INTERVIEW// KOOGI
Primárně se věnuješ dnb. Jaký breakbeat od tebe můžeme čekat? Kdo jsou tví oblíbenci?
Nejraději mám labely TCR a Marine Parade. Z TCR se mi nejvíc líbí Koma+Bones a projekt Breackneck. Tvorba samotného Pilgrema mě až tolik nebaví, nicméně jeho set z Abatonu patří momentálně k těm, které si pouštím nejčastěji. Z Marine Parade nemám konkrétního favorita, líbí se mi většina jejich singlů tou jejich deep atmoškou.
A co Stanton Warriors?
Přiznám se, že je až tolik neznám. Vím, že jim něco vyšlo na XL a Mob records a že udělali hafo remixů, víc o nich nevím.
Dalo by se o tobě mluvit jako o jednom z nestorů dnb scény u nás. Jak zvládáš nápor mládí v Shadowbox mafiiJ?
Trochu divná otázka, ne? J Mládí má zelenou a jejich zápal pro věc mi dodává energii.
Nechci teda říkat že jsi starejJ, ale máš toho odehráno dost. Co děláš aby tě to pořád bavilo? A co děláš, když tě to nebaví?
Baví mě to samo o sobě ty mladíku, pro to se asi nedá nic speciálního dělat.. Když mě nebaví hraní, tak za to zpravidla může promotér….J
Je to pár dní od Shadowboxu, i když in da Bush. Můžeme se zase těšit na nějaké další?
Shadowbox se zase na delší dobu asi odmlčí. Spolupracuju teď ale na nové klubovce s názvem DRUMSTATION, jejíž premiéra proběhne 23.května v novém klubu Matrix na Žižkově. Nebude to tak velká akce jako Shadowbox, ale vstup bude jen za kilo, dobrej zvuk, kvalitní lineup atd. Takové malé akce jsem chtěl vždycky dělat. Je na nich zpravidla příjemná atmoška a většinou se nemusíš tolik strachovat, aby se to zaplatilo..
Jsi také znám jako hardware recenzent. Máš za těch X testů něco co tě opravdu dostalo? Jak se vlastně díváš na pomyslný souboj Technics vs. Vetsax, potažmo T+V vs. jejich další kopie.
Nejvíc mě dostaly anglický mixáky Allen+Heat a v poslední době především nové cd-playery od Pioneera..
Technicsy jsou držáky na celou dekádu, což lépe vybavené Vestaxy ještě nestačily vyzkoušet. Osobně mám doma Technicsy, ale vůbec by mi nevadilo mít Vestaxy, jde hlavně o sílu motoru a tu mají oba podobnou. Ty extra funkce nových gramofonů bych stejně asi nevyužíval, takže je mi jedno jestli ten nebo onen. Nedávno jsem testoval nové Numarky a musim smeknout, protoze tahle firma udělala v oblasti gramců velkej krok dopředu. TTX1 je stejne dobrej jako Vestax, ne-li lepsi. Pak jeste delaj TT200 a ten neni tak vybavenej, ale je porad dost dobrej a přitom levnej. Žádný jiný gramce se s těma profesionálníma nedají zatím srovnávat.
Jak vypadá Koogiho standardní den?
Naštěstí nemám standartní dny, což je jedna z výhod svobodného zaměstnání.
Aktuální top 5:
1) MUSIC IS EVERYTHING / MATRIX RMX
2) MANIPULATE THE UNIVERSE / LEE+D.KAY
3) TURN ME OUT/ TECH ITCH
4) LYRIC ON MY LIP / MARKY+XRS RMX
5) INSTINCT / FIFTH ELEMENT
INTERVIEW // STANZIM
Máš hodně univerzální choutky, podívejme se ale na ty breakbeatové. Jak to máš nejraději?
:o) Musim zmínit DJs Blue a Talla, který mě namočili do takovýho toho garáží cinklýho breaku, breakstepu lehce řízlýho jazzem. Moji hrdinové na tomhle poli jsou hlavně Seiji, Dego, Voom Voom a Alex Attias. Ale mám rád i elektrobreaky, třeba to co dělají (mimo dnb a techno) třeba Klute, Polar, Total Science nebo John Tejada. Ale nepohrdnu ani novou školou – týsíárka, námořnická přehlídka, plastikovej paprskomet a tak…. Vyloženě mi nesedí to, co se označuje jako electroclash.
Co říkáš na Stanton Warriors?
No jéje… Když jsem poprvé slyšel Da Virus, tak mě ta basa málem srazila k zemi.
Myslíš, že se breakbeat může popularitou vyrovnat třeba dnb?
Určitě jo. Drumbác měl trochu smůlu v tom, že tempem se trochu vyděloval, breakbeat se může snadno míchat s jinými styly. Navíc k breakbeatu přechází hodně djs, kteří hráli rovně. Člověk se při míchání víc vyblbne.
Quazi Delict se solidně rozběhl, víme o připravovaném albu Juanity Juareze, dalším singlu ECA, můžeš poodhalit dlouhodobější plány?
My jsme trochu taková partyzánská parta, která pracuje stylem udeř a uteč, ale moc moc se nám líbí třeba to, co dělají Tchendos nebo Dušan Mimoň. A ECA budou lepší a lepší a lepší a lepší… Oni jsou totiž dobrý. A Juan je pan producent, kterej dosáhl po technický stránce zvuku, kterej u nás nemá obdoby. A ještě bych chtěl upozornit na Touchwooda, kterej nedělá jenom jungle. A Igraczech. A Exxon Valdez… je tu spousta lidí…
Pociťujete nějak po velmi pozitivních recenzích v britském tisku rostoucí zájem o vaše releasy?
Ne. Distribuce se bojí přibírat nové labely, to je obecnej trend, kterej zdaleka neplatí jenom pro UK. Proti nám navíc mluví i to, že ležíme daleko, takže to zvyšuje náklady na dopravu. A ještě jedna věc – všechno, co nám zatím klaplo, se odvíjelo od osobních kontaktů a ty jsou pro nás možná úplně nejdůležitější. Myslím to tak, že díky labelu jsme potkali pár skvělejch lidí mezi autory i tzv. z biznysu. Nevěřím v tomhle na anonymitu, nejlepší je osobní setkání.
Ty jako člověk podílející se na labelu sám producentské ambice nemáš?
Ambice ani ne. Ale možná s Alfim a Honzou Qéčkem jednou chytnem kytary a to bude hukot… :D