RECENZE // INFLUX UK - 2 MILLION AND RISING LP

Gavin Price se proslavil projektem Influx Datum, na kterém dělal s kamarádem Marcem Fabianim. Toho však nechal kdesi v Miami a od roku 2003 pracuje sám jako Influx UK. Nyní má před sebou další zářez na labelu Formation v podobě alba 2 Million And Rising. A jaké že je? To se dozvíte v obsáhlé recenzi alba i sampleru Soul Unite / ’97 Moody.
Autorem recenze je HONEY


31. 3. 2005, publikoval BIFIDUS AKTIF

text: HONEY

Za tu dobu, co poslouchám jungle jsem pochytil od Influx asi jen Take My a Back For More. Byly, jsou a budou to vysoce nakažlivé hitovky, vokálovky které se každému po prvním poslechu vryjí nesmazatelně do paměti. Měl jsem dojem, že producenti nemají v plánu se potápět hlouběji, než jen na úroveň komerčního proudu. Pan Ing. Promakanost a Pan Vokály + rovný beat (alá Marky) nejsou kamarádi (tím myslím, že prakticky nejde vytvořit track, který by měl VŠECHNO). Ale Lpčko obsahuje oba pány – samozřejmě odděleně. A tak mě Influx UK (dříve Influx Datum) přesvědčil o tom, že je skutečně plnohodnotným producentem. Zpět k programu: toto LP je originální, každý track je jiný a čerpá z mnoha rozličných stylů. Influx vsází na polámaniny a experimenty v rytmice. Nesnaží se vykrádat předchozí tvorbu, ani nikoho jiného (většinou). Mnohdy nás bude Epčkem provázet zpěvačka, Audio Angel, která má kouzelný hluboký černý hlas. Je to takový ten hlas, kdy váháte, zpívá-li (přibuzlý) :-) chlap nebo ženská. Album je jemnějšího ražení a bude se ve vás snažit vyvolat emoce.

PLUS / MINUS
+ Kopáky, sneary, perkuse, hitky a podobné věci jsou hodně ostré, mají spád a tím pádem jsou beaty krásně PLNÉ. (Celkově je zvuk ostrý, což se mi líbí víc než např. měkký zvuk Pendulum nebo Future Prophecies.)
+ Většina skladeb nese v sobě velkou míru progresivity, což znamená, že se (po breakdownu) rozjíždějí – přidají se nové prvky do rytmu.
+ Syntéza vokálů a efektů.
+ Za ambienty (zvuky v pozadí), připadají mi hodně pocitové.
- U některých tracků jsem si všiml podobných bicích smyček ( A, E, G, ze sampleru A), ale v žádném případě nekvalitních. :-(
- Basy jsou občas nevýrazné, nejsou ani úžasně promakané. Nečekejte bručivé a bublavé basy typu Teebee, Hive, Calyx nebo Matrix. 


Influx UK – 2 Million and Rising LP (FORMLP015)

A – My Name Is Universe (ft. Christina) (5,5/10)
O rytmus se starají rovné kopáky s polámanými sneary a z povzdálí na nás dýchá měkká posynthovaná basa. Celkem dobrý základ. Troubící, také měkký, synthtík na mě neudělal zrovna nejlepší dojem, ale jakási hláška s ozvěnou, tomu dává celkem atmosférický šmrnc. Pokud se nemýlím, tak je hláška ve francouzštině. Působí to celkem tanečně. Tímhle nikoho neurazíte, ale asi ani moc nepřilákáte. Mě tam chybí několik věcí. :-I Začátek LP není zrovna nejlepší… ale pojďme dál…

B – Shine (ft. Audio Angel) (20/10)
Toto je vlajková loď celého alba. Koho tento počin nechává chladným, tak je bezcitný necita :-). Prostě vám z toho na celém těle vystřelí husí kůže. Tohle je totiž, pánové a dámy, totální Šleha (s velkým EŠ), s Euforickým Neuvěřitelným Vokálem (velké E,N i V), Zaplňovač Parketů (Z,P), Atmosférická Bomba (A i B) a Taneční Vypalovák (T,V). Poprvé jsem to slyšel v setíku od Nu:Tona a po pár vteřinách jsem se do toho zbláznil, protože intro tohoto tracku je nezapomenutelné. Rovný nájezd s hláškou SHINE… a potom se rozjíždí breakdown s vokálem. Bohužel počáteční „rozběhnutí se na rovince“ asi v klubu málokdy uslyšíme (já s tim ale plánuju rewind :-))) ) Ještě jedna rovinka je úplně na konci, ale tam se asi taky Dj nedostane. Další lahůdkou je střídání taktů. První dva takty je kopák jednoduchý, druhé dva takty je zdvojený. A takhle dokola. A ta basa je hodně zlá – úplně zamračená. Dohromady to zní velice moderně. Tuhle desku jen tak neodložím. Promiňte já jsem se prostě do SHINE zamiloval :-))

