text: BIFIDUS AKTIF
Amit – MK Ultra / Re Order _ Commercial Suicide (SUICIDE029)
A Amit – MK
Ultra
B Amit – Re Order
Amitovy tracky pro Suicide bych rozdělil na tracky výborné a tracky chvalitebné (jako ve škole). Co se týče třech předchozích Suicidů, každý z nich obsahoval jeden a jeden. Pro pořádek: U mě měly jedničku Roots, Village Folk a Motherland. Dnes však musím být tvrdší. MK Ultra dostává za tři, protože Amitův antismysl pro klasickou a aspoň trochu rovnou bicí smyčku způsobuje utahanost, což basa ani vrčení bohužel neumí zachránit. A jestli se Amita někdo bojí hrát, aby nevyhnal lidi z parketu, tak z MK Ultra v tomhle směru mějte velký respekt. Za dva dostává Re Order, který je kompilátem Amitových hudebních nápadů, ale nemá v sobě ani citlivé ani drtivé momenty. Na druhou stranu se oproti áčku dočkáme nakopávajícího vybrnkávání, které dokáže způsobit určité vlnění a zachraňuje situaci. Každopádně já nekupuju a zůstanu věrný předchozím třem plackám a to hlavně stranám, které měly za jedna.
Break – Pressions / No Destiny _ Commercial Suicide
(SUICIDE030)
A Break – Pressions
B Break – No
Destiny
Break si koleduje o titul producent roku a tímhle singlem se mu ještě více přiblížil. Osobně bych ho zařadil za Diffusion / Locked Out ze Subtitles hned na druhé místo. Pressions má neuvěřitelný drive a koule, zachovává typickou “strukturu“, která vlastně žádnou konkrétně vystavěnou strukturou není, protože track nenápadně přechází z úvodu do závěru bez gradací a ačkoli se zdá, že stojí na místě a nic se zde neděje, jak je u Breaka zvykem, děj Vás vtáhne dovnitř a nezbyde než souhlasně kývat hlavou do rytmu a užívat si jízdu. Nálada No Destiny pokračuje v poloze Rainman EP, coby předešlého releasu od Breaka a Silent Witnesse na Commercial Suicide. Temné, jemně drsné, atmosférické, funky, hravé i bublavé motivy dávají dohromady kompaktní a univerzální tool, který se dá zahrát vždy, všude, do všeho a navíc je to prostě radost.
Zinc – Fair Fight / Hello (remixes) _ Bingo (BINGO035)
A Zinc – Fair
Fight (Friction remix)
B Zinc – Hello
(Break + Fierce remix)
V nové verzi Fair Fight na první poslech nevyniknou prakticky žádné rozdíly, liší se pouze melodie. Pro všechny Zincovy fanoušky však bude vítaným příspěvkem do bagu. Abych přiblížil diferenci mezi originálem a remixem, aplikuji porovnání Ask Not a Ask Not (VIP) od Q Project. Ovšem nikomu podle mě nebude vadit, když DJs budou dále dřít originál a Zincovu Bingu pro tentokrát neudělají kšeft, protože to není žádný výrazný posun a druhá strana rozhodně nepřináší žádnou bombu. Mimimalistické a líné Hello mě vůbec nebaví, lépe řečeno, je naprosto mrtvé. Breakovské zákruty, pípání a deep pasáže v dropdownech jsou sice sexy, ale ve zbytku je to jen a pouze nuda a to se u Zinca moc často nestává. Originál tohoto tracku buď neexistuje a nebo jsem se ho nedopátral, a tak je těžké říct, kde se stala chyba.
Various Artists – Phase Nu EP _ Universal Project (UP006)
A Usual Suspects – On
A Chase
B Phobia – Curveball
C Universal Project – Haunted
Dreams
D Skitty – Armshouse
Bylo mi vyčítáno, že se do Keatona a Universal Project v recenzích navážím (zdravím do “Brightonu“ ;)). Tentokrát se navezu znova, ale trochu jinak. Občas s námi producenti a majitelé labelů doslova vyjebávají. Teď mám před sebou tři naprosto nechutně průměrné a nezajímavé tracky (a to jsem ještě hodně tolerantní), k nimž je přidána v jakési “reedici“ popř. “repressu“ bomba Haunted Dreams od Universal Project z roku 2002, která je jednou z nejlepších věcí, ne-li nejlepší, jakou kdy udělali. Nezkoumal jsem příčinu a nebo důvod. Stejně je to prostě otázka businesu a místo repressu UP002 tu tedy všichni, kdo Haunted Dreams bezradně schánějí, mají dvojplacku za skoro 6 stovek, jejíž tři zbytkové tracky dle mého názoru pustí ze zvědavosti a pak už nikdy. Tedy upřímně v to doufám :/