SLIM SLAM DRUM IN DA BUSH
26.9.2003 | Fabric, Ostrava
“Charašo”
Fabric po jedenácté hodině (po pětihodinové cestě z Prahy a flašce Finlandie) vypadá naprosto “jasný”. Určitě dnešní večer. Je plno a veselo, Saykův energický, dost neuvěřitelný set nenechává vůbec nikoho v klidu. Odevšad se vynořují kámoši a je příjemné vidět, že aspoň někde na světě existují místa, kde funguje všechno dokonale.
Dokonale? ANO! Pohodlný interiér klubu a odhadem osm set lidí, kteří se baví naplno, ale nejsou nic ve srovnání s perfektně čistým zvukem. Jednotlivé části kvadrofonní aparatury jsou rozmístěny snad ve “všech” koutech a výsledkem je, že slyšíte perfektně, ať stojíte kdekoliv. Vepředu, díky hutným basovým linkám, přímo vlajete a i odposlechy byly prý “total gut”.
Hraje Ghonzales. Později si děláme srandu z toho, že “Prážák to v Ostravě vždycky zkouší s Teebeem”. Proč by ne. Charakteristický zvuk labelu Subtitles, když do toho Nor praští, nabízí jednu z nejchytlavějších kombinací – melodie, vokál a amen. Ghonzales navíc i scratchuje a za chvíli je jasné, že se rozhodně nechce nechat odradit tím, jak moc se povedl set Saykovi.
Směska lidí v klubu je různá. Vede samozřejmě “místní partička”. Představte si mafii tak třiceti lidí, kteří se nepřímo i přímo podílí na “fungování” ostravské mini scény, každý týden se potkávají na stejných místech a vlastně se za tu dobu docela dobře znají. Známé tváře se mísí s půvabnými slečnami, hrstkou systémových punkáčů i sedmnáctiletými, které očividně přilákaly zkazky, co se o Slim Slamu šíří.
Jedna v noci, zábava naplno. Finlandia padla dřív než my, začíná se spekulovat o stále častějším obléhání baru a Elvis si ještě objednává nadpis reportu (už ale nevim proč ;). “Týpek to nečekal. Přišel, pustil desku, uvidel ten bordel, tak ji rewindoval a začal mixovat,” shodujeme se později s Inspiralem.
Hurá kytary!
Aneb už když Moving Fusion debutovali, byli jedni z prvních, kteří kytarový sound v hardstepu používali. Hned první věc je pořádně ostrá a trochu připomíná Raining Blood od Concord Dawn. Je-li breakbeat rock´n´roll, pak hardstep musí být heavy metal! Vypadá to, že se v budoucnu s podobně znějícími věcmi budeme setkávat často. Že by nový trend?
Mixy jsou čisté, přesné, rychlé a nevinné. I když se občas chybka vloudí, je rychle eliminována a já se slzou dojetí v oku vzpomínám na Andyho C na festivalu Roxy. Další kytary: Jeff dává i tu Raining Blood a rozhodne se do ní zamíchat první tóny vlastní Star Sign. Hned poté to zopakuje s ještě větším hitem Chilli Pepper (obě z alba ´Start of Something´). Plac už se ani víc chytnout nemůže, jsme všichni naladěni na stéjnou notu a Jeff s každou další peckou zuřivě mlátí rukou do vzduchu a řve.
V backstagi se pak představuje jako sympatický chlapík v dobré náladě. Vesele poplácává na všechny strany, vtipkuje, odpaluje jeden za druhým a posílá kolovat šampaňské. Příjde řeč na T3, Jeff prohlašuje “Škoda, že tady není Spar.” A na naše “Jasně, ty máš radši JFK,” odpovídá nadšeným “Do prdele, tys to četl?” A kdo nečte Knowledge? Úplně zblázněný pak je z Markétky, natožpak z její kérky – loga RAM rec. na zádech. Ponkie na požádání fotí, ale Jeffovi to nestačí, jde si pro mobil a MMSku kamsi posílá. Později se dozvídám, že to snad bylo Andymu. ;)
Ale konec backstage, back to da floor. MC Tweety Twizta má obrovský respekt aneb další “neobjevený”, který by objeven měl být ROZHODNĚ (a na Slovensku to už vědí). Solidní, jakžtakž srozumitelný projev, suverénní (ale ne arogantní nebo přehnáný) styl a beat box (klidně trumpeta, ty vole!) dělají z Tweetyho výborného MC. Dost možná, ale spíš určitě, momentálně nejlepšího u nás.
Je skvělý pocit vidět, že snaha přináší ovoce. Dvoika.troika a Extdust nenápadně, během několika let vytvořili perfektní prostředí pro drum´n´bass. Přestože lidé v Ostravě vlastně nemají peníze, naopak mají méně možností a vlastně jich ani není tolik, funguje na severu Moravy stabilní (mini) scéna v plném proudu. Na Vídeň nebo Austrálii ještě nemáme, ale kdo ví za rok.
text Radim Bartík foto & technical
support Pueblo ShadowBox 30.září 2003