C – 2 Million And Rising (8,5/10)
Tohle je velice vydařený experiment, přesto je „šlapající“. Někomu může přijít pod vousy myšlenka, že písnička se vůbec za těch šest minut nerozjede. Asi máte pravdu. :-( Tady zrovna vývoj skladby chybí… Nicméně v sobě nese trochu oldskoolu, a trochu Motherlandu. Ne tohle nemá s Amitem nic společného, jen ten beat mi připadá podobný – jednou nohou lehce našlapuje rytmus, druhou nohou kope těžký synth/basa. A to všechno doplňuje rozplývající se ženský vokál. Pokud se pořádně zaposloucháte do tracku, tak uslyšíte projíždějící auta fíků s houkajícími sirénami. Myslím, teda spíš doufam, že na tohle lidi budou pařit, přestože je to „jiný“. Možná se to víc hodí na teasování (že by snad Djský „matroš“?) nebo na poslech. Nevim, posuďte sami, každopádně je to promakaný. Jo a pokud sem urazil Amitovce, tak se omlouvám… pýzzz.

D – Do Right Do Wrong (ft. Audio Angel) (8,5/10)
Začnete – li poslouchat, tuhle věcičku budete mít pocit, že je se vám do rukou dostal downtempový track, protože to vše začíná vokálem a bluesovou kytárkou, která vybrnkává mnohem více než pohodové a uchu lahodivé tóny. Právě tento instrument se stará o melodii i basu. Za chvíli ale uslyšíte rovný nájezd, po kterém následuje klasicky polámaný D’n’B rytmus. Do rytmu se vkládají postupně různé prvky. Kdesi uprostřed skladby dojde na pár taktů ke zrovnění kopáků a k polámaní snearů. Po tomto breaku následuje změna melodie, která působí velice, podotýkám velice příjemně. Celou dobu poslechu jste pod palbou srdceryvných hlášek typu „Oh -Yeah“, „Oh Baby“, „Oh, My Love“, „Allright“ a různých výkřiků, a vzdychání, o které se postarala černoška Audio Angel. Prostě je to srdcovka jak hovado :-) Do Right Do Wrong působí jako celek ohromně a vystihuje atmosféru bluesu a nicnedělání, a vybízí k odpočinku. Jde to u lehký Liquidfunk, takže tanečnost trošku klesá.

E – The Siren (ft. Audio Angel) (8/10)
Toto je reprezentativní skladba celého LP. Není ničím výrazná, ale obsahuje od každého tracku něco a má všechny vlastnosti popsané v úvodu. Ale pryč od planých keců k věci. Beat je polámaný a naamenovaný, jako obvykle se nabaluje, jako sněhová koule, při stavění sněhuláka. :)oOO Když jsem u té zimy,tak bych mohl rovnou napsat o silné atmosféře a ambientu, který připomíná svištění ledového severního větru v uších. Celý nádech této strany desky je – takový – takový zimní. Atmosféru doplňuje zase a opět kouzelný hlas již jmenované zpěvačky. Podle mě je tohle nejvíce emotivní skladba na albu. A je to celkem i taneční. Basa není moc výrazná. V pozadí je slyšet slabý synth, podobný tomu z Inside My Soul od Logisticse.

F – Special Black (9,5/10)
Tentokráte je syntík opravdu vypečený. 3 tóny, ale co dokážou. Je to takový ten synth, který je měkký, ale zároveň ostrý, jaký známe třeba z X-Ray od Sub Focuse. Ale na rozdíl od X-Raye se zde setkáváme opět s experimentální rytmikou, a to tak že, na začátku poslechu desky máte pocit, že neposloucháme D‘n’B ale spíš Miami Bass či Hip Hop. A pokud jsem psal o vývoji – progresivitě – skladeb, tak tady to platí dvojnásob‘. Po druhém breakdownu jste si už jisti že jde o drum&bass. Tato část je doprovázena emotivním ambientem, takže atmosféra se naprosto mění. Ale to není vše – doslova „dechberoucí“ je právě již zmíněná 2.plocha: jede breakdown → pak zrychlující se rovný nájezd → najednou ticho, jen ambient (asi 2 vteřiny) → break a rozjede se track. Je to fakt povedený :-) Basa je krátká a není zrovna výrazná, ale zní v pohodě. A aby toho nebylo málo, tak je celá skladba doprovázena hláškou „You’ve got dance“ (teda jestli sem dobře rozuměl), takže není pochyb o tanečnosti. Ale možná někomu bude vadit, že se Special Black rozjede až za delší dobu.

