REPORT // FUTURE PROPHECIES IN DA BUSH, 18 02

Tentokrát Vám přinášíme netradiční report, který je zatím první v dějinách shadowboxu. Report, na kterém se podíleli tři „reportéři“ (Kubatko, Andy & Bifidus Aktif) a obsahuje i ilustrační fotky od Lincolna. Takže checkujte clickem na nadpis!


21. 2. 2005, publikoval PANORAMA

Na tomto reportu se podíleli: Andy, Kubatko & Bifidus Aktif
Fotky: Lincoln

Kubatko: Do Roxy jsem přišel asi tentokrát opravdu jako první, takže jsem měl tu možnost shlédnout kousek zkoušky Future Prophecies a vychutnat si poprvé Touchwooda od začátku do konce v plné délce. Začal tak, jak jsem si přesně myslel že asi bude hrát stále, to znamená skladbami blízce podobnými jeho produkci, rozlámané, temné s old skoolovým feelingem. Dá se říci, že tahle část mě nějak nenadchla, ani neurazila, po 45 minutách setu přišlo pár hitovek (Hive – Neo, D Kay – Martians) s ne zrovna moc čistým zvukem, ten se ale v zápětí naštěstí zlepšil. Taneční parket se sporadicky zaplnil a od té doby byl Touchwoodův mix jako horská dráha. Přicházely dobré skladby jako Andy B – Boom nebo Peshayův track ovšem vzápětí jejich zvuk uzemnily jiné, pro mě neznámé, skladby. Co mě ovšem potěšilo bylo zahrání obou stran vinylu z labelu Barcode: Corrupt Cops rmx / 7 Angels With 7 Plagues, kdy jsem se zájmem pozoroval reakce publika, jež projevilo ještě svojí “nevyspělost” vůči těmto klenotům, kterým se dostává velkého ocenění v jiných zemích. Ke konci setu střídal grafik, jak tech-stepy, tak rollery a pěkně roztančil lidi. Pokud bych měl ohodnotit procenty, tak mě jeho mixování bavilo z 50%.
Slovák Larry začal skladbou Glimpse Of Truth s pěkným intrem od Kemala. Nehrál tak různorodě jako předešlý DJ a jel si pěkně po svém (tzn. spíše tech-step), což si užívali hlavně lidé na parketu. Došlo i na jeho vlastní skladby, ty se plně rovnaly svojí zvukovou kvalitou zahraničním kouskům a i sami tanečníci je v některých chvílích ocenili více, než ostatní hrané vinyly. Speciálně vokálovo-amenový opus pro Moving Shadow zněl opravdu parádně. Ke konci Larry trochu zhitovkověl skladbou jako je např. Hive – Surreal Uncut (Teebee remix) nebo Tonite v remixu od Pendulum. Měl-li bych opět přidat hodnocení, tak Larrry Plus minus 75%.


Andy: Já do Roxy dorážím ke konci Touchwoodova setu, takže zaznamenávám jen pár desek a nehodlám z toho dělat závěry. Co se týče Larryho, mám pocit, že za ním na začátku jeho setu přijde nějaká fanynka pro podpis, ale nejsem si úplně jistý. Jinak se na začátku jeho hraní parket slušně zaplňuje a v půlce jeho setu už je celkem narváno. Hodnotil bych jeho set jako svižný a velice dobře míchaný.

Future Prophecies – objevují se na stagei téměř přesně podle lineupu. Po chvilce zapojování svých technických vymožeností celá show začíná. Přichází chvíle ticha a dav se dostává do varu. Richard začíná „troubit“ na svůj nástroj, který se neodvažuji pojmenovat. Vytváří tak hutnou basu a hraje si s publikem. Po krátkém časovém úseku se rozjíždí první track a lidé šílí. Tony začíná svou DJskou show, scratchuje, jak o život a předvádí tricky, které se užívají zejména v hip-hopu (pouští dokola různé hlášky apod.). Mám pocit, že chvílemi jede podklad z compu, basu vytváří Richard a ještě do toho hraje Tony. První skladba, kterou jsem byl schopen identifikovat byla samozřejmě z alba Warlords Rising, ale mě osobně překvapila, protože bych čekal nečo tvrdšího. Onou skladbou nebylo nic jiného, než Decieved. Jemný vokál, který mi silně připomíná Dkayovu záležitost Forgive Myself, basa tvořená Richardem a neuvěřitelná DJská performance Tonyho, to je přesný popis toho, co se v danou chvíli odehrávalo. Chvíli poté následuje Massochist podruhé (poprvé ho zahrál Touchwood ke konci setu). Lidé se baví a paří jak o život. Je to skutečně spíše show než set, Tony mává rukama nad hlavou a burcuje dav, po nějaké době nastává chvilka ticha, z čehož lidé běsní. Následuje Bring the Noise, ale nejsem si uplně jistý. Pak tuším Echův Fallin. Pak následují tracky, které jsem neidentifikoval a poté Thunder & Lightning. To samozřejmě na podobné party pěkně šlape a nenechává návštěvníky odpočinout. Jejich představení se chýlí ke konci, ozývá se ještě Dreadlock. Celkově lze jejich performance hodnotit kladně, i když na mě hráli místy příliš drsně, což se ovšem očekávalo. Překvapením pro mě jest, že se FP po skončení neuchylují do hotelu, ale zůstávají a baví se. Illusion of Time ani Miniamby jsem se tedy nedočkal, ale přesto převládají kladné dojmy. Jediné, co bych mohl vytknout, je délka jejich setu – jedna hodina, což je opravdu málo. Rád bych ještě dodal, že jsem si nedělal žádné poznámky, a proto se omlouvám, pokud je pořadí tracků chybné.


Bifidus Aktif: Ghonzales sice nepřekvapil absolutně ničím, hrál tak, jak jsou návštěvníci Bush zvyklí, ovšem nezklamal ani v jediné vteřině svého setu. Čistě a precizně vymazloval své fajnšmekrovské lahůdky, k nimž přidal i třeba Uprising a Through The Gate od Artificial Intelligence. Z lahůdek jmenujme např. Silent Depths od Teebeeho nebo Auto Ignition od Stakka + Skynet. Ghonzales míchal většinou dost rychle, bez průtahů, žádné breakdowny nebo dvě desky přes sebe více než bylo třeba. Za gramci se pěkně otáčel – skončil mix, v tu ránu už letěl s deskou pod stůl ke kufru a během tří vteřin se opět vynořil s novou :) Závěr setu byl opravdovou techstepovou pohádkou s lahůdkami typu Mayhem + Impulse – Chamber (VIP), Ed Rush + Optical – Ressurection, Ryme Tyme + Younghead – Feaver nebo Pacific – Surfacing. Lidem se líbilo, od odchodu Future Prophecies sice postupně ubývali, ale až do půl šesté (půl hoďky přes) pařilo na parketě, dle mého názoru, o dost více lidí než obvykle. Ke Ghonzalesovi se přidal MC Monkey, který se snažil občas vkusně doplnit Ghonzalesovy rytmy, a to se mu rozhodně podařilo, hlásil jenom občas a rozhodně to mělo něco do sebe – žádný řev, žádné hecování, prostě jen dokresloval hudbu a nesnažil se na sebe upozornit – tomu říkám zodpovědný přístup! O mikrofon se občas střídal s Richardem z Future Prophecies, který to vzal zase z jiného konce. Jeho osobnost i hlas má opravdu úžasné charisma, a proto bylo jedno, jestli do mikrofonu řval, zpíval, mluvil nebo halekal – i těch pár chvil bylo strhujících.

publikoval PANORAMA