Ed Rush & Optical: Original Doctor Shade
Virus 2003, VIRUSCD004
Úvodní věcí je Why?, ozdobená tradičně dobrým Rymetymeovým rapem. Celou skladbou nás provází melodie tvořená krátkými zvuky, ke kterým se basa přidá až zhruba po dvou minutách a rozjede se jeden z lepších tracků celé desky. Následuje temňárna Hacksaw, která je vystavěná na brumlavém hlavním motivu, který jako by něco vyprávěl.. Typický virus track plný zvuků připomínající lidské hlasy. Nic zvláštního, ale špatné to není. To Bullit je jiná káva. Asi nejveselejší track, který kdy „Terrible twins“ vytvořili. Chytlavý filtrovaný retro motiv v kombinaci se smyčci a klasickými virus zvuky. Výborný nápad! Dalším kouskem je 32.8 – šlapavá, úderná a pro Edu s Optickym dost typická věc. Vykrádačka sama sebe. Celá skladba působí jako byste ji už znali. Použité zvuky i způsob práce s nimi jsme už od slavného dua slyšeli v několika starších věcech..
Hodně podobným komentářem očastuji i Headz Will
Roll, tedy jasně čitelný virus style, temné samply, veselá basa.
Dobrý track, ale nemůžu se zbavit dojmu, že už něco podobného na tomto
labelu vyšlo… Dostáváme se k Get Ill – úvodnímu tracku
Matrixova setu z Roxy. Výborné skreče od Scratch Pervertze, MC reprezentuje
Ed Rushe a Opticala a když se přidá virus basa, tak zaplesá srdíčko
každému fanouškovi tohoto labelu. Puerto Rico byla jedna z prvních
věcí alba, která kolovala na dubplatech. Oproti ostatním je trochu
odlehčená, atmosferičtější, ale pořád jízda. Mužský hlas volající
„Puerto Rikóó“ střídá ženská, která zpívá „Everybody“ a něco,
co zní jako zasmyčkovaná kytara, zajišťuje lehce trancový feel.
Goodfoot je hodně kvalitní husťárna, kterou ve svých setech nebude
hrát snad jenom Bukem a spol. Poslední je Hammerhead, která
začíná rychle se opakujícím samplem nějakého vokálu, očas je proložen
smyčci a pak to přijde. Hodně jednoduchý, až stupidní motiv, který mě
fakt rozesmál a definitivně utvrdil, že Ed Rush s Opticalem jsou
„úchyláci“. I když to působí tak trochu jako diskovrtule ala J Majik
nebo Sonic a Silver, musím uznat, že je to dobře udělaný a lidi na to
reagují z celého alba úplně nejvíc.
Ed Rush i Optical se loni oženili a ten druhý dokonce čeká potomka.
Užívají si života a jejich soukromí se pravděpodobně promítá do toho,
co dělají. Není tu tolik temnňáren a všechny tracky na albu jsou určeny
na parket a opravdu všechny se dají hrát. Myslím, že to většina nás djů
ocení tím, že si desku pořídíme. A že tu není nic nového? Je tu
Bullit, nic podobného jsem ještě neslyšel. Je to málo, to je
pravda, ale nic moc nového nebylo ani na jejich minulém albu The Creeps a
s ničím novým nepřichází ani většina jiných slavných producentů. Ed
s Opticalem si prostě jedou styl, který vymysleli a který se snaží
desítky lidí kopírovat. Chcete-li slyšet něco opravdu jiného, pusťte si
Amona Tobina nebo si počkejte na nový singl Jonnyho L.
Je to přece jenom pořád hlavně o zábavě a mě některé tracky na albu fakt dost baví. Když jsem hrál Bullit a Hammerhead, tak jsem zjistil, že většina lidí na parketě paří a přitom se směje a to je důkaz toho, že tu svou vtipnou energii chlapi pořád ještě neztratili, z čehož mám upřímnou radost. Na albu jsou samozřejmě taky zbytečný tracky, což je škoda. Mohli ještě pár měsíců počkat, až budou mít něco vychytanějšího. Nepočkali a proto možná tahle deska do dnb historie nevstoupí. No a co? :)
text KOOGI
HODNOCENÍ
[] [] [] []
[]