G – Ghost People VIP (3/10)
Kdysi dávno vyšlo Take My a byla to hitovka. Kdysi vyšla věc s názvem „Ghost People (Take my 2004)“, která obsahovala stejnou hlášku, (Take my heart, Take my soul) ale měla temnější beat, ale už to nebylo ono. Brzy vyjde VIP mix Ghost People, (a je to hrůza) ze kterého se Influx UK snažili udělat jakýsi breakcore drum&bass mix, či co. Když jsem psal tuhle recenzi, tak sem se musel přemáhat abych to doposlechl až do konce. Tohleto je pro mě zklamáním. Občas se mi líbilo střídání rytmů a perkuse. Chvilku… Možná…

H – Survival (ft. Stickya) (7,5/10)
Pokud máte rádi Hip Hop, tak se vám Survival bude určitě líbit. Atmosféra je opravdu propůjčena z tohoto stylu, díky rapu holky Stickya a chlápka, jehož jméno nám bylo zatajeno. :-) Rytmus je opět experimentální, rychlý – je to celkem slušnej bordel, :-) ale vůbec není překombinovaný. Naopak, pokud bych si do tohodle rapu představil rovný beat, znělo by to jako bootleg z whitelabelu od neznámého autora (každý ví, o co myslim). Míra originality je teda celkem vysoká. Basa není vůbec nějak světová, ale na její místo si jinou představit nedokážu. Tanečnost dokresluje celkem jednoduchý synthtík. Jestli se Influx UK nechali něčím inspirovat tak to bylo asi album Roniho Size – Return to V. To ovšem neznamená, že něco okopírovali.


Influx UK – 2 Million And Rising Sampler (FORM12114)

Tyto dvě skladby jsou každá jiná; nejsou nijak experimentální, ale jsou o to líbivější a mají přilákat posluchače (Dje), aby si koupil celé LP. Vydařený plán…

A – Soul Unite (ft. Regina & Mc Fats) (8/10) 
Soul Unite je podle mě jako vystřižená z Hospitalu. Atmosféra mi připomíná konkrétně, Breathless od pana Nu:Tona, (je tam takové to: Aaaaaah, Aaah, Aaaaaah) ale vše je ještě doplněno úžasnou kombinací ženského a mužského vokálu. Originální „Sealovský“ hlas Mc Fatse a Reginy, která zpívá do eurohousu i D&B (na Eastside), nikdy nemůže přinést špatný výsledek. Zpěv Reginy má triphopový nádech. Beat je opět pěkně rozlámaný a ostrý. Basa je jednoduchá, aby nerušila vokály. Soul Unite nemůžu nic vytknout. Můžete ho na pařbě zahrát celkem kdykoliv. Je to prostě typická Hospitalovka. A pokud se vám líbil Breathless, ale chyběl vám tam zpěv, tak tohle bude pro vás bomba.

B - ’97 Moody (8/10)
Na internetu jsem se dočetl, že tenhle nátěr se jmenuje podle akcí pořádané labelem Metalheadz v roce 97… takže tenkrát to musely bejt hustý nátěry (aha, už si to asi začínám v hlavě spojovat). ’97 Moody už nějakou dobu dráždí naše kluby a musím říct, že na to lidi paří. Beat, který hodně dobře šlape, patří k rovnějším. Zklamáním je pro mě basa, opět je nevýrazná. Střídají se zde 2 synthtíky – První připomíná střelbu z laserové pistole z nějakého sci-fi filmu, a druhý je takový lezavý, plechově škrábající a industriální. Track doplňuje jakási zaefektovaná hláška, něco jako „Flow!“ a podobné, které mu dodávají na temnosti. Musím zopakovat, že je to dohromady velice taneční, ale mě tam ještě něco chybí… nevim co :-(

A na závěr ještě poznámka k CD verzi. Přibudou na ní ještě 2 tracky: Brighter Day a Keep Shining, oba za doprovodu Audio Angel. Bohužel jsem je neměl k dispozici, ale tuším, že nejhorší nebudou – díky vokalistce. Dále přibude mixované CD s vlastní tvorbou.

publikoval BIFIDUS AKTIF