REPORT // REALTIME FORMAT

Půl čtvrté odpoledne. Jedeme pro Michala, jedeme pro Daywu, jedeme pro gramce, jedeme pro mixák, jedeme k Ibogainům a kolem osmé večer stojíme v jablunkovském Rock Café. Do hodiny a půl nás tady bude 15 z Ostravy a ti, které neznáme budou tvrdit, že jsou z Frýdku – Místku. Zahrajem fotbálek, aktivnější domluví nejrůznější spolupráce a „prefíkanější“ si objednají fotku pozadí DJ Sage. Realtime, Octane a N.one se kvůli malému počtu návštěvníků vzdají honoráře. O čem to tedy bylo?


10. 3. 2004, publikoval bartias

REALTIME FORMAT
5.3.2004 | Rock Café, Jablunkov
Realtime, Octane, N.one, Ibogain, Kyanid, J.dray, Therapist

„Jasně. Až zas pojedu do Frisca, tu fotku pro vás udělám.“ (Realtime)

Už v děvět, kdy přijíždí A.tha.m, Ferda, Pueblo a Živý.Kenny z drumandbass.cz, to vypadá dost blbě. Lidi nejsou. Therapist hraje jednoznačný pravý nefalšovaný UK nuskewl Bandwagon Blues jump up. Drásavou ‚Trouble Shoot‘ od Resonant Evil klade na talíř gramofonu s úctou a se slovy „To je hitovka“. A jaká. Jenže ani ona netáhne. Vzdávám se nadějí, že dorazí ještě slušný počet lidí a doufám, že aspoň ve dvanáct bude někdo tančit.

J.dray mění styl. Předkládá současné techstepové kousky a zatímco u baru vysvětluju Todžovi (karvinská BassTillBeat crew; s Pierdusem přivezli „le plastika“ Marihaie) svoji nohavicovou teorii alkoholického reportu, J.dray končí. Jaktože zrovna jeho vždycky propásnu? Není v tom nic osobního, je v tom cosi divného v království dánském. Dray se loučí trancem podchycenou ‚Forgive Myself‘ od Ill.Skillz. Řekl bych, že jsem dokonce poznal ‚D.Kay's VIP remix‘, ale nechcu být moc chytrý, protože chytré lidi na inetu nemají rádi.

Kyanid ‚Fogive Myself‘ rewinduje a hezky z ticha rozjíždí emotivní ‚Precint 13‘. To je ta písnička od „accidental heroes“ Sonica a Silvera. Máte u ní pocit, že větší diskotéka snad už nemůže být, ale stejně se ji nevzdáte a v noci se vám zdá, že na něco takového vidíte tančit přinejmenším tisíc lidí někde na open airu. Jo, bylo by to krásné… Na podmanivém motivu je ostatně vystavěna taky Ibogainova (Tango) nová pecka ‚Inside‘. Není to taková hymna jako ‚High Volume‘, na které dělal s Lamatem. Ale je z ní dobře zřetelné, že Ibogain nesází jen na tvrdost, ale i na atmosféru (poslechnětě ‚Clarissu‘ nebo ‚Groove‘).

V pravý čas přichází Realtime. První věc si nepamatuju (Maikie vám kdyžtak vysvětlí proč), ale druhá byla ‚2 nite's the nite‘, kterou Realtime napsal s arQerem. Nebo ji hrál až jako třetí? Vlastně se jedná o nevydanou věc, vlastně Realtime hrál téměř samé nevydané věci. Nechyběla obligátní ‚Bring It On‘ (Hive & Keaton), ‚Voyager‘, ‚Spiral‘ nebo ‚Another Planet‘ (Pendulum holt udělali díru do světa). Ale nebyla nouze ani o naprosto neznámá a netušená jména: Dykast ‚Bands U2‘, případně Mayhem ‚Tsunami‘. Rozhodně pobavil bootleg ‚Milkshake‘, což je momentálně velký hit od Kelis. Pochopitelně na MTV.

Realtime hrál z final scratche, Octane pak téměř výhradně z přinesených CDs, které střídal s deskami. Byly to ještě méně známé věci, ještě ostřejší. Někteří z návštěvníků tvrdí, že kdyby měl k dispozici dvě míchačky, byl by jeho set ještě dynamičtější… Jak to říct slušně? Tohleto s návštěvností se vážně nepovedlo! A abych pravdu řekl, Jablunkov zřejmě propásl svou šanci na zajímavé zahraniční hosty. Realtime, Octane i N.one hrají tento víkend v Brněnské Flédě. Pokud to máte blízko, nenechte si Sletstep ujít! Zcela jistě půjde o taneční večírek (nejen) pro fajnšmekry!

Radim Bartík