Teebee + Future Prophecies – Let The Bass Kick / The Worm Subtitles (SUBTITLES033)
Jeden z dalších výletů na polární kruh, na který nás Teebee ve svých setech namlsával celý minulý rok, se objeví v lednu ve vinyl shopech. Ačkoli Teebee vypustil za poslední dobu hodně vesmírných krakenů (Life Continue, Bounce), tento přebasovaný kopák je asi ten nejsilnější, má nejvíc hlav a chrlí nejvíc ohně. Nebezpečná kooperace Teebeeho a Future Prophecies už přinesla své ovoce. V živé paměti určitě máte SUBTITLES s číslem 30 – Subcrisis; Let The Bass Kick je ale ještě lepší. Jde o jednoduchou kombinaci převalující se basy, rifu strouhajícího krakenův ocas a do toho jeho sténání – hluboké, odrážející se o štíty skal vesmírných kráterů jako siréna. A nesmím zapomenout vyzdvihnout zakroucené nájezdy a rázný komentář „Let The Bass Kick“. Tohle prostě berte! The Worm začíná velmi přísně a důrazně, věnujete mu proto svou pozornost a jste neustále ve zvláštním napětí až do nájezdu, který připraví cestu medvědí base a doprovodným halucinogenům. Severská klasika. Pak se ještě přidá „vokálek“ – takové atmosférické sténání (nebezpečně připomíná podobný stihoman ze Smoke od Black Sun Empire (Sintehtix RMX) ), a je vystaráno. Opět deska, která na jedné straně uspokojí všechny nedočkavce a na druhé příjemně překvapí.
Various Artists – Ultra Violence EP Violence (VIO 009)
A Hive + Gridlok – AC/DC
B Echo – Danger Girl (remix)
C Kaos + Expanse – Machine Language
D Hive + Juju – Headhunter (Fierce + Keaton remix)
A: AC/DC začíná jako každá druhá vykvákaná Cause 4 Concernovka, ale nenechte se zmýlit. Je třeba si zvyknout na to, že Gridlok umí a vypustí do světa ještě šílenější věci než třeba GAIN011. Zde vybaluje podivný hybrid elektrických akordů s podporou zfiltrovaných zvuků mikrobů z kanalizace. Když se přidá Hiveovo nádobíčko – takový ten rif (výjezd, seseknutí dolu a znova) ala Mass Hysteria, není co řešit. B: Do tohoto úžasného dílka s hypnotickými ingrediencemi Echo zakomponoval nejen archaické vybrnkávání, zpěv mnicha a basové vlnobití, ale nakonec i elektrickou kytaru. Pak ale vše končí a nastoupí sprostá sebevykrádačka hitovky Out Of Time. Skály padají a duní, ale chybí jim potřebná razance. Naštěstí se na ně nabalují už vyjmenované vychytávky, takže to prohra není. Ale je to škoda – takto geniální koncepce nápadů by šla využít lépe. C: Temná sci-fi amenovka v Dom + Roland stylu má na EP sice těžší pozici, ale kvalitou nepokulhává za kolegy ani o píď. Dunivé zvuky dopadajících meteoritů a meziplanetární radio vysílání skvěle sedí k beatům, které po precizním filtru obohatí basa a zbytky marťanských rytmů, které opouštějí galaxii. Ačkoli zde tvrdost hraje prim, a lidé na parketě ji těžko zkousnou, nemyslím si, že by měla tahle strana odpočívat pokaždé v obalu. D: Vybavte si trip do džungle za kanibaly, kteří si chtějí vaši hlavu nabodnout na kůl a vy se jim snažíte utéct. Do toho perkuse cikád, basové tóny protahující se šelmy, sem tam zapění ptactva a bubnování a skřeky kanibalů od ohně. Headhunter je skutečně psycho, za což může asi převážně Keaton. Rovné dunivé beaty občas trochu ujedou stejně jako basa, která v pozadí vrčí a občas vypluje a zamotá hlavu. I díky spoustě zajímavých samplů ani tuto stranu EP nelze poslat do kytek.
Various Artists – Soul:ution Volume 1 mixed by Marcus Intalex Soul:r (SOULR010)
Pokud vám během zimy nestačilo k zahřátí Vertigo, tak si dopřejte celé CD od nejpovolanějšího labelu na prosluněné parády. Možná budete nejdřív skeptičtí, protože z 3AM a Lover už bolí hlava a poslední Soul:ry (008 a 009) hraje opravdu každý, na druhou stranu vás čekají Calibreho nabasované geniality a ještě nevydané lahůdky od Nu:Tone a D.Kaye. Ale hezky od začátku. Po potřebném intru nastupuje Calibre + Zero Tolerance v Diamonds & Pearls. Pokud jste nestíhali z originality Brother nebo Proof Positive, nebudete chápat, kde tenhle chlápek bere nápady. Úžasnééé! Pak už přichází hopsandy – Ebb & Flow od talentu Nu:Tone, kde se snoubí smyčce, zvonění a trubka tak dlouho, až je vystřídá další multi instrumentální dílo – Back To Love (Marky + XRS + MIST). Následuje hitovka hitovek 3AM od High Contrasta a MIST – není potřeba představovat. První čtvrtka prostě zvedne náladu a rozproudí krev v žilách. Pak se ale opět nenásilně vracíme do hlubších poloh s Real Good od Markyho + XRS – ta z vás vyplaví poslední zbytky žalu. Další track je budoucí SOULR011 - It's On The Way od D.Kaye má sice trochu disharmonický rif a je tak nějak furt stejná, ale neurazí. Pokračujeme Mistical Dub (Part 2) od MIST + Calibre – opět se musíte něčeho chytit, než na vás vyskočí další vražedná basa. A pak si užijete nejpozitivnější Soul:rovinu ever = Lover – jen zavřít oči a oddat se snění. Slabším povahám ho přeruší Vital Organ od Nu:Tone, protože je vskutku vitální. Usadí ho až další kousek z dílny Calibreho – a to It's Over. Po deep věci opět přijde pozitivní závan z Nu Wave od MIST s vokálem skoupým na vyjádření jakéhokoli poselství, ale maximálně nakažlivým. Z další skladby už pomalu tušíte, že CD finišuje – zasněná Devotion od D.Kaye vás při myšlenkách na nadpozemské věci hezky hladí, ale přeci jen ustoupí poslednímu hrnci optimismu – Sunshine (Marky + XRS + MIST). Pak už vás do konce dohoupou rytmy Calibreho remixu věci Put That Woman First od Jaheim s fajnovým piánem a ještě lepším vokálem. Set uzavírá originální vyklidněná věcička od Sonic + Silver – Under The Sun s příchutí Francie (možná ten sampl znáte z Casino „Sans Pareil“ od Wiseguys). Desátý release labelu Soul:r se určitě povedl. Možná by se ještě lépe hopsalo, kdyby obsahoval třeba Closer nebo Outaspace. A i když mě osobně chybí Balearic Dreams od D.Kaye, každý si tu svou určitě najde. Mistr Marcus Intalex může být hrdý a pyšný na svou práci a my šťastní a vděční za tyto lahodné tóny uprostřed kruté sibérie.