JAKY BYL BREAKBEATOVY DJ HYPER V RADOSTI

Jako cerna ovecka si musela pripadat partyDIGITAL ZOO,ktera se uskutecnila 17.11. v prazskem klubu Radost,protoze ciste breakbeatova patry se v Praze, natoz v Cechach, hned tak nevidi.Do Radosti prijel zahrat DJ Hyper,ktery je zastupovan takovymi labely jako jsou WHOLE9YARDS ci Distinctive Breaks.Diky DJ Kaplikovi jsme pro vas mohli zajistit jako perlicku zaznam tohoto setu.Recenzi napsal DJ Igraczech.
(TBC)


27. 11. 2001, publikoval redakce

Breakbeatova platforma patri u nas spise na tu tajemnejsi cast sceny a dobri dj.s a producenti ze zahranici se zde vyskytuji bohuzel velmi malo. Svetlou vyjimkou, a zajiste ze ne posledni, byla party Digital Zoo, ktera probehla 17. listopadu v prazskem klubu Radost FX.

Po Adamovi Freelandovi, jehoz nekompromisne ladeny a velmi propracovany set meli nekteri z nas moznost slyset na letnim Lucky People Center, jsme meli moznost se setkat s dalsi vyznamnou postavickou britske breakbeatove sceny – djem Hyperem (Guy Hatfield) – rezidentem pravidelné party Bedrock a ąéfem agentury Wayworks. Mezi jeho nejznamejsi produkcni pociny patri kompilace Y3K, kterou sestavil pro label Distinctive Breaks. Ta docela dobre reflektuje i zvuk Hyperova nu.skooloveho setu – ve srovnani napr. s Freelandem durazneji tanecni, pozdeji nezakryte inklinujici az k 2stepu. Nenapadny a nenarocny mladik se predvedl precizni energicky set opravdu se cti, zadna pompezni show s rewindy, ktere se obcas od zahranicnich hvezd dockavame, se nekonala. Mohli jsme slyset tracky jak z Hyperovy prdukce (spolupráce s labely TCW, PuSH, Marine Parade) tak od ted jiz Hyperovych kolegu a dobrych pratel – soucasne spicky na britskem breakbeatovem poli – mezi nez se pocitaji jmena jako Rennie Pilgrem & B.L.I.M., Beber nebo Freq Nasty.

Hyper samozrejme nebyl v Radosti sam – vybornou atmosferu pripravila seda eminence ceskeho breakbeatu – DJ Voita se svymi spise oldschooloveji ladenymi elektrizujicimi breaky a DJ Kaplick zase vysypal z tasky peknou davku rychlych a velmi jemne poladenych nu.skoolovych rotaci. Po Hyperove prime-time setu za gramofony stanul sedy vlk Josef Sedlon a pomalu se zacal rozjetymi breaky propracovavat ke klidnejsimu housovemu modelu i pro ty, co se tento vecer vyskytli v Radosti omylem (nebylo jich mnoho, no rekneme trochu…).

Uprostred vecera jsme meli tako moznost shlednout „UV“ modni prehlidku. Pri vsi snaze byt objektivni mi nezbyva nez podotknout, ze jsem v modelech postradal invenci jak ji zname treba z produkce Faux Pas nebo Non Style a jistu nezbytne nutnou viru ve vlastni praci. Rozsvitit UV zarivku a namotat na sebe svitive ruzovou nebo zlutozelenou latku je sice hezka vec, ale modely postradaly cit pro detail – syjet.

Co se tyce produkce akce, je treba podotknout, ze byla uz z duvodu umisteni minimalne problematicka. Bezne osazenstvo Radosti na breaky rozhodne zvykle neni a priznivce teto sceny patrne zmineny klub svou soucasnou tendenci nijak zvlast nepritahuje. Pro tuto prilezitost bylo ale potreba hodit za hlavu vsechny predsudky a jit se preci jen do Radosti podivat. Na druhy pohled mne lehce zklamaly dekorace – plastikove „kytky“ natrene stribrenkou uz tu byly nejmin tisickrat. Radosti dominovaly take ctyri projekcni platna s originalni, ale stale stejnou projekci Sodaconstruction, ktere jsme se dockali az po zhruba dvouhodinove reklame na Philips, ukryte v na prvni pohled dobre vypadajicim flashovem spotu. Obcas se pres projekci objevilo i jmeno dje… sem tam lehce jineho nez stal na parketu, ale nevadi…

Jako celek samozrejme hodnotim party jako velmi prijemnou, jen vic takovych a casteji. Snad se diky tomu bude moci rozvijet i zmineny cit pro detail v tech mene zavaznych oblastech organizace party… jsme tu preci hlavne kvuli hudbe.

A tady jsou ty slibovane linky:
lepsi kvalita tady a tady a horsi kvalita tady a tady