GAFA // PANACEA // PROFIL

Německý dj a producent Panacea vystoupí na akci Gafa, která proběhne příští pátek 20. ledna, v žižkovské tovární hale K červenému Dvoru. O Support se postarají Suki, Marihai, Appu a další. Připomínáme, že stále probíhá soutěž o volné vstupenky. Profil najdete pod nadpisem.


13. 1. 2006, publikoval henkei

text: gafa crew

Pokud se vám stýská po dekadentních prostorách Harfy, zahoďte chmury. V prostorách Žižkovského Červeného Dvora je pro vás premiérově přichystána další masivní party v industriálním stylu, na kterou jste tak dlouho čekali. Hlavní lahůdky večera na drum’n’bassovém pódiu obstará Panacea, na acidtekkové scéně pak Cirkus Alien.

Panacea na sebe poprvé upozornil v roce 1996, kdy mu na labelu Position Chrome, sublabelu starého známého německého hardcore labelu Force Inc., vyšel hustý a dnes veleslavný hardstepový singl „Tron“. Po několika dalších singlech pak následovalo masivní album „Low Profile Darkness“ – impozantní debut, na kterém se mu podařilo inovovat a integrálně spojit postupy, které razili takoví matadoři jako Alec Empire (DHR) nebo Ed Rush & Nico (No U-Turn). Album zvedlo kolem této kontroverzní postravy ohromnou vlnu zájmu, celkově pak vydal na 23 EPs a 5 LPs. Druhé album „Twisted Designs“ potvrdilo očekávání a zároveň ukázalo, že drum’n’bass ve spojení s technem vůbec nemusí být nuda. Toto album bylo zároveň licencováno do USA, a to rovnou dalšímu zásadnímu labelu – Industrial Strength, který nepatří nikomu jinému než hardcore kmotrovi Lenny Dee. Po velkém úspěchu albu rozjel Panacea své americké turné a po návratu zpět do Evropy vydal „Phoenix Metabolism“, album silně ovlivněné tvrdým hip-hopem. Rok 2000 oslavil zběsilým albem „German Engineering“ a roku 2002 shrnuje svoji uměleckou excentrickou metamorfózu albem „Underground Superstardom“, na kterém spolupracoval spolu s Newyorskou DJkou Siren a výtečným berlínským DJem Dose D. O velký rozruch se pak postaral tím, že hlavní roli v klipu „The Evil Seed“ ztvárnila hvězda telenovel a moderátorka německého MTV Nora Tschirner.

Panacea však neloví jen v tanečním rybníku, mezi hudebními fajnšmekry i hudebními kritiky sklidil velký úspěch s jeho příspěvkem ke konceptuální sérii „Architettura“, kde oslnil elektroindustri­álními a ambientními kompozicemi na počest architekta Oscara Niemeyera, projektanta hlavního města Brazílie. Pod pseudonymem m2 vydává minimalistické počiny na experimentálních labelech Mille Plateaux, Ant-Zen nebo Hands Recordings (který proslavily industriální legendy „Winterkaelte“). S kolegou z Position Chrome, který si říká Problem Child, tvoří projekt Disorder 2nd Gen a spolu s DJ Scudem z Ambush Recordings zase projekt The Redeemer (LP „Hardcore Owes Us Money“ z roku 2003). Mezi breakcore fandy je dobře známý jako Rich Kid, hlavně z berlínského labelu Ad Noizeam nebo opět z Ambush či Ant-Zen. Na divadelní scéně se v roce 2002 zapsal jako skladatel hudebního doprovodu k radikálnímu divadlu moderního tance „Fatal Attractions“, který vede mezinárodně uznávaný choreograf Christoph Winkler. Jejich spolupráce pak pokračovala i v následujícím roce, kdy uvedli projekt „Hinter den Linien“ na půdě berlínského Goethe Institutu.

V roce 2003 se dal dohromady s jedním se svých vzorů z oldschool hardcore časů – Luna-C, producentem slavné desky „Sesame Street“ z roku 1991 a také zakladatelem oblíbeného britského hardcore/jungle labelu Kniteforce, na kterém od té doby vydal pět singlů, mimo jiné i aktuální singl „Lucifer Satan Damien“. Mezitím oblažil posluchače sladkou „Winternights“ na Position Chrome, která čerstvě získala novou distribuční smlouvu pro Velkou Británii s SRD.

Prostě, zkrátka a dobře, tvrdý d’n’b mazec prokládaný vysmátým happy hardcorem vás nemine!


Cirkus Alien asi není třeba domácímu publiku představovat – jedná se o historicky první ryze český soundsystém, který v podstatě určil model fungování českého freetekna a k jejichž vzoru se všechny ostatní místní soundsystémy hrdě hlásí. Toto radikální sdružení dodnes neslevilo ze základních hodnot, s kterými bylo založeno: autonomie, svoboda, Do-it-Yourself přístup, aktivní participace a vytváření konstruktivních alternativ k sociálně-normalizačnímu kapitalismu, který ovládá všechny aspekty našeho života. Tento postoj vyjadřují i skrze své hudební a výtvarné instalace: nebrání se žádnému žánru – jejich hudba boří hranice a přitom předává pulsující tvořivou energii, která dokáže zbořit i ty nejpevnější zdi.