RECENZE // RH LIMITED, THE UPBEATS, BLAME

Pro dlouhé podzimní večery a ubrečené odpolední siesty vyšlo mnoho a mnoho pozitivních i melancholických novinek. Já jsem pro Vás dnes vybral spíše tvrdší věci a to limitované EP z labelu Renegade Hardware, kam přispěli svými remixy kluci z Ameriky a D.Kay, dále pak debut projektu The Upbeats na labelu Bad Company Presents a na závěr tu máme další Metalheadz, který má na starosti Blame.


28. 9. 2004, publikoval BIFIDUS AKTIF

text: BIFIDUS AKTIF

Various Artists – Hardware Limited 001 _ Renegade Hardware (RHLTD001)

A: Raiden – Infection (E-Sassin remix) – Na úvod tohoto limitovaného EPčka se dočkáme skutečné techno jízdy, která už vyplývá z jmen interpretů na ní zúčastněných. Typicky Raidenovský originál se dostává do mnohem lepší polohy, kdy si vychutnáme dlouhý rozjezd, vyniknou sci-fi samply a monology a hlavně – má úplně extrémně strhující atmosféru! Důležité taky je, že se nejedná o další sériově vyrobený Raiden stuff. Zvuk je neskutečně propracovaný a uhlazený do detailu. Podle mě jeden z nejlepších tracků, které na Renegade Hardwaru za poslední dobu vyšly.

B: Usual Suspects – Doorway (Gridlok + Echo remix) – Nikdy se nedá říci, že je originál nepřekonatelný. Ale v tomto případě se snad ani Gridlok + Echo nepokoušeli originál překonat, protože vytvořili mnohem futurističtější a extrémně složitou variaci, kterou beru spíš jako úplně nový track s použitými ingrediencemi z Doorway, nikoli jako plnohodnotný remix originálu – při srovnání s ním je to totiž fakt ostuda. Jako track je remix Doorway průměrná Gridlokovina, se všemi náležitostmi, které k němu patří. Ale zapomeňte na to, že si jím nahradíte už nesehnatelný a nesmrtelný originál.

C: Keaton – Still Invisible – Se skepsí a nechutí. Tak přistupuji k Keatonovým trackům v poslední době. A ještě že tak, protože tahle mrvola je už opravdu na infarkt a nakopání do zadku. Jak už název napovídá, jedná se o volné pokračování tracku The Invisible Man, který byl opravdu špatný. Nový pohled na něj pak odpovídá přesně tou koncepcí, na jakou už jsem si zvykl – utahaný beat, stejné samply a basa, jaké byly použity už v prvních releasech tracků Universal Projectu z roku 2001. Nudné, tupé, trapné, nezajímavé a téměř nepoužitelné. Katastrofa.

D: Loxy – Caution (D.Kay remix) – Polozapomenutá klasika z LP Aftermath (Essential Rewindz) z roku 2000 patří k tomu nejlepšímu, co Loxy udělal. D.Kayův remix je další ukázkou universálnosti tohoto autora, protože do něj nezapomněl vměstnat svůj typický projev, na kterém si nechává záležet, když dělá drsné tracky. Jedná se o rovnější a striktně Renegade Hardwarovský hard step, dobře šlapající, ale zároveň potvrzující nadčasovost a bytelnost originálu. Verze pro rok 2004 je průměrná a přehlédnutelná, kdežto originál je prostě šleha forever! 

 

The Upbeats – Slit / Fill Me In _ Bad Company Presents (BCP003)

Po duu Matrix + Danny J a Cause 4 Concern dali Bad Company příležitost debutujícím Novozélanďanům The Upbeats. Další potenciální talent z protinožního světa zde představuje taneční Slit, parketovou záležitost s tech stepovými rysy, s utahanějšími bicími a plavoucí basou, s Black Sun Empajří příchutí, velmi dobře využitelnou při každé příležitosti. Je to ale průměrně kvalitní track. To Fill Me In se mi líbí mnohem a mnohem víc, obsahuje melodii z něčeho, co nejsem schopen identifikovat (snad nějaký film?) a připomíná celkově jungleové romanopisce z Ruska i zemí bývalého Sovětského Svazu. Nezaměnitelně zvonivé plochy zaručují rychlé vštípení do paměti – velmi působivé intro prolomí super vyvrčená a rovná jízda, s častými zvraty a změnami vedoucích smyček a s výjezdy do ticha. Tento debut je svěží vítr do našich plachet a pozitivní přínos pro všechny milovníky neprvoplánových ale funkčních dancefloorovek.

 

Blame – Burnout / Medussa _ Metalheadz (METH058)

Metalheadz za poslední dobu uspokojili hodně fajnšmekrů, ať už s Hide The Tears od Kryptic Minds nebo včerejším releasem Amitovin Gatecrasher / Pirates. Za nedlouho tu máme už 58. kvítek a to od Blamea. Burnout má na počátku čistou a velmi působivou plochu, která je pro Blamea více než typická, a zdá se být přesně čitelné, jakže se track bude vyvíjet. Nakonec se ale po chvíli bez varovaní a bez protahování rozjede tradiční Metalheadzácká rozlámávačka, a žádné ameny, které byste možná na první poslech čekali. Vyzrálé součásti a náboj k tanci nechybí, ale nejedná se o žádné překvapení ani o inovátorský přínos do učebnic džanglu. Medussa je pak dle mého názoru docela pravěk. Takhle nějak znělo všechno před rokem 2000 a mě osobně vůbec nezaujala. Nerad něco označuji za zbytečný track, protože se přeci jen někomu může líbit, ale tohle už je na mě až moc nudné a nezajímavé.

publikoval BIFIDUS AKTIF