text: HONEY
Za tu dobu, co poslouchám jungle jsem pochytil od Influx asi jen Take My a Back For More. Byly, jsou a budou to vysoce nakažlivé hitovky, vokálovky které se každému po prvním poslechu vryjí nesmazatelně do paměti. Měl jsem dojem, že producenti nemají v plánu se potápět hlouběji, než jen na úroveň komerčního proudu. Pan Ing. Promakanost a Pan Vokály + rovný beat (alá Marky) nejsou kamarádi (tím myslím, že prakticky nejde vytvořit track, který by měl VŠECHNO). Ale Lpčko obsahuje oba pány – samozřejmě odděleně. A tak mě Influx UK (dříve Influx Datum) přesvědčil o tom, že je skutečně plnohodnotným producentem. Zpět k programu: toto LP je originální, každý track je jiný a čerpá z mnoha rozličných stylů. Influx vsází na polámaniny a experimenty v rytmice. Nesnaží se vykrádat předchozí tvorbu, ani nikoho jiného (většinou). Mnohdy nás bude Epčkem provázet zpěvačka, Audio Angel, která má kouzelný hluboký černý hlas. Je to takový ten hlas, kdy váháte, zpívá-li (přibuzlý) :-) chlap nebo ženská. Album je jemnějšího ražení a bude se ve vás snažit vyvolat emoce.
PLUS / MINUS
+ Kopáky, sneary, perkuse, hitky a podobné věci jsou hodně ostré, mají
spád a tím pádem jsou beaty krásně PLNÉ. (Celkově je zvuk ostrý, což se
mi líbí víc než např. měkký zvuk Pendulum nebo Future Prophecies.)
+ Většina skladeb nese v sobě velkou míru progresivity, což znamená, že
se (po breakdownu) rozjíždějí – přidají se nové prvky do rytmu.
+ Syntéza vokálů a efektů.
+ Za ambienty (zvuky v pozadí), připadají mi hodně pocitové.
- U některých tracků jsem si všiml podobných bicích smyček ( A, E, G, ze
sampleru A), ale v žádném případě nekvalitních. :-(
- Basy jsou občas nevýrazné, nejsou ani úžasně promakané. Nečekejte
bručivé a bublavé basy typu Teebee, Hive, Calyx nebo Matrix.
Influx UK – 2 Million and Rising LP
(FORMLP015)
A – My Name Is Universe (ft. Christina) (5,5/10)
O rytmus se starají rovné kopáky s polámanými sneary a
z povzdálí na nás dýchá měkká posynthovaná basa. Celkem dobrý základ.
Troubící, také měkký, synthtík na mě neudělal zrovna nejlepší dojem,
ale jakási hláška s ozvěnou, tomu dává celkem atmosférický šmrnc.
Pokud se nemýlím, tak je hláška ve francouzštině. Působí to celkem
tanečně. Tímhle nikoho neurazíte, ale asi ani moc nepřilákáte. Mě tam
chybí několik věcí. :-I Začátek LP není zrovna nejlepší… ale pojďme
dál…
B – Shine (ft. Audio Angel) (20/10)
Toto je vlajková loď celého alba. Koho tento počin nechává
chladným, tak je bezcitný necita :-). Prostě vám z toho na celém těle
vystřelí husí kůže. Tohle je totiž, pánové a dámy, totální Šleha
(s velkým EŠ), s Euforickým Neuvěřitelným Vokálem (velké E,N i V),
Zaplňovač Parketů (Z,P), Atmosférická Bomba (A i B) a Taneční
Vypalovák (T,V). Poprvé jsem to slyšel v setíku od Nu:Tona a po pár
vteřinách jsem se do toho zbláznil, protože intro tohoto tracku je
nezapomenutelné. Rovný nájezd s hláškou SHINE… a potom se rozjíždí
breakdown s vokálem. Bohužel počáteční „rozběhnutí se na rovince“
asi v klubu málokdy uslyšíme (já s tim ale plánuju rewind :-))) ) Ještě
jedna rovinka je úplně na konci, ale tam se asi taky Dj nedostane. Další
lahůdkou je střídání taktů. První dva takty je kopák jednoduchý, druhé
dva takty je zdvojený. A takhle dokola. A ta basa je hodně zlá – úplně
zamračená. Dohromady to zní velice moderně. Tuhle desku jen tak neodložím.
