Nu born drum'n'bass
FutureBreakz tentokrát spojila síly s další místní nocí zvanou Messarosh, tolik lidí jako obvykle chodí na Slim Slam Drumy však nepřišlo. Na druhou stranu se ale rozhodně nedá říct, že by bylo prázdno. Plac větral jen ze začátku, kdy stál za gramofony kopřivnický DJ Forest (polovina téměř neznámého projektu Reynok). Forest se už dlouho orientuje experimentálním a poslechově náročnějším směrem. Jenže měl tu smůlu, že lidé prostě chtěli tančit.
Což jim Junkett bez dalších prodlev umožnil. Hned jako první věc šla neuvěřitelně skvělá ‚Heavy Metal‘ (jeho vlastní!), která zafungovala jako dokonalé lákadlo. Mouchy sedly na lep. Ty, které po ‚Heavy Metalu‘ stále ještě zvažovaly, jestli přeci jen nepodepřít bar, jednoznačně přesvědčily další skladby. Junkett se snažil svědomitě míchat desky půl na půl s vlastními věcmi na CD, takže zazněla i ‚Flash‘, ‚Speedway‘ inspirovaná nikdy dokončeným trackem Juanity Juareze nebo velmi vydařená ‚Mental Breakdown‘ trojice 3llion Breakz.
V jediné ‚Sonic Warfare‘ od Des3azz Junkett nemá prsty, přesto si ji neodpustil. I navzdory, tentokrát, jednoznačně nevydařeným mixům Junkett potvrdil pozici vyjímečně dobrého producenta, který rozhodně má na to být českou drum'n'bassovou hvězdou pro všechny zahraniční fanoušky žánru. Nejen proto vám s ním v nejbližší době přineseme rozhovor.
Teprve dvaadvacetiletý Paul B svůj set rozehrál novým drum'n'bassovým remixem ‚Smack My Bitch Up‘ od Prodigy (je to remix opravdu výborný), na který navázal perfektní Kemalovou verzí ‚The Rat‘ původně od Black Sun Empire. Na gradující atmosféru bylo zaděláno, ostatně hned ze začátku se mi chtělo křičet!
Paul B je pro mě chlapík, který si pečlivě vybírá to, co hraje, přičemž důraz klade na výrazný nu schoolový feeling a trance-y sound. Nevybírá primárně z nejslavnějších jmen, naopak hledá i úplné nováčky. Přesně takový byl jeho set. Pokud jste slyšely některý z Paulových Nu Born Mixů, víte naprosto přesně, o čem mluvím. Na lehčí záležitosti, s vyjímkou zpěvavé ‚EZ On‘ (Sulmonella Dub) zremixované Novozélandskými skřety Concord Dawn, nezbyl čas. Tolik to ale určitě nevadilo. Dieselboy a Kaos vědí své (‚Barrier Break‘).
Zvlášť když nebyl čas ani na v poslední době tolik populární rollery ve stylu nu school jump-upu (řečeného „clownstep“). Jistě, Pendulum zazněli. Jednou jedinkrát (jejich remix ‚Tonite‘ od Concord Dawn), velmi vkusně. Všeho s mírou. Když nemá Míra čas, tak aspoň s Vlastou nebo Táňou odvedle. Ta sice chodila s tím kulturistou, ale pořád lepší než Marie, která spí s Alicí.
Výběr desek byl vytříbený od začátku až do konce, přičemž u každé druhé jsem byl stále veselejší a veselejší, protože Paul B sázel samé povedené – třeba ‚Victory‘ Chrise Su nebo šílená ‚Spacepigz‘ od SKC. Zazněly i vlastní ‚Massacre‘, ‚Sublime‘ a ‚U & Me‘ s Yanou Kay, přičemž ze všech nejvíce zabodovaly dva „neznámé hity“ mladičkého Ukrajince Sunchase: zběsilý ale smysluplný remix ‚We Want Your Soul‘ od Free*land a východoevropská hymna ‚Remember Me‘ opět s vokálem moskevské Amazonky Yany Kay. Paul B na FutureBreakz vs Messarosh předložil jasný nu born drum'n'bass a Ostrava konečně znovu zažila to, co má nejraději.
Radim Bartík, foto Pueblo – dvoikatroika.cz
+ Samotný Paul B. Díky němu jsem zase jednou (po pořádně dlouhé době) vydržel na place po celou dobu něčího DJ setu.
- Nezazněla ‚Illusion Of Time‘ od Future Prophecies a dokonce ani ‚Apocalypse‘ od Overturn!