24.října 2003 | lesopark Benátky, Ostrava
Koogi, Ethernal Optimist, C-phone, Elvis, Limitedd, Buback, Mc Tweety Twizta
Znáte bráchu od Elvise? Že ne? A říká vám něco jméno A-tha-m? Už jste
doma? Super. Tak tenhle človíček pořádal svou akci s maďarskou
zkomoleninou v názvu. Je řeč o akci zvané Messarosh s pořadovým
číslem 002. Hned na úvod musím přiznat, že se do toho vrhl se vší
poctivostí a vervou. Organizace byla zvládnuta na výbornou a proto nebyla
akce přerušována jakýmikoliv nepříjemnostmi. Na programu byla dokonce
fireshow a jongling od lidí ze Cyberfire. Jména DJs lákala na kvalitní
drum´n´bass, a proto výběr pro tento večer byl jasný – Areál Benátky.
Zima způsobila, že se skoro veškeré dění odehrávalo uvnitř. Kromě
největších „zkalenců“ a lidí vybíhajících v zimě na záchod.
Zábrany před DJ pultem a menší počet míst k sezení nás nutil stát a
pařit, což zas nebyl tak velký problém.
V té zimě, co byla, se šlo zrychlenějším krokem, a proto jsme také s mým kamarádem z Drumandbass.cz dorazili na akci tak akorát včas. Lidí bylo málo a svou prezentaci drum´n´bassu nám představoval guest: Dj Kulass. Hrál od 20 do 21 hod a já zaslechl jen pár mixů. Celý večer byl orientován spíše do tvrdších věcí. Světlá chvilka vysvitla v okamžiku kdy začal hrát Buback. Letní hit Capoeira na začátku setu předznamenává zvěst hravého hraní. „Mary“, jak se mu také říká, se držel svého stylu a jemně ho postupně obohacoval o bassové brutality tipu The Sun od Black Sun Empire & Concord Down nebo Paranoia od The Militia.
Některé mixy byli opravdu ohromné, až člověk jen tiše stál a říkal
„já nic neudělal já jsem hodný bukeláček!“. Na výsledném dojmu
nemění nic ani fakt, že se to Bubackovi občas rozjíždělo. Ale komu ne,
že? Okolo desáté hodiny se ke gramcům vrhá mr. Limitedd. Na začátek se
s tím ještě mazlí a jemně navazuje na předchozí hraní klasikou od Bad
Company: Ladies of Spain. Poté rozbouří vlny v celém objektu a
začíná soukromé peklo za které by se nemusel stydět ani samotný Kemal.
Celé to dává smysl a chybí tomu jedině jedna osoba, která se přidává ke
konci setu. Ladies and gentleman let me introduce you MC Tweety Twizta!
Je něco okolo půl dvanácté a MC ohlašuje důležitou zprávu o venkovním
stavu. Tam jsou připraveni lidi ze Cyberfire a jejich vizuální peklo. Ohně
vzplály a venku už není taková zima. Mezitím se uvnitř k hraní chystá
Wenia. Začíná velmi tvrdě a nekompromisně. Po chvilce se přidává
i pořadatel A-tha-m a vytvářejí dvojici Ethernal Optimist. Hrají až na
4 gramofony zároveň a jejich cílem rozhodně není lidi uspat. První řady
dostávají „sady“ vybraných a známých vypalovaček.
Vůbec nepřekvapí mix Raining Blood a „Ramáckého“
Screamera. Fatalerr mají do budoucna silného konkurenta. Představte
si tyhle dva v plné parádě a k nim ještě MC Tweetyho, který tam
rozhodně nebyl jen jako doplněk. Abych nebyl pořád jen tak optimistický
musím dodat, že i jim se to občas posekalo. Občas si vyměnili své názory
proto, aby se víc sehráli. Pak se přiblížila první hodina po půlnoci a
Tweety uvádí bez toho, aniž by byl puštěn jakýkoliv gramofon Koogiho.
Beatbox střídá jeho oblíbenou trumpetku.
Koogi měl docela špatnou pozici. Začínat po těch „dvou.třech“ lidech
nebyla jednoduchá úloha. Navíc rozdíl v hraní mezi těmito mega centry
jakými Ostrava a Praha bezesporu jsou je markantní. Proto mě docela zajímalo
jak bude míchat. Mixy působily dojmem celistvosti a čistoty. Navíc sem si
všiml okamžiku, kdy Koogi zahrál kousek Zincovského Freenote, a poté
nasadil zcela jiný vynil. Je možná pravda, že lidi u nás to mohlo ke konci
nudit, ale rozhodně zapadl svým hraním do cítění akce.
Míchal věci i z cd playeru, proto jsme nebyli ochuzeni ani o novinky.
Které, jak sem se později dozvěděl, měl i na deskách. Někdy v polovině
hraní mile překvapil remixem No Good od Prodigy. Kolem třetí hodiny
ranní se ke gramofonům dostal i Elvis. Ovšem s jakou urputností! Bylo to
poznat hned na první desce, kterou nasadil. Byl rozhodně ve výborné náladě
a to také přenášel jak na lidi, kteří pařili na place, tak na celý
backstage. Nebál se hrát si gramofony naráz a to vše kořenit teknem.
Kadence kopáku byla někdy až kritická. Dorazilo mě ovšem to, když začal
Elvis basově vazbit s gamofonem! Nejenom, že to dokonale sedělo, ale hlavně
to byl mistrovský kousek. Mistr má velký přehled a při hraní se stačil
i vlnit jako medvídek Pů. Hrál si prostě se všemi.
Nakonec hrál C-phone a jak ho znám tak zahrál i své tracky. Bohužel sem to
o půl páté vzdal a šel unaven a vyčerpán z impresivního zážitku
domů. Ještě nutno podotknout to, že celou dobu jsme vedle sebe kalili
s reportérem z Drumandbass.cz. Bylo totiž jedno kdo odkud je. Hlavní byla
Hudba.