Promiňte já jsem se prostě do SHINE zamiloval :-))
C – 2 Million And Rising (8,5/10)
Tohle je velice vydařený experiment, přesto je „šlapající“. Někomu
může přijít pod vousy myšlenka, že písnička se vůbec za těch šest
minut nerozjede. Asi máte pravdu. :-( Tady zrovna vývoj skladby chybí…
Nicméně v sobě nese trochu oldskoolu, a trochu Motherlandu. Ne tohle nemá
s Amitem nic společného, jen ten beat mi připadá podobný – jednou nohou
lehce našlapuje rytmus, druhou nohou kope těžký synth/basa. A to všechno
doplňuje rozplývající se ženský vokál. Pokud se pořádně zaposloucháte
do tracku, tak uslyšíte projíždějící auta fíků s houkajícími
sirénami. Myslím, teda spíš doufam, že na tohle lidi budou pařit,
přestože je to „jiný“. Možná se to víc hodí na teasování (že by
snad Djský „matroš“?) nebo na poslech. Nevim, posuďte sami, každopádně
je to promakaný. Jo a pokud sem urazil Amitovce, tak se omlouvám…
pýzzz.
D – Do Right Do Wrong (ft. Audio Angel)
(8,5/10)
Začnete – li poslouchat, tuhle věcičku budete mít pocit, že je se vám
do rukou dostal downtempový track, protože to vše začíná vokálem a
bluesovou kytárkou, která vybrnkává mnohem více než pohodové a uchu
lahodivé tóny. Právě tento instrument se stará o melodii i basu. Za
chvíli ale uslyšíte rovný nájezd, po kterém následuje klasicky polámaný
D’n’B rytmus. Do rytmu se vkládají postupně různé prvky. Kdesi
uprostřed skladby dojde na pár taktů ke zrovnění kopáků a k polámaní
snearů. Po tomto breaku následuje změna melodie, která působí velice,
podotýkám velice příjemně. Celou dobu poslechu jste pod palbou
srdceryvných hlášek typu „Oh -Yeah“, „Oh Baby“, „Oh, My Love“,
„Allright“ a různých výkřiků, a vzdychání, o které se postarala
černoška Audio Angel. Prostě je to srdcovka jak hovado :-) Do Right Do Wrong
působí jako celek ohromně a vystihuje atmosféru bluesu a nicnedělání, a
vybízí k odpočinku. Jde to u lehký Liquidfunk, takže tanečnost trošku
klesá.
E – The Siren (ft. Audio Angel) (8/10)
Toto je reprezentativní skladba celého LP. Není ničím výrazná,
ale obsahuje od každého tracku něco a má všechny vlastnosti popsané
v úvodu. Ale pryč od planých keců k věci. Beat je polámaný a
naamenovaný, jako obvykle se nabaluje, jako sněhová koule, při stavění
sněhuláka. :)oOO Když jsem u té zimy,tak bych mohl rovnou napsat o silné
atmosféře a ambientu, který připomíná svištění ledového severního
větru v uších. Celý nádech této strany desky je – takový – takový
zimní. Atmosféru doplňuje zase a opět kouzelný hlas již jmenované
zpěvačky. Podle mě je tohle nejvíce emotivní skladba na albu. A je to
celkem i taneční. Basa není moc výrazná. V pozadí je slyšet slabý
synth, podobný tomu z Inside My Soul od Logisticse.
F – Special Black (9,5/10)
Tentokráte je syntík opravdu vypečený. 3 tóny, ale co dokážou. Je to
takový ten synth, který je měkký, ale zároveň ostrý, jaký známe třeba
z X-Ray od Sub Focuse. Ale na rozdíl od X-Raye se zde setkáváme opět
s experimentální rytmikou, a to tak že, na začátku poslechu desky máte
pocit, že neposloucháme D‘n’B ale spíš Miami Bass či Hip Hop. A pokud
jsem psal o vývoji – progresivitě – skladeb, tak tady to platí
dvojnásob‘. Po druhém breakdownu jste si už jisti že jde o drum&bass.
Tato část je doprovázena emotivním ambientem, takže atmosféra se naprosto
mění. Ale to není vše – doslova „dechberoucí“ je právě již
zmíněná 2.plocha: jede breakdown → pak zrychlující se rovný nájezd →
najednou ticho, jen ambient (asi 2 vteřiny) → break a rozjede se track. Je
to fakt povedený :-) Basa je krátká a není zrovna výrazná, ale zní
v pohodě. A aby toho nebylo málo, tak je celá skladba doprovázena
hláškou „You’ve got dance“ (teda jestli sem dobře rozuměl), takže
není pochyb o tanečnosti. Ale možná někomu bude vadit, že se Special
Black rozjede až za delší dobu.
