ROZHOVOR // BROOKLYN (JUANITA JUAREZ)

Brooklyn aka Juanita Juarez, muž o kterém se mluví, muž který má na triku českou producentskou jedničku. Za malou chvíli bude prvním Čechem, který má relase na UK labelu. Budou další? Kdo by měl být další? Bude liveact? Proč jí ginko, co dělal v Brooklynu, láká ho breakcore? Nosí slipy nebo trenky? To všechno se hned dozvíte, akorát s těma spodkama jsem kecal… ;)


4. 7. 2005, publikoval ANAKIN

Nedávno jsi změnil pseudonym z Juanita Juarez na Brooklyn. Proč přesně?
Už dlouho jsem chtěl nějak oddělit svůj dnb od zbytku, protože toho dělám víc, ale impulz přišel, až když jsem podepsal pár tracků na cizí labely.

Proč Brooklyn? Má to nějakej hlubší význam? :-)
Hluboký významy v myšlenkově a politicky prázdnym drum and bassu? :-) Ale jo: v Brooklynu jsem půl roku žil, byl to motiv, kterej se objevoval v názvech mejch jinejch skladeb, navíc má to jméno svoje zvukový kvality, vždycky se mi líbilo. Na druhou stranu je to hodně generický jméno, který se musí vyplnit samotnou hudbou. Dobrý co? :-)

Cool :-) Tys žil v Brooklynu? Jak ses tam dostal a cos tam dělal?
Letěl jsem tenkrát letadlem. Chodil do školy a bydlel v jedný blaznivý židovský rodině.

Tak zpátky k hudbě - začátkem srpna ti vychází první vinyl relase na UK labelu (Zissou – z dubplatů ho hrajou Grooverider, Brian G nebo Pendulum – jen taková poznámka). Jak to vnímáš? A jak jseš spokojenej s TCho remixem na flipu?
Radost, spokojenost. TC práce je účelovej remix pro parket… TC je malej Dillinja, ale myslim, že je muzikálnější. Použil všechny melodický prvky originálu, je to trochu bláznivej nářez, tím pádem to bude univerzální singl, stylově různej.

 Prej toho máš podepsanýho víc – můžeš to jen tak telegraficky předvýst?
Moc toho není, alespoň těch potvrzených věcí. Asi víš, jak to v dnb chodí: všechno se pořád mění. Kromě Zissou mám jednu věc upsanou pro Horizons music (Stages), kterou remixovali Commix (Hospital, V…). Horizons je novej hodně ambiciózní britskej label, mají pod střechou Mutta, D Bridge, TCho a dalsí. Horizons dál chystají 4trackové EPčko – tam bych měl mít ještě další track. O dalších věcech se jedná…

Proč myslíš, že českejm producentům tak trvá prosadit se v zahraničí? V zemích kolem nás už vydávaj docela dlouho a na top labelech.
Težko říct. V začátcích člověk asi podceňuje zvuk, potom naopak jen zvučí – a nápady možná schází. (Nedávno jsem o tom debatoval. Konkrétně o faktu, že moc znalostí je někdy kreativitě na škodu…) Dnb je dneska hodně o jedný formulce co se struktury týče. Ale pořád se v rámci ní dá spoustu věcí vymyslet! Nasekat amen, udělat reece a nalepit na to acapellu už dneska umí větišna čtenářů Gridu na Dogs On Acid, takže s tim člověk neuspěje. Chce to něco originálního (i když outsiderovi to bude připadat stejný, v rámci scény může bejt novinka i třeba používání dvou basovejch not jako Artificial Intelligence, nebo něco podobnýho). Ale vidim to optimisticky, začíná se to hýbat kupředu. Myslim, že Rido a Reverb by měli vydávat…

 


Tím jsi mi vzal otázku „kdo jsou tví favorité v Čechách“ – takže se zeptám na tvoje zahraniční oblíbence.
Myslíš jungle?
 
