Nedávno jsi změnil pseudonym z Juanita Juarez na
Brooklyn. Proč přesně?
Už dlouho jsem chtěl nějak oddělit svůj dnb od zbytku, protože
toho dělám víc, ale impulz přišel, až když jsem podepsal pár tracků na
cizí labely.
Proč Brooklyn? Má to nějakej hlubší význam?
:-)
Hluboký významy v myšlenkově a politicky prázdnym drum and bassu? :-) Ale
jo: v Brooklynu jsem půl roku žil, byl to motiv, kterej se objevoval
v názvech mejch jinejch skladeb, navíc má to jméno svoje zvukový kvality,
vždycky se mi líbilo. Na druhou stranu je to hodně generický jméno, který
se musí vyplnit samotnou hudbou. Dobrý co? :-)
Cool :-) Tys žil v Brooklynu? Jak ses tam dostal a
cos tam dělal?
Letěl jsem tenkrát letadlem. Chodil do školy a bydlel v jedný
blaznivý židovský rodině.
Tak zpátky k hudbě - začátkem srpna ti
vychází první vinyl relase na UK labelu (Zissou – z dubplatů ho hrajou
Grooverider, Brian G nebo Pendulum – jen taková poznámka). Jak to
vnímáš? A jak jseš spokojenej s TCho remixem na flipu?
Radost, spokojenost. TC práce je účelovej remix pro parket… TC je malej
Dillinja, ale myslim, že je muzikálnější. Použil všechny melodický prvky
originálu, je to trochu bláznivej nářez, tím pádem to bude univerzální
singl, stylově různej.
Prej toho máš podepsanýho
víc – můžeš to jen tak telegraficky předvýst?
Moc toho není, alespoň těch potvrzených věcí. Asi víš, jak to v dnb
chodí: všechno se pořád mění. Kromě Zissou mám jednu věc upsanou pro
Horizons music (Stages), kterou remixovali Commix (Hospital, V…). Horizons je
novej hodně ambiciózní britskej label, mají pod střechou Mutta, D Bridge,
TCho a dalsí. Horizons dál chystají 4trackové EPčko – tam bych měl mít
ještě další track. O dalších věcech se jedná…
Proč myslíš, že českejm producentům tak
trvá prosadit se v zahraničí? V zemích kolem nás už vydávaj docela
dlouho a na top labelech.
Težko říct. V začátcích člověk asi podceňuje zvuk, potom naopak jen
zvučí – a nápady možná schází. (Nedávno jsem o tom debatoval.
Konkrétně o faktu, že moc znalostí je někdy kreativitě na škodu…) Dnb
je dneska hodně o jedný formulce co se struktury týče. Ale pořád se
v rámci ní dá spoustu věcí vymyslet! Nasekat amen, udělat reece a nalepit
na to acapellu už dneska umí větišna čtenářů Gridu na Dogs On Acid,
takže s tim člověk neuspěje. Chce to něco originálního (i když
outsiderovi to bude připadat stejný, v rámci scény může bejt novinka
i třeba používání dvou basovejch not jako Artificial Intelligence, nebo
něco podobnýho). Ale vidim to optimisticky, začíná se to hýbat kupředu.
Myslim, že Rido a Reverb by měli vydávat…
Tím jsi mi vzal otázku „kdo jsou tví favorité v Čechách“ – takže
se zeptám na tvoje zahraniční oblíbence.
Myslíš jungle?
Cokoliv…
Rob z Pendulum mi posílal tracky z Hold Your Colour, to je skvělá
& bezkonkurenční práce. Jinak tradičně jsem měl vždycky rád Matrixe,
Calibreho, Kluta. Cenim si Freshe za to, že zkouší nový věci, i když ne
vždycky to musim. Výbornej je Němec Young Ax! Jinak poslouchám hodně
starýho funku, taky kvůli samplování. Circuit Breaker z novýho (jinak
celkem nudnýho) alba Royksopp musim poslouchat pořád dokola. Filmovou hudbu,
Barryho, Manciniho, Morriconeho. Kytary, Franz Ferdinand (já vim, it's sooo
2004), Khoibu, dub, cokoliv zajímavýho, Fanu, soundtrack k Life Aquatic,
nějaký IDM, Boards Of Canada, Schnausse, Xploding Plastix, …a Close
Encountera, na toho nemůžu zapomenout…
Jak je to s djingem? Jak moc tě to baví a jak moc se
tomu chceš v budoucnosti věnovat?
