text: MIKE
obrázky: http://www.kriegimklub.de http://www.discogs.com
Jakmile jsem spatřil odkaz na akci se jménem německého DJe a producenta, který má dokonce na hudební re/produkci vysokoškolský diplom, srdce mi zaplesalo. Ano, the PANACEA nás opět poctil návštěvou, tentokráte v pražské factory hall na Harfě, a rozhodně mi stálo za to, na rozdíl od Lincolna (= autor předchozího reportu na Panaceu), trmácet se 6 hodin vlakem za akcí tohoto roku – pokud ovšem ještě nepřijede DSL (Dieselboy). Ostatně Lincoln ve mně vyvolal něco, co mi týden hýbalo žlučí, proto píši až teď. Na německého HC drumandbasstarda (snad mistr promine) ve fabrice jsem se opravdu těšil, leč po příchodu na místo z/lomených beatů mě šokovala stará okna, která si se zvukem značně pohrávala a rozdávala jej ve své VIP – verzi sem a tam a naopak. :) Zvukař tuto nepříjemnou záležitost řešil metodou “přeřveme i zpětnou vazbu“(= poručíme větru, dešti…) a zvyšoval hlasitost systému, čímž jistě trpěl nejeden posluchač či tanečník. No, co si budeme namlouvat, čeští DJs toho také moc nepředvedli, snad až Suki mě dokázal zaujmout a svléct si zimní bundu, ale davy tancechtivých tancovaly a tancovaly… Ještě, že bývalý úspěšný soprán německého pěveckého sboru přijel! Za gramce a jednu míchačku (občas se trhla) se the Panacea postavil s půlhodinovým zpožděním. Jeho intro jsem nepoznal, ale Screamer to určitě, Lincolne, nebyl! Těšíce se na pořádnou exkurzi německým energickým dnb jsem byl první půlhodinkou jeho setu lehce zklamán: zazněly typické party-věci: rozkývaná Bacteria, Masochist (holt Australani frčí), Dreadlock od Future Prophecies, a samozřejmě nějaké ty ostrovní jump-upy. Mezitím ovšem zazářila nová pecka Voices of Loneliness od Future Prophecies. Ovšem dočkal jsem se, a to hned Panaceovského Wintermutu, jenž mě donutil jít se podívat, jakže vlastně vypadá soused z NDR, protože mlhovky na mikině nemám a videoprojekce nefungovala. J Udělal jsem dobře, neboť Panacea, uvědomivší si, že systém je hodně “evropský“, čili kvantita vítězí nad kvalitou, nasměroval na nás své odposlechy, a my šťastní v předních řadách jsme začali létat v jeho tvorbě i netvorbě. :)
Naříklad jeho Winter Nights mě přinutila po dlouhé době zpívat si na akci, stejně tak jeho last track Found a Lover, do kterého se mu pořád pletl Abbu či Pixie (nebo Dixi?) s Helicopter Tune od C4C. Němec se ale nedal a nechal tuto našlapanou vokálovku říznutou trancem dohrát do konce. Ostatně trance v jeho setu zazněl hned třikrát: vždy jsem si myslel, že slyším nějakou novou střelu od Ill.Skillz, ale rovné beaty mě vrátily ze země přání do rozjeté továrny: piva létala, holky se svlékaly, najížděl Dumondův Human (Ill.Skillz rmx)… Při věcech z jeho staršího alba Underground Superstar (2002) jsem už nezpíval, ale řval: třeba Panik Orkestra, Chartbreaks, Burning Like Fire nebo No Exit 2 Exists, a samozřejmě Underground Superstar. Všiml jsem si, že měl některé tracky předmíchané, to aby mohl tancovat s náma (šílené kreace) a přivádět se do extáze hudbou… Jednou takovou míchaninou je příhodně pojmenována věc The Medley, kterou mě po své jízdě daroval – bez ní bych si na něj určitě také vzpomněl. :) Občas “mutnul nájezd“ a zařval na nás německy, že nás přijel zničit (pravdivostní hodnotu tohoto výroku dokresloval svou zlatou lesknoucí se násadkou na zuby). Tak jsme mu ten řev opětovali… Jeho cca. 90ti minutový set byl namíchán nádherně čistě a technika mixů byla hodně různorodá, což imponovalo jistě nejenom mně. Jelikož jsem si zvykl na špatný zvuk na akcích (Pendulum ve Frýdku-Místku, BSE v Nových Zamcích, atd. ), tento výlet do Prahy jsem si opravdu užil…