REPORT // LTJ BUKEM & MC CONRAD V PRAZE

V pátek 21. října 2005 zavítaly do Čech dvě (v měřítku dnb i celé taneční scény) megastars: LTJ Bukem a MC Conrad. To, že nejde o událost pro úzký okruh českých junglists bylo jasné hned, jak se sešlo prvních sto návštěvníků – kromě důvěrně známých tváří, které potkáte prostě všude tam, kde se lámou beaty, bylo vidět několik párů ve věku mých rodičů, velké množství intelektuálně vypadajících typů a hrstka zbloudilých odněkud z Kajlovek. Ale popořádku:


25. 10. 2005, publikoval ANAKIN

text: Anakin

ÚPLNÝ ZAČÁTEK

K Veletržnímu paláci jsem dorazil na osmou. Naivně jsem si myslel, že na novinářskou akreditaci se dostanu dovnitř před oficiálním začátkem, jenže ochranka a člověk u vstupu byli neoblomní. Zvukovou zkoušku jsem teda poslouchal před hlavní bránou. V půl deváté, mě konečně pustili – to už první placku sázel Sweg, vedle něj stál Bukem, okukoval jeho fígle :) a občas spolu něco prohodili*. V první chvíli mě omráčil silný, čistý a na můj vkus až příliš hlasitý zvuk, ale pak už jsem se soustředil hlavně na Swegův výkon.


PARTY ROZJÍŽDĚL SWEG

Sweg začal pozvolna, i když musím říct že i těch prvních pár vyloženě atmosférických, vesměs málo známých skladeb (např. Akira & Sower – Chance) znělo na tomhle zvuku opravdu našláple. V těchto klidných vodách ale dlouho nesetrvával a brzy servíroval liquidy typu TC1 & Stress Level, Contrastovo What We Do, Black Queen od Hot Box i hutnější kousky typu Relase the Pressure od Logisticse, Breakovo Diffusion, nebo If I Should Fall od Commix. Mixy byly čisté, vyvážené, občas kratší / občas dlouhé, proběhl i nějaký ten doubledrop. Nakonec jsem se dočkal i parádní novinky Days Go By od High Contrasta, nádherné Brooklynovy novinky All In My Heart a ukázky ze Swegovy valstní producentské kuchyně (resp. obýváku) Interactive World. Jedinou chybou na tom celém bylo, že celou tu nádheru solil do téměř prázdného parketu (lidi začali ve větším měřítku přicházet až poslední půlhodinu jeho setu). Pro mě set večera (tento výrok může být ovlivněn sourozeneckým vztahem autora reportu a dje, ale spíš není :) ).


PARKET SE ZAČAL PLNIT A NASTOUPILA BABE LN

Ve čtvrt na jedenáct vystřídala Swega matadorka tuzemské scény Babe LN. Ze začátku trochu zvolnila tempo a zavzpomínala na staré časy peckami jako Deeper od Decodera (BOOOH! – i po těch letech šlape), nebo liquidovější We Can Do Anything od Aquasky (pamětníci utřou slzu a jedem dál) a hlediště se začalo výrazněji plnit. Mezitím jsem šel omrknout chillout a Stanzimovu skvělou down-and-middletempovou selekci, plus jsem se stavil na baru.

lidiBary a hlavně barmani zaslouží zvláštní pochvalu – super chování a rychlost nejsou v čechách právě standardem, ale tady obojí za jedna s hvězdičkou. Na baru jsem nestál ani jednou dýl než půl minuty a obsloužen jsem byl vždy s úsměvem a profesionálně (obzvlášť jsem ocenil, že mi led do kelímku neházej´ rukou:)).

Při mém návratu na hlavní stage už LN sázela hodně odsýpající záležitosti (ale s tvrdostí to nepřeháněla – měla na paměti, kdo hraje po ní - a to je dobře) a dávala pecky jako Inside My Soul od Logisticse, Hanging Rock od London Elektricity, nebo třeba Red Light (St:Cal) které vždy způsobí davové šílenství. Nechyběla hitovka Ask Not, kterou si notovali snad všichni. Blížila se půlnoc a z mlhy na pódiu se začala vynořovat velká tmavá postava


LEGENDY, SVĚTLO A SKORO VYDAŘENÉ VYSTOUPENÍ HLAVNÍCH HVĚZD

conradMC Conrad připravil efekty na notebooku a začal hlásit začátek Progression Session a ruce byly hned nahoře. Parket byl v tu dobu už úplně narvaný a atmosféra opravdu skvělá. Bohužel ani na vystoupení hlavních hvězd organizátoři nevypnuli hlavní bílé lampy u stropu, takže v sále bylo na můj vkus více světla, než by mělo být. No co se dá dělat.

LTJ Bukem začal pozvolna, a set jen velmi pomalu gradoval. První půlhodinu jsem se – z velké části zásluhou tentokrát výborného Conrada – skvěle bavil, ale pak mě začala ukolébávat monotónnost. Pomalu jsem se přesouval do zadní části sálu a začínal se věnovat jiným věcem než hudbě. Z popíjení a konverzace s kámošema mě jen občas vytrhl bukemznámý (Calibrovo Is It You), nebo vybočující track (Obsessions od Q Projecta a asi 5 dalších). Pořádně jsem prohlédl světla (velmi dobrý standart) i videoprojekci – slušná, ale nijak zvlášť zajímavá. Bukemův styl mixu je samozřejmě naprosto precizní, vysekávat fragmenty najíždějící skladby crossfaderem umí taky výborně, show nedělá (i když tentokrát se i hýbal:)) – tu obstará Conrad. Kdybych měl vystoupení hodnotit jednou větou, tak nezklamali, ale zároveň ani nepřekvapili, ani nenadchli. Po 3 hodinách jejich setu, jsem se už těšil na Koogiho.


KOOGI, MONKEY A JEŠTĚ JEDNOU SWEG

koogiPo skončení setu kluků z Goodlooking se parket začal velmi rychle prázdnit. Bezprostředně po třetí hodině ranní odešlo tak 70 procent lidí, ale zbývajících 30 % udržel Koogi až do konce. Koogiho set se mi moc líbil, zvolil pestřejší selekci, mixy byly opět skvělé, zazněli samozřejmě Calibrové, ňákej ten Hospital. Nebudu lhát, vzhledem k pokročilé hodině si toho moc nepamatuju :) Jeho set svým hlasem vkusně doplňoval MC Monkey, kterého považuju za jeden z největších talentů na naší scéně a mám dojem, že občas se mihl už zavedený šikula Skiver. Do Koogiho setu se občas také přimotal Sweg, který mě potěšil mj. Logisticsovým Summer Sun. Když to v cca 5 ráno celé skončilo, měl jsem ještě hroznou chuť pařit, ale na druhou stranu na „v nejlepším přestat“ taky něco bude.

Parádní akce.

 

*) BULVÁR: a co že to povídal Bukem Swegovi?

LTJ: „Kde budeš hrát?“ (na pódiu byly připraveny 2 páry gramofonů – jeden speciálně pro Buekma)
Sweg: „Tady, támhleto je tvoje místo.“
LTJ: „Ne, moje místo je v Londýně. :) Tak kde budeš hrát?“
Sweg: „Tady.“ a pokládá desku.
LTJ: „Ten zvuk se tu pěkně mlátí, to sem zvědavej, jak dáš mix, hehe.“
Sweg dává první mix, Bukem dává palec nahoru a odchází… :)

publikoval ANAKIN