REPORT // FUTURE BREAKZ IN DA BUSH

Chris SU, kterého doprovodil kámoš Midlow, přijel, viděl a odehrál. Čím víc času uběhlo, tím se mi zdá jejich víkendové mini turné zajímavější. Pro tuzemskou drum'n'bassovou scénu momentálně nejdůležitější města se v přístupu k věci obrovsky liší. Snad proto, že když se chce Ostravák dozvědět, jaké bude počasí, „musí sledovat katovickou televizi nebo k předpovědi z ČT přičíst dva dny a doufat, že bude příznivý vítr“. Bylo to znát.


24. 2. 2004, publikoval bartias

IN DA BUSH
20.2.2004 | Roxy, Praha
Chris SU, Midlow, IM Cyber, Philip TBC

FUTURE BREAKZ IN DA BUSH
21.2.2004 | Fabric, Ostrava
Chris SU, Midlow, Fatalerr, Limitedd, Buback


Bring it on?

Stano vám v reportu z Bushe lhal. Přátelství s ním mě natolik poznamenalo, že už si rozhodně žádné vtipné hlášky nepamatuju. Proto rád přejdu k věci. A sice: Roxy, Praha, jedenáct večer. Téměř prázdnému klubu, jak je v Praze obvyklé, hraje IM Cyber. V okamžiku mého příchodu se neděje nic zajímavého. Na volném place zní Teebee a vypadá to, že Cyberovka odehraje set, jakých už odehrála stovky.

Jak se však klub pomalu plní a plac pomalu houstne prvními nesmělými tanečníky, set se zlepšuje. Nejen originál Photekův Got Heat jemně ale podmanivě staví atmosféru. Přestávám vymýšlet blbosti a nechávám se unášet „deep“ melodiemi a náladami. Druhý den vím dvě věci: IM Cyber v Roxy zahrála opravdu výborně a byla to část noci, kdy jsem se bavil nejlépe.

V tuhle chvíli už je klub solidně plný a nabízí se možnost prvního srovnání. Ačkoliv návštěvnost zřejmě nebyla žádná sláva, nebyla to ani žádná katastrofa. To Ostrava bez možnosti rekrutovat návštěvníky mezi zahraničními turisty dopadla trošku hůř (když ale porovnám velikosti obou klubů, je to opravdu jen troška).

Midlow naoko navazuje na předchozí melodičnost. Dovolí si Precint 13, hodně sugestivní věc od Accidental Heroes. Ve skutečnosti ale chce skákat, a taky za gramci skáče. K čemuž mu dopomáhej řada hitů minulého i předminulého roku a BOOH. Vault, Screamer, den na to v Ostravě i The Nine a další. Midlow se baví, Roxy potažmo Fabric taky.

Přiznávám, že já jsem se nudil. Takhle Vault už jsem si pouštěl i u snídaně, takže mě lehce nevytrhne. Navíc Midlow v průměru každý čtvrtý mix kazí a musí často dorovnávat desky „za běhu“ nebo rovnou stahovat fader. Je zajímavé, že v Ostravě se mu daří líp (a to hopká úplně stejně).

Chris SU mixuje zdatněji. Jako druhou věc nasazuje hodně zdařilou hitovku Bring It On, do které míchá Don't Tell Me od Concord Dawn. Vokál následuje vokál, tímhle si mě získal. Zbývající dvě hodiny se ale poněkud překvapivě odvíjí úplně v rytmu klasických rollerů, které teď v UK frčí. Hloubka a „hypnotičnost“ maďarské produkce se ozývá jen sporadicky. Jasně, že nechybí hity nechybí Another Planet, ani Voyger. Jasně, na konci druhé hodiny mi jednolitá monotónní masa leze dost na nervy.

Druhý den v Ostravě: tudy cesta vede. ;) Zvuk je krásně čistý. C.phone jednak odehrává Pendulum dřív než se ke gramcům dostanou hosté, jednak spravedlivě mixuje i „místní“ produkci. High Volume jablunkovského dua Tango & Lamat má na pořádném zvuku parádní drive! Přál bych vám tady teď být…

Chris SU vyměnil modré tričko PUMA za červené a jako druhou věc opět pouští Bring It On. Pak ale mění strategii. Rollery pomalu vytlačuje „maďarský“ drum'n'bass. Hitově nevýraznou ale skvěle propracovanou Futile střídá blade runnerovská plocha z Back 2 You (rozhodně nejlepší věc z Perthu), pokračuje se přes Elementz Of Noize a Chrisův set se znovu mění. Lehce znavený plac se začíná vlnit na vokály s ukázkově tekutou basou a atmosféra graduje. Asi po dvaceti minutách se beaty znovu přeci jen přiblíží zpět k tech stepu. Druhá polovina setu nezapomenutelná!

K ránu nastupují Fatalerr (Elvis později pokračuje sám), aby na čtyřech gramcích precizně zkombinovali většinu skladeb takovým způsobem, že by je vlastní maminky nepoznali. Snad ještě lepší je Philip TBC den předtím v Praze. Jeden chlapík versus tři gramce je přeci jen efektivnější podívaná, zvlášť když ten chlapík scratchuje, teasuje a dá i téměř bezchybný switch – úvodní tóny Smells Like Freeland atmosféru spolehlivě rozseknou, aby ji vzápětí dorazila Freshova Signal.

Po Bushi se na inetu objevila kritika. Chris SU prý hrál disko. Kritizovat Bush a dodat, že headliner hrál disko je ostatně pro některé dobrým zvykem. Rád bych jim vzkázal, že v Praze Chris SU nehrál nic, co by se dalo k disku přirovnat, a že kvůli špatnému zvuku dokonale zanikly i všechny drobné nuance. Nakonec byla slyšet jen basa a třískající kopák. Zkuste si pro příště vymyslet nové argumenty, nepravdivé už začínají nudit (bring it on!).

Radim Bartík, foto Pueblo