REPORT // SSD (VECTOR BURN)

Fabric byl víc než zpola plný, méně než zpola prázdný a dobře naladěný. K umocnění vánoční atmosféry, jinak nepříjemně vtíravé a velkochodní, přispívaly sympatické stromečky vepředu u DJe. Bylo teprve něco po půl deváté večer. Zatímco fronta před šatnou slibovala dlouhé napínání, další a další lidé vcházeli do klubu. Ani ne o hodinu později byl všem ostatním načas odepřen přístup. Uvnitř se nedalo hnout a před klubem vykřikovalo dobrých dvě stě lidí, že chce dovnitř. Promotérův sen i noční můra zároveň. Třemi slovy: Slim Slam Drum.


28. 12. 2003, publikoval bartias

SLIM SLAM DRUM
25.12.2003 | Fabric, Ostrava
Vector Burn, Ja-Ne & Romana b2b, X.morph, Flu, Sub.d.visionz, C.phone, Elvis
 

Sní androidé o elektronické muzice?


Jakkoli se vždy cítím nesvůj, je skvělé na zavedených akcích potkávat nové tváře. Zvlášť pokud jsou z Frýdku – Místku a na tamních Techstep Manipulation pravidelně hrávají fotbálek. Pochopitelně, čím sympatičtější tyhle brunetky jsou, tím je potkávání zajímavější. Docela fajn je i potkávat na podobných akcích redaktorky deejays.cz. Tuhle jednu na Slim Slamu, támhle jednu v Brně a pak třeba Viktora s bábovkou v Praze. Nejlepší bábovky mají jedině u deejays.cz. Mimochodem, zatímco C.phone a jeho brazilský manažer vykládají vtipy v backstagi a radí mi, abych si je zapisoval, netaktně nepohovořím o jediných slečnách večera. Proč proboha? Abych mohl aspoň zčásti nastínit dojem autorské besídky.

Sub.d.visionz hraje stejně jako headliner výhradně z CD, narozdíl od něj ale jedině vlastní skladby. Těžší, pomalu valivý beat je pro něho charakteristický, stejně tak temná industriální basa a v poslední době znovu přibyly zlehka rozprostřené plochy. Na to jak moc je nebo není Sub.d.visionz experimentální se brzy podíváme v samostané recenzi, prozatím stačí dodat, že plac byl plný a lidé tančili dokonce i u vytříbenějších kousků.

C.phone aka Cash je z districtu, a protože i on se narodil v Ostravě, má smysl pro podobně temné basové linky. Během setu několikrát vystřídal gramofony a CD playery, což mu umožňilo do hluboce temných basových linek zahraniční produkce vmíchat hluboce temné basové linky produkce porubské. Zatím jsem si nebyl nikdy jistý, jestli to přítomní v danou chvíli poznali, ale už by se slušelo. Ano, Gotcha Definite, District War rmx nebo Pressure nejsou třeba noví Black Sun Empire nebo Concord Dawn, ale bracha z Poruby, móre (případně brachove Cash & Item aka Des3yah, nebo s brachou z Jabla Ibogainem).

Vector Burn přiletěl už dopoledne do Vídně a poté absolvoval jízdu autem do Ostravy. Přivezl si výhradně CD, půl na půl americké a „zbytek světa“ produkce. Podle očekávání byl jeho set hodně „jiný“. Prakticky bez výhrady se odlišoval od toho, co nám jezdí DJs z UK ukázat. Začátek v podobě Boogie Nightz Sonica & Silvera s absolutně psytrancovou (absolutně dlouhou a absolutně podivnou) plochou na začátku byl sice anglický, obšem hned poté Vector Burn předvedl, jak jinak může chlapík ze zahraničí znít (mnoho naznačila už podzimní návštěva Mattyho z Concord Dawn). I zbytek Vectorova setu (mimojiné hodně vlastních věcí, Gridlok, nevydané záležitosti od Pendulum) se vyznačoval jedovatými offbeaty ostře šlehanými tech-y beatem v rytmu science-fiction.

I když byl občas některý z mixů z „levnější“ kategorie, šlo o hudebně velmi zajímavý, místy náročnější, zážitek. Nabízí se myšlenka, že zatímco Slim Slam Drum s Moving Fusion byl jednou rychlou jízdou, během Slim Slam Drumu vánočního jste se krom toho všeho tančení mohli také zaposlouchat a zamyslet. A ono to tak bylo. Nabízí se také myšlenka, že nejen díky obrovské návštěvnosti byl Slim Slam Drum neobyčejnou akcí. Opět. Za to si všichni angažovaní zaslouží uznání a dík.

Radim Bartík, foto Pueblo