Cokoliv…
Rob z Pendulum mi posílal tracky z Hold Your Colour, to je skvělá & bezkonkurenční práce. Jinak tradičně jsem měl vždycky rád Matrixe, Calibreho, Kluta. Cenim si Freshe za to, že zkouší nový věci, i když ne vždycky to musim. Výbornej je Němec Young Ax! Jinak poslouchám hodně starýho funku, taky kvůli samplování. Circuit Breaker z novýho (jinak celkem nudnýho) alba Royksopp musim poslouchat pořád dokola. Filmovou hudbu, Barryho, Manciniho, Morriconeho. Kytary, Franz Ferdinand (já vim, it's sooo 2004), Khoibu, dub, cokoliv zajímavýho, Fanu, soundtrack k Life Aquatic, nějaký IDM, Boards Of Canada, Schnausse, Xploding Plastix, …a Close Encountera, na toho nemůžu zapomenout…

Jak je to s djingem? Jak moc tě to baví a jak moc se tomu chceš v budoucnosti věnovat?
Baví, ale nepřeháním to. Posledních pár měsíců jsem hrál v průměru tak…hmm…2× do měsíce. Vždycky mě bolí uši, jím ginko :]

Ginko na to pomáhá? Jak?
Počkej, přečtu ti příbalový leták....... 'přináší úlevu při bolení hlavy a „hučení v uších“ '. To hučení je tinnitus.

Dobrý, si taky pořídim .) A co takhle Brooklyn live?
Zatím si to nedokážu pořádně představit, nechci to dělat polovičatě. Ask me in one year! :-)

Zeptám. Ovlivňuje tvorba tracků v jinejch tempech a stylech i tvoji dnb produkci? Myslím tím, jestli při dělání jinejch styů třeba přicházíš na nový postupy, který pak využiješ v dnb?
Asi jo! :))
 
Vyčerpávající, hehe. Neláká tě udělat dnb track, kterej by od tebe vůbec nikdo nečekal? Třeba nějakej nalámanej masakr, nebo breakcore…
Nalámaný beaty mě někdy hodně baví, psal jsem tu o Fanuovi z Finska. Breakcore asi spíš určitě nikdy ne. :-) Možná dopadne spolupráce se znamýma hiphopovýma střelcema…

SuperCrooo? :-)
Ne..

Neřeknes nic?
:-)

Ok, tak dáme něco, co mělo bejt asi spíš nazačátku: Jak ses vůbec dostal k dnb – prej jste byli spolužáci s Nitrousem – měli jste v tomhle směru na sebe nějakej vliv?
Nitrous v prváku na gymplu poslouchal – jestli se dobře pamatuju – eurotrance nejhoršího kalibru. Já jsem byl spíš indie, tyhle věci jsem nikdy neposlouchal, byl jsem přes kytary a potom elektroniku. Pak jsem odjel do Států, vrátil se, a z Nitrouse byl junglista. Co se stalo mezitím, je dodnes neobjasněná záhada…

:-D Sakra, tak to snad ani nemůžu zveřejnit. Takže na pravou víru obrácený Nitrous, obrátil i tebe?
Ne, já jungle poslouchal už dřív. V New Yorku jsem cestou do školy z Brooklynu do severního Bronxu vždycky poslouchal dvě cédéčka, který jsem koupil v Breakbeat Science: Progression Sessions a jedno z prvních CD Dieselboye… Vždycky jsem se snažil rozluštit, co znamenají zoufalý výkřiky ‚dáblej triplej‘ beznohejch  mrzáků, který se prodírali vagónama na skateboardu a vpřed se posouvali pomocí rukou. Pak jsem zjistil, že prodávají ‚double A a triple A‘ baterky do mýho discmana s LTJ Bukemem.

Tak dáme ještě producentský okýnko: Jakej software/hardware používáš?
Mám PC – P4, velký sedmioktávový piano Yamaha Clavinova, malej midikontroler Oxygen8, Interface M audio delta s dvěma relativně solidníma preampama, mikrofon Oktava MK319, aktivní Behringer Truth, basový pasti a nějaký molitany… :-)  Co se týče sw: hlavne Nuendo 2 a Sound Forge. Oblibeny pluginy: Sonalksis, Tc, Voxengo, Waves… Ještě jsem zapomněl na příčnou flétnu Yamaha ;)

Na jakej ze svejch tracků jseš nejvíc hrdej?
Vždycky ten nejčerstvější.

Klasika :) A jak se ti dneska poslouchaj tvý starší počiny – třeba Clouseau?
Počkej, vyhrabu to… No, jak bych to eufemisticky vyjádřil… Má to svoje kouzlo.


Je nějaká otázka, která ti v tomhle rozhovoru chybí?
:)) Nic mě teď nenapadá

Mě taky ne, takže díky za rozhovor!
Já taky dík a bon courage všem hudebníkům!

publikoval ANAKIN