DJ Lee
Lee se do dění a historie britské taneční scény zapojil již
v 80. letech, a to dávno předtím, než se dnešní „top djs a
producenti“ začali o „rave scénu“, jak byla nazývána, zajímat. Jeho
první rezidentura spadá do klubu The Brunnel Rooms ve Swindonu. V té době
hrál po boku Doc Scotta, Grooveridera, Fabia či LTJ Bukema. Protože si již
tehdy vedl velmi dobře, bookingy po celé Británii na sebe nenechaly dlouho
čekat.
V roce 1993 se rozhodl Lee zkombinovat své djské schopnosti, výborný sluch
a cit pro hudbu a začal stále více času trávit ve studiu. Toto úsilí
zúročil v několika výborných skladbách, které vydal sám, nebo na
kterých spolupracoval s jinými producenty. Za zmínku stojí „DJ Lee and
Ment4bass“, který vyšel pod hlavičkou Liquid Wax nebo „2 Deep“
společně s Gwangem, který vyšel na Legend Records. (Gwang úzce
spolupracoval s Total Science a společně s nimi založil Legend Records, kde
například poprvé vyšel legendární track Champion Sound od Q Project.) Na
další známé skladbě „A Touch Of Darkness“ spolupracoval s Tangem a
vydal jí pod valstním jménem.
Poté Lee ztratil veškeré iluze o businessu, ve kterém se pohyboval,
protože producenti nedostávali zaplaceny dohodnuté honoráře za podepsané
produkce a rozhodl se vrátit k tomu, co měl rád ze všeho nejvíc –
k djingu.
Danny Bukem, Leo Roche a Sarah Sandy rozjížděli v roce 1994 dnes již
legendární noc Speed v londýnském klubu Mars v Sohu. Klub v té době
hledal dje, který by hrál stejně futuristický sound jako například Fabio,
Doc Scott nebo Kemistry a Storm. Dj Lee splňoval přesně tyto požadavky, stal
se rezidentem a současně členem Goldieho Metalheadz, kam patří dodnes.
Díky členství v Metalheadz se Leemu otevřely dveře do celého světa. Se
svým djským kufrem sjezdil celou Evropu a byl dokonce několikrát na turné
po USA.
Málokdo ví, že Dj Lee založil dnes velmi populární vydavatelství Timeless
Recordings a navíc dodnes působí jako product manager v jedné
z největších drum’n’bassových distribučních firem – Vinyl
Distribition, která má na starost labely jako například Virus, 31 Records,
Test, True Playaz a další.
Díky tomu se řadí nejen mezi nejvyhledávanější dje, ale patří bezesporu
i k nejvlivnějším lidem d’n’b scény.
V současné době se opět začal věnovat vlastní produkci a společně se
stále populárnějším vídeňákem D.Kayem vydal hned několik skvělých
tracků, které doposud vyšly na značkách Hospital, 31 Records nebo na jeho
novém labelu Atlas Recordings.
Tvůj vysněný open air?
Byl by někde v nádherné přírodě jako je Vellay nebo Sumtin. Někde kde by
to vypadalo hezky při východu slunce. Hrál jsem loni na festivalu
v Budapešti na Citadele, která se rozprostírá nad celým městem. To bylo
parádní. A line up (pokud myslíš čistě drumn_bass) by byl Doc
Scott, Grooverider s Fabiem back 2 back, Marcus Intalex a Ed Rush –
všichni by měli hrát aspoň dvě hodiny a s minimem mcingu!!
Nejhustší historka z letního festivalu?
Ty historky jsou na uveřejnění moooooooooc velký hard core. Zkal mě a pak
se zeptej znovu ;)
Na čem teď pracuješ?
Akorát si dávám dohromady všechny nové tracky. Hraju hodně cédéček,
mám rychlý net, takže každý den stahuju spoustu novinek. Taky se starám
o svůj label Atlas a stále hledám nové samply do studia.
Na Cosmic Tripu se sejdete s D.Kayem. Jak jste se vy dva dali dohromady?
V podstatě jsem ho potkal přes společný kámoše ve Vídni, viděl ho
pracovat a byl unešený jeho technikou. Navrhl jsem mu, aby jsme udělali
společný track a takhle to dopadlo. Je to výborný kluk a podle mě
v současné době technicky nejtalentovanější drumn_bassový
producent.
Tvoje TOP5?
1 Marky and XRS-Rotation
2 Mistical- Back 2 Love
3 Hive – Neo
4 Jonny L – Geronimo
5 DKay and Dj Lee – New Day Rising