Chlapík „nejundergroundovanější“
Den, kdy Mark Caro alias Technical Itch složí tekutou hitovku vystavěnou na příjemném, uchu lahodícím kytarovém motivu, zamíchá do ní něčí zpěv a s její pomocí zboří hitparádu na MTV, bude tou správnou chvílí pro zachmuřené ťukání ukazováčkem na čelo. Co na tom, že ukazováček bude v chytlavém rytmu hitovky ťukat jedna báseň, nebude to ono. A [naštěstí] se to s největší pravděpodobností ani nikdy nestane. Mark „Technical Itch“ byl totiž vždycky tak trochu pankáč, neboli chlapík stojící v tom „nejundergroundovanějším“ undergroundu. Ten už dnes prakticky neexistuje, ale Mark do něj stále právoplatně patří.
Už když Mark v roce 1991 začínal míchat vinyly na lokálních parties v Birminghamu, věděl že se musí prosadit hlavně jako producent. Jeho první tracky vznikaly, dle vlastních slov, na „velmi omezeném vybavení“, ale snaha přinesla ovoce. Neptejte se jaké, opravdu nevím, jak velký úspěch je vydat skladbu na labelu s názvem Ibiza. Že by banány? Každopádně s Ibizou Mark díru do světa rozhodně neudělal a s původním nickem ENTT také ne. Vzhledem k následujícímu desetiletí se vše jeví naprosto logicky. Díry se nejlépe dělají s Decoderem [viz Hide U Kosheen, baby ;o)].
Právě Decoder, který s „Technickým Itchem“ kamarádil, mu totiž pomohl vydat první EP Plasmic Life. Následovalo založení vlastního labelu Tech Itch recordings a úspěch z rukou Kennyho Kena. Teda, ne že by se jednoho dne objevil u dveří Kenny Ken s igelitkami plnými úspěchu, spíše naopak. Kenny Ken si igelitky odnesl. Na populárním rádiu Kiss FM pak zazněl Kennyho set s výběrem toho nejlepšího od Technical Itche a bylo vymalováno. Tedy, prakticky…
Is this shadow? Is this moving?
Podepsat smlouvu s dnes už dávno kultovním britským drumn_bassovým labelem Moving Shadow bylo v druhé polovině devadesátých let rozhodně to nejlepší, co jste mohli udělat. A Mark do toho samozřejmě šel. Prvními vydanými hity byly pecky Can´t You See a The Dreamer [tu si dle svého gusta zremixovali Future Forces], obě ještě pod dozorem Decodera. Ten Technical Itche vlastně vůbec neopustil a společně si střihli ještě nějakou tu úspěšnou hitovku i produkci Peshayova alba pro Mo Wax. Spolu i dýdžejovali [dýdžejují?] a back2back sety je prý vždycky náramně bavili.
Co dělat kdekoliv, když se Vám daří? Vydat debutové album. To Markovo vyšlo v roce 1999 a jmenuje se Diagnostic. V době, kdy díky nu_schoolovým pirátům s Ed Rushem a Opticalem v čele panoval klubům temný a rychlý zlomený beat, zkusil Technical Itch něco trochu jiného. Diagnostic je hard_step, spíše tech_step a k tomu ještě hodně experimentální. Jakoby vás někdo zamknul do malé rezavějící ponorky, zhasl a poslouchal, jak zoufale mlátíte do všech stěn okolo. „Akta X jak cviň“, řekla by možná Cyberová na nervy drásající smyčcové vyhrávky. Něžně cinkající zvonečky vás možná mají ukolíbat, ale na jak dlouho, když už začíná další track?
Donedávna nejslavnějším Markovým trackem byla skladba Reborn [právě z alba Diagnostics], která jednak skvěle charakterizuje Tech Itchův sound a jednak je bez debat jednou z jeho nejpovedenějších skladeb vůbec. Dnes byla Reborn vystřídána kolaborací s osiřelým Kemalem a vlastní vizí amenového šílenství, která likviduje domácí mazlíčky doslova na počkání. The Calling a Rukus, potažmo Rukus VIP, se dokázaly prosadit i v rhythmn_bluesově – liguid_funkové Anglii dvacátého prvního století a to už je co říci. U nás se budeme moci o kvalitách Technical Itche přesvědčit v pátek 14.března na party Bionic ve Frýdku Místku. Říká se, že po dvou hodinách amenových smyček má každý dost. Ale ruku na srdce, kdy jste se naposledy modlili?
BIONIC
Technical Itch [Moving Shadow, Renegade Hardware_UK]
Human Interface [Junkett vs Ibogaine_dvoika.troika]
Kyanid [WKC] / Ma.cumba [WKC]
Therapist [WKC] / Dillen [WKC]
14.března 2oo3
@ KD válcoven plechu Frýdek Místek