
hvězd jako Moby, Lamb nebo samotní New Order. O nespoutané dravosti jeho
setů snoubících tribal a progressive house s breakbeatem, jsme se mohli
přesvědčit na loňském OAF, kde Coombs díky absenci Dominica B. ze Stanton
Warriors odehrál neuvěřitelný pětihodinový set společně se zbylým
Warriorem Markem Yardleym.