Decoder nastartoval svou drum´n´bassovou kariéru přímo raketově. Hned jeho první EP „Decoded“ z roku 1997 se pravidelně hrálo ve všech anglických klubech a navíc se dostalo na osmnácté místo v žebříčku singlů roku populárního hudebního časopisu N.M.E. Pak už to šlo jako po másle. O Decoderovy tracky projevovaly zájem nejznámější labely od Breakbeat Culture přes Tech Itch Recordings, Hard Leaders, 31 Records až po Audio Coutore.
Když už mu nestačila práce na vlastní muzice, pomáhal ve studiu svému známějšímu kolegovi Peshayovi. Na tom, že Peshayovo album „Miles From Home“ bylo tak úspěšné (prodalo se ho přes 100 000 kopií!), má obrovskou zásluhu právě Decoder. To není špatné vysvědčení, že ne… Darrenovo další ípíčko „Encrypted“ (1998) se umístilo na třetím místě „Rollers Top Ten“ drum´n´bassových velikánů Fabia a Grooveridera. Na konci roku už měl Decoder konečně materiál na celé album. To pojmenoval „Dissection“, vyšlo na labelu Hard Leaders a vysloužilo si samou chválu. Mix Mag o něm napsal „důkaz, že drum´n´bassová alba mají stále zářivou budoucnost“ a Wax jej označil za jednu ze zajímavějších dlouhohrajících desek roku.
A pak se Decoder pustil s chutí do remixování, nabídek měl samozřejmě požehnaně. Za největší klenoty jmenujme aspoň „Rings Around Saturn“ od Photeka, „Dirty Harry“ Adama F a „The Chemical Pilot“ od Alan McGee. Studio a gramce ovšem tomuhle panáčkovi najednou nestačily, potřeboval se realizovat ještě víc. Hraní s kapelou nebyl špatný nápad. Spojil se tedy se svým dlouholetým kámošem Substancem, zavolali Sian Evans… A dál už to znáte:) Užijte si Kosheen zase jinak!!!