G – Ghost People VIP (3/10)
Kdysi dávno vyšlo Take My a byla to hitovka. Kdysi vyšla věc
s názvem „Ghost People (Take my 2004)“, která obsahovala stejnou
hlášku, (Take my heart, Take my soul) ale měla temnější beat, ale už to
nebylo ono. Brzy vyjde VIP mix Ghost People, (a je to hrůza) ze kterého se
Influx UK snažili udělat jakýsi breakcore drum&bass mix, či co. Když
jsem psal tuhle recenzi, tak sem se musel přemáhat abych to doposlechl až do
konce. Tohleto je pro mě zklamáním. Občas se mi líbilo střídání rytmů
a perkuse. Chvilku… Možná…
H – Survival (ft. Stickya) (7,5/10)
Pokud máte rádi Hip Hop, tak se vám Survival bude určitě líbit.
Atmosféra je opravdu propůjčena z tohoto stylu, díky rapu holky Stickya a
chlápka, jehož jméno nám bylo zatajeno. :-) Rytmus je opět
experimentální, rychlý – je to celkem slušnej bordel, :-) ale vůbec
není překombinovaný. Naopak, pokud bych si do tohodle rapu představil rovný
beat, znělo by to jako bootleg z whitelabelu od neznámého autora (každý
ví, o co myslim). Míra originality je teda celkem vysoká. Basa není vůbec
nějak světová, ale na její místo si jinou představit nedokážu.
Tanečnost dokresluje celkem jednoduchý synthtík. Jestli se Influx UK nechali
něčím inspirovat tak to bylo asi album Roniho Size – Return to V. To
ovšem neznamená, že něco okopírovali.
Influx UK – 2 Million And Rising Sampler
(FORM12114)
Tyto dvě skladby jsou každá jiná; nejsou nijak experimentální, ale jsou o to líbivější a mají přilákat posluchače (Dje), aby si koupil celé LP. Vydařený plán…
A – Soul Unite (ft. Regina & Mc Fats)
(8/10)
Soul Unite je podle mě jako vystřižená z Hospitalu. Atmosféra mi
připomíná konkrétně, Breathless od pana Nu:Tona, (je tam takové to:
Aaaaaah, Aaah, Aaaaaah) ale vše je ještě doplněno úžasnou kombinací
ženského a mužského vokálu. Originální „Sealovský“ hlas Mc Fatse a
Reginy, která zpívá do eurohousu i D&B (na Eastside), nikdy nemůže
přinést špatný výsledek. Zpěv Reginy má triphopový nádech. Beat je
opět pěkně rozlámaný a ostrý. Basa je jednoduchá, aby nerušila vokály.
Soul Unite nemůžu nic vytknout. Můžete ho na pařbě zahrát celkem
kdykoliv. Je to prostě typická Hospitalovka. A pokud se vám líbil
Breathless, ale chyběl vám tam zpěv, tak tohle bude pro vás bomba.
B - ’97 Moody (8/10)
Na internetu jsem se dočetl, že tenhle nátěr se jmenuje podle akcí
pořádané labelem Metalheadz v roce 97… takže tenkrát to musely bejt
hustý nátěry (aha, už si to asi začínám v hlavě spojovat). ’97 Moody
už nějakou dobu dráždí naše kluby a musím říct, že na to lidi paří.
Beat, který hodně dobře šlape, patří k rovnějším. Zklamáním je pro
mě basa, opět je nevýrazná. Střídají se zde 2 synthtíky – První
připomíná střelbu z laserové pistole z nějakého sci-fi filmu, a druhý
je takový lezavý, plechově škrábající a industriální. Track doplňuje
jakási zaefektovaná hláška, něco jako „Flow!“ a podobné, které mu
dodávají na temnosti. Musím zopakovat, že je to dohromady velice taneční,
ale mě tam ještě něco chybí… nevim co :-(
A na závěr ještě poznámka k CD verzi. Přibudou na ní
ještě 2 tracky: Brighter Day a Keep Shining, oba za doprovodu Audio Angel.
Bohužel jsem je neměl k dispozici, ale tuším, že nejhorší nebudou –
díky vokalistce. Dále přibude mixované CD s vlastní tvorbou.