text: BIFIDUS AKTIF (BA) vs HACKEN ALIEN (HA)
Klute – Learning Curve / Hell Hath No Fury _ Commercial Suicide (SUICIDE031)
BA: Learning Curve útočí s atmosférickými nájezdy, které jsou záhy zkombinovány s metalovými agresivními aranžemi a basou tak, že z toho nemůže vzniknout nic jiného než peklo. Ale inteligentní a hřejivé peklo – ne žádní vyhuštění a vypreparovaní kostlivci. Na straně druhé Klute předvádí, že umí lidi posadit na zadek, chytnout za srdíčko, roztancovat, rozsekat, rozplynout, rozzářit, rozesmutnit… a zde už doslova čaruje. Hell Hath No Fury se s melodií plnou kouzelné zamilovanosti a hravé pestrosti dotkne snad každé zlomené duše. Ameny a pulzující basa dávají možnost hrát jak je libo – bez ohledu na atmosféru. Tohle je jeden z nejlepších Suicidů vůbec!
HA: Learning Curve – férová věc, basa a bicí šlapou o 107, takže na akci věc, na kterou půjde dobře zapařit. Řekl bych standartní věc z Kluteho setu. Hell Hath No Fury – tenhle track je divnej. Buďto vás chytí a potom z něj chčijete máslo nebo nechytí a jen se rozhlížíte po parketu o co jako že de a co že vám to uniká. Mně to uniká a je mi to líto. Nepřijde mi to v ničem výjimečný ani nadprůměrný. Nevim. Škoda. Moje.
Jenna G _ Bingo (BINGOJG002) / (BINGOJG002R)
A Nu Tone feat. Jenna G – Quick
Love
B Artificial Intelligence feat. Jenna G – Rising
A Nu Tone feat. Jenna G – Quick
Love (DJ Zinc remix)
B DJ Zinc feat. Jenna G – Pilgrimage
HA: Společným jmenovatelem věcí na tomto
novém sublabelu je dominance hlasu Jenny, o ten jde v těchto tracích
především. Přijde mi, jako by se částečně snažila převzít štafetu od
Tali, ale vběhla do jiné trati, do trati více zpěvné. První release se
povedl (Woe je skvost). A co z kolaborací vzešlo tentokrát?
Rising: Úžasná věc. AI se podařilo v ní zbudovat
atmosféru, atmosféru positivna, šťastné budoucnosti, track, který má
potenciál vytrhnout vás svými smyčci nad parket, a když ne to, tak by vám
měl minimálně rozhostit usměv na tváři, jde o však o track, který
vynikne na plno jen při mixu (nejlépe to dokazuje Zinc, který ho na svém dnb
arena mix cd mixuje do True Romance), to je však zároveň i kamenem úrazu,
sám o sobě je tento track jen tím, čemu se říká „zpívánky“.
Quick Love: Trpí aspekty hitu, tedy, máte pocit, že ten
track znáte, že už jste ho mockrát slyšeli, a je takový vlezlý, ale to je
tak všechno. Zincův remix aspoň nabízí nějaké zajímavé plochy (i když
je dost „made in 2 minutes“ a na někoho možná moc jump-up), kdežto
Nu:Tonův originál je přesně takový, jaký má být, kompletně podřízen
hlasu Jenny, tudíž sice hezké, líbivé, dívčí, ale opět jen zpívánky.
Nothing exceptional.
Pilgrimage: Zde se Jenna snaží společně se
Zincem o soulový feeling, no po pravdě možná se jim to daří, ale já jim
to nežeru. Na parketu bych při teto desce upadl na zem a usnul. Nedá se nic
dělat, tato poloha Jenně moc nesvědčí. Nejspíš je tento track určen pro
domácí poslech, rozhodně ne do mixu.
Suma sumárum – sám o sobě je hlas Jenny výjimečný, a tracky jsou na
něm postaveny. Želbohu to každému nestačí. Je to pěkná vložka do setu,
má to jakýsi „feeling“, ale na můj vkus se to příliš vzdaluje dnb
(mluvíme-li o těchto dvou releasech). Je to jen využití zlomeného beatu
jako podkladu pro hlas. Rád bych zmínil hlas, který se čím dál častěji
objevuje mezi lidmi. Říká, že Jenna je neskutečně přeceňována. Tyto dva
releasy jsou tak plus minus nerozhodné. Počkejme se soudem na další. Je
dobře, že to vzniklo. Variabilita dnb je jeho předností, leč musíme si
položit otázku, jak daleko mají takovéto desky k r'n'b? (Doufám, že
každý soudný člověk si při přečtení posledního slova minimálně
odplivl.)
Corrupt Souls + Submerged _ Flatline Audio (FLATLINE001)
A Corrupt Souls + Submerged – Disturbance
B Corrupt Souls + Submerged – Fall
With Me
BA: Poslední dobou mám pocit, že pravý nefalšovaný tech step jsou bez zbytečných neuróz schopni udělat jen a jen Corrupt Souls. Dnes už to prostě není, co to bývalo! Je pravda, že tato novinka washingtonských borců Telemetrika + Impulse a jejich kolegy Submerged není zas až tak nová, protože čekala dost dlouho na vydání, ale možná právě proto mě release na Flatline Audiu příjemně mrazí tam, kde to mám rád. Disturbance roluje s minimem tvrdostních prvků a obsahuje přesně tolik náloží, aby zafungovala, ale svým vrčením nevlezla až moc hluboko do ušních bubínků. I v Fall With Me tuším záchvěvy inspirace z období těsně po roku 2000, kdy tady tomu všemu kralovali Stakka + Skynet a Kemal + Rob Data. Vybrnkávané zmutované pípání skvěle doplňuje basu a přináší kolotoč roztodivných vjemů, jaké se dají pořídit jen daleko ve vesmíru. Moc pěkná deska!