REVIEW // VENEER: LIGHT

Veneer s dlouhohrající „platňou“ otáleli, ale čekání stálo za to. Trnavská trojice se, i díky producentské pomoci zkušeného dua Bolak & Lalok (Milan Cais z Tata Bojs a Dušan Neuwerth, který má na svědomí Slowthinking od EOST, obě alba popíkářů Kryštof nebo právě Tata Bojs) snad ještě zlepšila v tom, v čem už dobrá byla. V aranžování příjemných kytarových písniček, ne daleko od downtempa.


15. 5. 2003, publikoval bartias

Veneer: Light
EMI Escape 2003

veneer voes, prekvapko jaxxvina co? ;)Jak už jsem poznamenal v recenzi na jejich singl (tady), Veneer kladou důraz na kytary. V chytlavých melodiích je proto často ke slyšení výrazný riff nebo sólo, zároveň ale kytary nejsou nijak upřednostněny. Spíš než dominantním prvkem jsou příjemným zpestřením. Simonin vokál je lehce zastřený, což skvěle vyhovuje náladě všech písniček. Veneer naštěstí neexperimentují s tím, kolik různých stylů by mohli na jednom albu obsáhnout, a drží se jednoho různě rozvíjeného a obměňovaného modelu. Zasněné kytarové downtempo jen jednou vystřídá vyzpívaný breakbeat s výrazným rock-popovým feelingem (Snobbish Heart).

Několik skladeb se rádo zakousne do uší a už nepustí. Je tady Last Day s pořádně tvrdým a hlasitým beatem a naléhavým vokálem, „napálená instrumentálka“ Over, která snad vypadla z nějakého soundtracku samotnému Tarantinovi a inteligentním dramaturgům českých rádií nabízená Celý svet si ty. Trochu škoda je 33. Ta má refrén možná až příliš zbytečně přístupný všem posluchačům rádia Impuls. Celkově je ale Light skvělým albem. A pokud jste přátelé dobré písničky, postavte si klidně jednu kostku navíc.

text BARTIAS

HODNOCENÍ
[] [] [] [] []