Baví, ale nepřeháním to. Posledních pár měsíců jsem hrál
v průměru tak…hmm…2× do měsíce. Vždycky mě bolí uši, jím
ginko :]
Ginko na to pomáhá? Jak?
Počkej, přečtu ti příbalový leták....... 'přináší úlevu
při bolení hlavy a „hučení v uších“ '. To hučení je tinnitus.
Dobrý, si taky pořídim .) A co takhle Brooklyn
live?
Zatím si to nedokážu pořádně představit, nechci to dělat
polovičatě. Ask me in one year! :-)
Zeptám. Ovlivňuje tvorba tracků v jinejch tempech
a stylech i tvoji dnb produkci? Myslím tím, jestli při dělání jinejch
styů třeba přicházíš na nový postupy, který pak využiješ v dnb?
Asi jo! :))
Vyčerpávající, hehe. Neláká tě udělat dnb track, kterej by od
tebe vůbec nikdo nečekal? Třeba nějakej nalámanej masakr, nebo
breakcore…
Nalámaný beaty mě někdy hodně baví, psal jsem tu o Fanuovi
z Finska. Breakcore asi spíš určitě nikdy ne. :-) Možná dopadne
spolupráce se znamýma hiphopovýma střelcema…
SuperCrooo? :-)
Ne..
Neřeknes nic?
:-)
Ok, tak dáme něco, co mělo bejt asi spíš
nazačátku: Jak ses vůbec dostal k dnb – prej jste byli spolužáci
s Nitrousem – měli jste v tomhle směru na sebe nějakej vliv?
Nitrous v prváku na gymplu poslouchal – jestli se dobře
pamatuju – eurotrance nejhoršího kalibru. Já jsem byl spíš indie, tyhle
věci jsem nikdy neposlouchal, byl jsem přes kytary a potom elektroniku. Pak
jsem odjel do Států, vrátil se, a z Nitrouse byl junglista. Co se stalo
mezitím, je dodnes neobjasněná záhada…
:-D Sakra, tak to snad ani nemůžu zveřejnit.
Takže na pravou víru obrácený Nitrous, obrátil i tebe?
Ne, já jungle poslouchal už dřív. V New Yorku jsem cestou do
školy z Brooklynu do severního Bronxu vždycky poslouchal dvě cédéčka,
který jsem koupil v Breakbeat Science: Progression Sessions a jedno
z prvních CD Dieselboye… Vždycky jsem se snažil rozluštit, co znamenají
zoufalý výkřiky ‚dáblej triplej‘ beznohejch mrzáků, který se
prodírali vagónama na skateboardu a vpřed se posouvali pomocí rukou. Pak
jsem zjistil, že prodávají ‚double A a triple A‘ baterky do mýho
discmana s LTJ Bukemem.
Tak dáme ještě producentský okýnko:
Jakej software/hardware používáš?
Mám PC – P4, velký sedmioktávový piano Yamaha Clavinova, malej
midikontroler Oxygen8, Interface M audio delta s dvěma relativně solidníma
preampama, mikrofon Oktava MK319, aktivní Behringer Truth, basový pasti a
nějaký molitany… :-) Co se týče sw: hlavne Nuendo 2 a Sound Forge.
Oblibeny pluginy: Sonalksis, Tc, Voxengo, Waves… Ještě jsem zapomněl na
příčnou flétnu Yamaha ;)
Na jakej ze svejch tracků jseš nejvíc
hrdej?
Vždycky ten nejčerstvější.
Klasika :) A jak se ti dneska poslouchaj tvý
starší počiny – třeba Clouseau?
Počkej, vyhrabu to… No, jak bych to eufemisticky vyjádřil… Má
to svoje kouzlo.
Je nějaká otázka, která ti v tomhle rozhovoru chybí?
:)) Nic mě teď nenapadá
Mě taky ne, takže díky za rozhovor!
Já taky dík a bon courage všem hudebníkům!