ČTENÁŘSKÝ REPORT Z TAKE CONTROL 3

Hacken Alien pro vás sepsal dojmy ze zatím poslední Take Control. Jistě víte, že se na poslední chvíli omluvil Teebee, ale přesto se akce v Abatonu povedla, o čemž vás můžou přesvědčit i následující řád­ky.


15. 5. 2006, publikoval KOOGI

text: Hacken Alien
foto: Saiha  (celý fotoreport zde)

Šedivo nebo světlo, je to jedno, to je. Matějská pouť zvuku volá. To není jako návštěva zubaře. Sabtajtls najt měla být poctivá, první s dvěma zahraničními jmény v jeden večer. Něco zasáhlo, někdo si to nepřál. Teebeeho příběh vzbouzí důvěryhodnost svou komplikovaností a zároveň využívá přirozeného odporu k rusákům. Všichni mu však nevěříme. Jel jsem do baru. Předtím jsem rodině uvařil večeři. To už jsem věděl, že Teebee nepřijede. Dal jsem si absinth. Doporučuji. Nejlepší s vodkou. Najednou. Fotbálek, Rosengart jedině. Mám radši žlutý roboty, pak můžu strašit soupeře Saigonem. Udělal jsem nábor, ale sítem prošel jen jeden hrdina (díky, Hoppy!), který se mnou jel Převzít Kontrolu. Potřetí. Už dvakrát jsme ji převzali královsky. Noisii sice s těžkými roztržnými ranami, ale stan červ-ného (to je doplňovačka jako na prvním stupni) kříže, rozdávající úsměvy raněným, který vždy zajišťuje přítelkyně (ano, někteří z nás skutečně vidí rozdíl mezi slovy kamarádka, známá, partnerka, přítelkyně) Saiha, už byl na místě před naším příchodem. Calyx nás zase poznamenal svou strojovou dokonalostí; není divu tedy, ne – opravdu není, fakt ne, nelžu, že čekali jsme od Take Control 3 hodně. Což je minimum toho, čím nás obdarovali dva předchozí. High hopes, high needs. Dorazili jsme. S cígem v držce a rukou nataženou před sebe došlo k ocejchování nadzápěstí razítky. Dorážka do breakbeatového přízemí, chyběly zde stolky a většina křesílek, lidí zde poskrovnu bylo. Nezbylo než pohlédnout reflektoru do čočky, poodstoupit ke zdi a zašeptat si do ucha:
„Necítím bergamotový olej, co si myslíš o tom, že myslím, že vím, co si myslíš?“
„Hele, taky si myslim. Spíš vanilka.“
„Pamatuješ, jako by to bylo včera..“
„Nemůžou nedorazit.“
„Neřikám ne.“

Vykročili jsme vstříc patru prvnímu prostoru jméno “Abaton“ držícímu. Na schodech jsme zaslechli divné řeči procházejících. My jsme však byly v očekávání výkonu páně Brooklynově. Vkráčejíc do sálu padl nám k nohám věrný spolubojovník Clump se zprávou na rtech o uspokojivé kvalitě výkonu prvního hrajícího (první hrál Rido). Téměř instantně po našem nášlapu bodu napravo + 15stupňů dozadu od prostředka parketu se postava v barevné tmě nad námi změnila v Brooklyna. Z našich rtů odešly podpůrné výkřiky. Začal symbolicky The Quest od Teebeeho a Calyxe, naše údy začly být pohybovány. Brooklyn se usmíval a my rovněž, rádi hrajeme tuto obličejovou stínohru s výše postavenými osobami, no a taky se vlastně rádi usmíváme sami na sebe. Než jsem dopogoval k Saize, spadla na mě shůry věc nádoba plná krásy a rozbila se na parketě, kde se roztáhly koutky úst a končetiny se rozvrněly do ladnosti při genialní koupeli v okvětních lístcích Cover Story (Cyantific & Matrix)..jedna z nejsmyslnějších věcí z dnb vůbec. Do ní zamixoval Solaris VIP (Chris Su) a naše ukazováčky opět směřovaly do prostoru, kde se odehrávala komunikace mezi djem a tanečníky. Pokračovalo se With All My Heart VIP (Brooklyn), při jejímž entrée se pohledy mé a L’Enfant Terribla střetly a mlčky (pokud nepočítáme výkřiky nadšení) jsme věděli, že tato nálož slasti pro naše pohárky sluchových chutí nezůstane neoceněna…ostatně je tím pravým dokladem potenciálu, jenž tento mladý producent vlastní. Pokračoval ochutnávkou z nového alba maďarského uskupení Tactile, zasněženou Changing Slowly. Padnul i Gridlockův remix klasiky Squash (Total Science), neskutečná nuda podle šablony (samozřejmě jen pro mé uši) Fly Away Home (Concord Dawn)a nějaký nový Q-Project…skutečně by mne zajímalo, kdy už Total Science napadne, že nadprodukce není tou nejlepší cestou tvorby. Leč uprostřed této myšlenky jsem se propadl o něco hlouběji do svého nitra a byl jsem tedy nucen z toho pohledu parket opustit. Pohlédl jsem tedy do hrdla své lahve a vida dno jsem pochopil, že čas nákupu tekutin na baru nadešel. U baru bylo příjemně nenarváno a jako vždy pitivo přátelsky oceněno. Hledaje úsměvy mladých lidí, z nichž bych vysál trochu energie pro kacířské tance, hledíc na dav právě bouřící při Pump Friction pochopil jsem: Brooklyn hraje na stejné úrovni, jako kdyby přijel zahraniční produkující DJ. Pro někoho to nehraje roli, pro někoho je to nerozpoznatelné, pro někoho je to však významné, minimálně proto, že může jít na party, kde bude Brooklyn hrát, s očekáváním zaslechnutí některých z nejnovějších věcí top producentů, které ještě vůbec nevyšly, což mu tu nikdo jiný nabídnout nemůže. Šel jsem si to raději ověřit ještě na ochoz nad hlavní stagí, scanoval jsem svými zraky bitevní pole pode mnou, leč závěr byl stejný. Brooklyn jasně postoupil do nadnárodní ligy. Zaslouženě. Ze středu parketu již nechával jsem se hypnotisovat Swastikou od Amita, a naplno jsem pochopil, o kolik nás Roxy připravilo v případě jeho vystoupení svým ozvučením. Ale to již prokopali jsme se do finále Brooklynova setu, při kterém slavnostně nasvítil oponu Funk Academy (Fresh), aby ji obřadně rozsekal na cáry perfektně nabroušenými Two Swords neboli Ni Ten Ichi Ryu (Photek, remix by Teebee). Shadowboxing, který jsme na tento skvost s Enfantem, Hoppym a Clumpem předvedli byl oceněn politím pivem jednoho z nás. Vůbec někteří lidé mají stále podivné sklony nebrat na vás ohled při průchodu davem. Nemluvě o těch, co vás div neporazí na zem. No, vedeme si o nich databázi, tak uvidíme, co řeknou, až jim přijde pět pomerančových semínek poštou.

Doznívala tato symfonie samurajských čepelí a na nás dolehát temnota okolní začala, jako když pozorujete proud vody odtékající do výlevky a obáváte se, že z ní začne vyvěrat krev. Mno odplivli jsme si na zem při vzpomínce Teebeeho absence a naše hlavy stočili směrem k podiu jsme, neboť ty dvě krásné ve výšce zavěšené hranaté kamarádky přestali vyluzovat zvuky. Robotičnost vystoupení Future Prophecies jsme probrali s předstihem, věděli jsme, že nástroje, jež si tam Tony vybaloval (Final Scratch), umí být nepříjemně přesvědčivé, jako parní válec s nanosítkem. Ani Gábi nám nepomohla, když Tony spustil svůj jatkostroj VIP verzí Vault (Pendulum), ten track má tak naboostovaný zvuk, že popsaná tabule je proti němu oknem. Pan šéfkuchař se vyznačoval neúprosně rychlými mixy, tudíž vpravdě tempo této kuchyně bylo na hyperrychlosti 5,5; ani nestačili jsme řádně rozhodit naše údy do vzduchu a už tu byl Killa Dj (SBS & Drumsound), do kterého přiletěla legendární „Out in da streetz dey call it murdah“, načež probodával naše boltce hrubý wannabe-virus skřípot Subdue (Noisia), protáhnutý skřipcem More Like You (Kryptic Minds & Leon Switch v remixu Unknown Error), no já moc nerozumim tomu, co je na tom tracku tak výjimečnýho, ale tak co no, tak když se vám to líbí, tak já vám to přeju, že jo, prostě: proč ne, že jo; no vážně. Mnohem radši si prokopnu vlastní kotník na dalším tracku, co tam Tony přiložil, Smack My Bitch Up (The Prodigy v remixu Subfocusově), poněvadž to je klasika, poněvadž to má grády a poněvadž to má nějakej povrch, do kterýho si můžete kousnout a vyteče živá hmota, ne nějakej silikonoidní uhlohydrát. Pak mi spadla na zem sirka, sehnul jsem se pro ni a absolvoval jsem tak miniauturní zvukový looping, jinými slovy: než jsem se zvedl, už tam byl Nervous (Fresh), možná v remixu od Subfocuse, možná ne, čert ví, jsou si odporně podobné a rozhodně se čekalo víc, z poryvu však vytrhla nás magnificientní kung-fu hostina Moonway Renegade (Noisia & Mayhem), što jali jsme se porcovati vzduch na jednohubky velikosti šunky, přičemž mi někdo šlápl na nohu, tak jsem šel za ním, abych mu řekl, že mi šlápl na nohu, ale místo toho jsem si koupil další ice tea. Zelený. Možná ne. Chvilku jsem zíral tedy, jak polovička Future Prophecies zahušťuje zvuk dehtem, aby ho ihned hodila do sekačky na trávu (o síle Ultimate Chopperu, který po trojitém stisku spínacího čudlíku rozdrtí na prášek i beton, viděl jsem to na vlastní oči) a pokropila nadrcenými kusy syrovosti vděčné, tančící posluchačstvo. Vše protřepal kostkami surově zimního čaroděje pohřbívajícího paterčata Frozen Solid (Subfocus). Letmým skokem jsem byl zpět akorát zachytiv Tonyho oblíbenou Raw (Future Prophecies), on vždycky tak jakoby zpívá „uuh baby i like it raw“, xichtí se a grimasuje rukama, leč to už ozval se motiv přeslavný: Voodoo People (The Prodigy v remixu Pendulum), ošperkovanou remixem Original Nuttah (Shy Fx & UK Apache), který přešel v nemalou koncentraci pekelnosti, to se stávalo ostatně často. Dreadlock (Future Prophecies) způsobil tanečníkům nemalý záchvěv radosti, aby přešel v synťákové orgie s povídáním, Blood Sugar (Pendulum), sonický svěrač však nepovolil sevření našich křečí, neb nasolil nám do polévky ještě více chili: mash-up Masochist/The Tide (Pendulum/Noisia), to bylo tak nemilosrdně přísné, až se nám z toho rozhořely cigarety v koutcích při vzpomínce, jak nás tímto kouskem pomordoval panáček Thijs z Noisie. Pak přihodil opět z nabídky vlastní tvorby nějaké starší či novější šťavnatosti..Třeba Magnetic, ta mě vyhostila z přemítaní, že když chci vyprávět o nějakém bohatém zážitku, skoro vždy mi na to stačí jedna věta. No a pak se stalo něco divného a najednou jsme všichni vypadli z rytmu. Tony začal hrát nějaké tech-freakoidní therapy-sessionovské pře-breakovanosti, no a to nás moc nebavilo. Po pravdě nás to hodně nebavilo a opět jsem naplno pocítil, že jako výplň/ozvláštnění setu dobré, ale kontinuálně za sebou nudné. Tony po hodině a půl skončil, takže místo na-line-upu-psaných dvou hrál o půlhoďku méně, leč na druhou stranu stihl zahrát takový ranec desek, že nezbývalo než smeknout. No ale stejně to smeknutí bylo takové pochybné. Kdyby hrál celou dobu jako první tři pětiny, rozuměj: perfektně našláple, tak se nám snad po Teebeem ani nezasteskne; takto ale pod vlivem poslední půlhodinky zůstavá dojem z hraní jeho poměrně dosti rozporuplný. Rozhodně umí dělat řádnou show svými pohybovými i mimickými kreacemi, takže se nenudí ani ti, kteří sledují dje.

Dle line-upu měl pokračovat Suki, však zjevila se gramofony Im.Cyber. Pustila krásné oblíbenosti: The Quest (Teebee & Calyx) do níž přihodila klasiku The Plague (Hive & Keaton). Najednou se zjevil Suki a vystřídal. A spustil. Lyrickou rychtou Choke (Noisia & Mayhem feat. Mc Verse) vhodil námi s radostí zvednutou hozenou rukavici a spouštíme bojovnický mód. Suki se chopil otěží a začal brázdit vlny temných kvalit, starý RymeTyme, starý Virus..již dlouho jsem si tak neužil, společně jsme vykřikovali chropty nadšení z úžasného mixu páně Sukiho. Cosi znějícího jako Baron, Frozen Solid (Subfocus), do něj mashupoidní Dubplate Sound (Total Science), další starý Virus..aby navnadil vrchol, který měl teď přijít, The Immortal (Fresh) jsme prořvali a protancovali jako kdyby do nás někdo nalil litr benzínu..holt Get Punked II v nás žije. Sukimu to bylo málo, tak se rozhodl nás zavlažit roztokem radioaktivního DDT, nebo to byl snad derivát filmů Davida Lynche: Pacman (Ed Rush & Optical) do něj X-Ray (Subfocus) a do něj jako definitivní penetrátor hypofízy Another Planet (Pendulum), samozřejmě kdyby tato trojice nebyla sladěna v jeden bagroidní celek, tak bych z ní tak vydřen nebyl, no nebyl jsem sám, kdo nekoukal do zdi, nýbrž bujaře emanoval svým pohybem na Sukiho diktaturu, který tak ukázal, že když chce umí zahrát špičkově. Byl to nádherně léčivý přebal našich vniter rozhašených podivnými zvraty toho dne. V okamžik přechodu do další desky jsme nasadili briskní úprk úrovně figurín Madame Tussaud’s směr tramvaj skrze koridory do plic vnikajícího štiplavě chladného vzduchu, který byl důsledkem neustupující zimy..krev řinoucí se v naše gravitačně vzdálenější části nervového systému nahnala společně s kyslíkem i dojmy výjimečné kvality na podiu účinkujících dovnitř našich paměťových center..rozebírajíc ne/existenci absurdních choutek věčných ipsantů opouštěli jsme s pocitem velkého díku organizátorům prostory těchto tří úchvatných nocí, kde byla potřikráte převezmuta kontrola nad našimi všemi složkami našich existencí. