REPORT // KLUTE + AMIT IN DA BUSH, ROXY, 17. 3. 2006

Trošku opožděně přicházím i já se svým reportem. Do Roxy nepřijela nejpopulárnější dvojice Eva a Vašek, které zná každý :D. Přijela však dvojice Klute a Amit, které si nemusíte objednávat do 30 minut po TV reklamě, abyste k CD dostali dárek :-). Stačí poslouchat třeba label Commercial Suicide, kde převážně vydávají své skvosty. To by Vám jistě potvrdili i Nitrous a IM Cyber, kteří je v pátek v hraní taktéž podporovali.


22. 3. 2006, publikoval lincoln

Teprve včera jsem se vrátil domů (z hor, nikoliv Roxy :-)), až dnes jsem se dostal na internet a tudíž jsem zjistil, že páteční akce už byla dostatečně propraná jak v hodně peprném, ale i precizním reportu Hackena Aliena, tak na foru.
Nemyslím, že svým příspěvkem ke zvuku otevřu podle mě už vyčerpanou diskuzi, přesto by bylo špatné nepředložit vlastní názor. Co se hlasitosti týče, bylo to opravdu potichu. Přitom myslím, že v únoru na Logisticsovi to bylo o něco hlasitější. Pokud jsem správně pochopil, že víc nahlas to z důvodu přípustných hlukových limitů být nemůže, tak se asi nedá nic moc vyčítat zvukařům, velká škoda pochopitelně pro návštěvníky. Co se kvality týče, bývá kolísavá. Přišla mi obstojná v Amitově setu, o dost horší pak v určitých pasážích Kluteova setu, některé tracky (dunění) jsem rozpoznal jen díky tomu, že je znám nazpaměť. V části setu Klutea, i u větší části setů Nitrouse a IM Cyber mi kvalita přišla slušná.
Diskuzní kroužky na parketu to tedy rozhodně podporuje, jak Jakub (Hacken) správně podotkl, těch ale podle mě není třeba si všímat. Každý se nějak na party chováme, já radši taky tancuju, ale okolím si nehodlám lámat hlavu.

Teď už ale k tomu, jak vypadal večer „minutu po minutě“. Do podzemí domu v Dlouhé ulici jsem zavítal před 11 večerní. Za gramofony stál Nitrous a k pivku či něčemu jinému nám hrál příjemné zlomeniny. Nejprve symbolicky to, co jsem slyšel naposledy v Roxy v únoru: Klute – Song Keller, pak D. Kay + Kasra – Babylon nebo dubovku No Love od Visionary. Postupně nasázeli už společně s IM Cyber spoustu Breaků a Silent Witnessů: Immaculate a Breathless (Break s Hydrem), Flipped Out (Silent Witness), Destiny (Break), Rainman (Break se Silent Witnessem), to znamená, že se to všechno hezky poslouchalo :) Moje hlava a mobil pak zaznamenaly ještě třeba Wax´d od dua D. Kay a Lee, slavný We Are The Ones rmx od Klutea a další věc od tohoto pana Producenta – vesmírný tranceový úlet I Minder. První díl českého mixování ukončila pak Solaris Theme od Chrise Su.

A přišlo na řadu mixování anglické, i když toto označení by bylo značně zavádějící, protože Amit není zrovna představitel DJ / producenta, který hraje takzvaný UK mainstream. Myslím, že posluchači dnb buď Amita zbožňují nebo nemají rádi (použil jsem možná mírné slovo). Po pár minutách jeho setu část lidí odešla (tipoval bych tak třetina z počtu, co byla na začátku). Důvody? Buďto Amita opravdu nemusí (myslím, že tam byl i značný počet těch, kteří šli na Bush, aniž by věděli dopředu, zda ho musí nebo nemusí :o)..) nebo jde o to, že Amitova produkce není tolik taneční. To je i můj názor, na Amita jsem si rád zatancoval (respektive spíš se zapohupoval) celou dobu, je to můj nejoblíbenější (hned za Klutem) a hlavně nejoriginálnější producent, nicméně jeho skladby jsou podle mě spíš poslechovými záležitostmi.
A co že nám to všechno Amit ze svého laptopu pustil? Troufám si říct, že zahrál výhradně vlastní tracky. Hned druhou skladbou bylo Roots – první release na Commercialu Suicide, následně pak MK Ultra – pro změnu poslední release Commercialu Suicide. Přišel na řadu i budoucí počin pro Commercial Suicide – Too Many Freedoms, či obě strany singlu pro Metalheadz (Pirates / Gatecrasher). Mimochodem všimnul jsem si, že Amit zamíchal Pirates do Too My Freedoms úplně na vlas stejně jako ve svém setu v Breezblocku z února. Ke konci setu jsme slyšeli ještě nevydanou Live In India, starší kousky Sound Warrior a Dual Sense a taky nějakou méně temnou a tanečnější skladbu. I když lidí bylo méně, aspoň „tvrdé jádro“ vepředu vydrželo. Amitův set na mě působil jako hodně umělecká záležitost, ještě jednou škoda zvuku, ale já se jinak bavil.

Klutea jsem slyšel před pár měsíci ve Flédě, těžko hodnotit, který set v jeho podání byl lepší. Tentokrát hrál více hitovek než v Brně, některé tracky, co hrál v pátek, pouštěl už na podzim na Moravě. Takže jeho oblíbenými by mohly být: Hive – Definition, Ill.Skillz – Be There For You, Trace – Final Chapter ( Motive rmx ), Klute – Learning Curve. Klute hrál z desek i CD, pouštěl jak věci ze svého labelu, tak i drtičky, které fungují na parketě, třeba Vault VIP, The Plague, Solaris VIP nebo Desert Siege, kterou hrál dohromady s Bacterií rmx – moc zajímavá kombinace. Pařilo se i na husťárny typu Paradensite ( spojení tracků Hivea a Doma a Rolanda invencí právě Hivea ), Deadline rmx od Ed Rushe a Opticala (původně od Digitala) nebo nikdy nevydanou Hostile od Kemala. Tom pustil jistě jednoho, dva Amity, Offguard od SKC, odlehčení poměrně tvrdého setu pak přišlo u pocitovky Come Back To Me (Klute) a Time Is Now (SKC a Bratwa). Jak to zhodnotit celkově? Mixování podle mne slušné, selekce výborná. Počet návštěvníků rozhodně menší než u předchozích Kluteových vystoupeních, na nichž jsem byl. Škoda. Tom to má v Roxy rád a své vystoupení si užil, o čemž svědčí i mail, který zveřejňujeme v zá­věru reportu.

V ranních hodinách si pak druhý díl svého hraní odkroutila dvojka Nitrous, IM Cyber, bylo by značně unavující psát všechny hitovky, které zahráli a že jich bylo nepočítaně. Tak jen namátkou pro představu: tvrdší – Definition, Get Myself To You, Broken Law, Cyclone, Follow The Leader, Village Folk, měkčí – We´re All Dying, Better Days, Hell Hath No Fury, Remember The Future, American Beauty, Vertigo, Return Of Forever… Bylo toho opravdu požehnaně. Tímto bych report ukončil, nenapadá mě nic výstižného, kromě toho mám zkušenost, že pokus jednou větou zobecňovat může shodit či překroutit vše (něco), co bylo napsáno :-)



Hi lenka,

Just sending you a message to say thank you very much for everything 
on Friday night. We had a wicked time – the Roxy is always great and 
it is still one of my most fave places to play in the world.
I hope the audience in Prague enjoyed it as much and look forward to 
come back some time!

Let me know if theres ever anything else i cant help you with.
thanks again,

Tom