Hoši z Bad Company se proslavili hitovkou The Nine(BC rec.), po jejímž vydání je většina hudebních kritiků označila jako jednu z největších nadějí taneční hudby. Čtyřčlenná partička vsak nespadla z nebe a před svým debutem pod hlavičkou Bad Company již za sebou měla řadu úspěšných počinů. Tak například duo Fresh and Vegas(singly pro labely Breakbeat Culture, Metro), Absolute Zero/Subphonics(spolupráce s Renegade Hardware) a konečně formace Future Forces(opět spolupráce s Renegade Hardware). Všechny jmenované projekty byly poměrně úspěšné, a tak po tom, co se chlapci spojili, to začalo být opravdu zajímavé. Po hvězdném debutu přišlo na řadu EP The Fear, na kterém najdete klasiku Four Days. Zajímavá je také spolupráce s Matrixem na posledním tracku tohoto EP – Jellyfish. Neopomenu ani příspěvek Iraq na kompilaci World of Drumandbass pro label Formation. O tom, jakou mělo jméno Bad Company váhu, svědčí nabídka spolupráce s legendární značkou Prototype. Špatná parta jí využila více než dokonale – vzpomeňte na jízdu The Pulse. Bez této desky se neobešla snad žádná jungleová párty ještě rok po jejím vydání a podle mnohých je to nejlepší release tohoto labelu vůbec, což není špatný výkon, koukneme – li se na tenký seznam interpretů, kteří dostali tu příležitost vydávat na Prototypu. Ve stejném roce (1999) vyšel singl Seizure/Skin Tag na labelu Virus(doublepack Twisted), patřící terrible twinům. Jednoznačně další bod pro Bad Company. Na desky od této party se nedočkavě čekalo a pokud se vám je podařilo sehnat (v té době u nás věc nemožná:), tvořily vždy vrchol setu. Další úder přišel na Traceově značce DSCI4. Singl Coma/Spraycan (jako každý singl doposud) posunul možnosti jungleu o něco dále. To už na svět prosakovaly zprávy o novém LP. Všichni netrpělivě čekali, diskutovalo se o tom, jestli se partě podaří udržet vysokou úroveň. Deska dostala název Inside the Machine a získala ocenění na Drumanbass Awards jako deska roku. Chlapci však nepřestávají pracovat a přibližně s ročním odstupem vzniká druhé LP, to dostalo jméno Digital Nation a ve tvorbě Bad Company představuje určitý zlom. Tranceové nálady, jemnější zvuky a nové postupy při tvorbě tracků. Hodně fanoušků tato změna zarmoutila, ale Bad Company dokázali zlým jazykům, že jejich tvorba není jednostranná. Poté přišla trilogie Book of the bad. (hitovky The Voice, Dogs on the moon, Ladies of Spain nebo Miami Flashback). Mezitím se ještě stačili hoši opět zapsat zlatým písmem do dějin jungleu hitem Planet Dust právě na Riderově Prototypu. To jistě není ani z daleka kompletní výčet tvorby této party. Určitě je potřeba alespoň se dotknout remixové tvorby Bad Company. Tak například remix asi nejúspěšnější hitovky Raye Keitha There´s something out there. Dále třeba remix Pressure Rise pro label Aspect, nikdy nevydaný a naprosto dokonalý remix pecky Sardines od formace Fortran(Ed Rush/Optical) na labelu Metro.(najdete ho pouze na kompilaci Level 01) Srdce každého stepaře jistě zaplesalo po vydání remixu klasiky Atlantis od Moving Fusion na labelu Ram Records. To už se dostáváme do nedávné minulosti, kdy před rokem právě na Ram records vyšla pecka Spacehopper, která se dostala do oficiální UK Chart! Pracovně jsem si tento track nazval Badcompanybodyrock. Nutno zmínit i sublabel BC rec. – Square One, na kterém právě vyšlo EP a který je vyhrazen pouze novým jménům na poli D´n´B. Loni na podzim vy dali Bad Company své třetí řadové album s názvem Shot Down On Safari a jedná se opět o vcelku experimentální , trochu ulítlý, ale pořád hodně taneční počin.
Nedávno se chlapci rozhodli rozjet každý sólovou dráhu, a tak Bad Company UK nahradili Fresh BC, Vegas BC, Maldini BC a D Bridge BC. Právě poslední dva si v sobotu 19. můžete vychutnat za gramofony, tak neváhejte.
Text: nitrous