Rozestup vypuštění Cubase SX2 a Cubase SX3 byl poměrně rychlý. V nové verzi, jak výrobci tvrdí, by mělo být až 70 vylepšení. V následujícím textu se budu věnovat nejvýraznějším z nich.
Instalace je plně standardní a veškeré projekty vytvořené ve verzi SX2 není problém otevřít ve verzi SX3 se stejnými „náklady“ na spuštění.
InPlace editor mě zaujal asi nejvíc. V Project window lze nyní otevřít MIDI editor, což značně ulehčuje a urychluje práci při pohybu mezi jednotlivými okny. Tahle nová vychytávka také způsobila, že je možno pohybovat s událostmi mezi jednotlivými stopami. Horší je to s precizností editace, jelikož další editační okno způsobilo míň prostoru pro zvukové stopy v Project window, pokud nemáte aspoň 21“ monitor.
Freeze, funkce přenesená z verze SX2 byla znatelně zlepšená. Zvuková stopa může být nyní „zmrazena“ se všemi nadstavenými efekty, což Vám ušetří ještě více z výkonu procesoru.
Dynamické události, které byly v minulé verzi odebrány, jsou zpět. Umožňují uživateli provádět uprávy s hlasitostí na zvukové stopě přímo v Project window.
Audio Warp. Tempo jednotlivých audiostop se přizpůsobí automaticky změnám bpm skladby (pokud ovšem máte tuto funkci pro danou stopu zapnutou).
Spolupráce Steinbergu s Yamahou bude zřejmě dlouhodobější. A výsledek? Integrovaný Yamaha Studio Manager 2.0, který je k dispozici pro DM2000, DM1000, 02R96, 01V96, a SPX 2000.
Tady jsem vyjmenoval asi ty nejpodstatnější vylepšení, které znatelně ovlivňují práci. Je pravda, že i ty nejmenší detaily spolu tvoří celek, takže nevyjmenované vylepšení mohou být pro někoho silnějším důvodem aby si pořídil Cubase SX3. Chcete-li vědět víc, mrkněte na stránky výrobce: www.steinberg.de
Minimální požadavky PC: Pentium nebo Athlon 800MHz, 384Mb RAM, Windows XP, ASIO nebo MME kompatibilní zvukové rozhraní, rozlišení alespoň 1024X 768, USB port
Minimální požadavky MAC: Macintosh G4/ 867MHz, 384 Mb RAM, Mac OS X.2.5 nebo novější, CoreAudio kompatibilní zvukové rozhraní, rozlišení alespoň 1024X 768, USB port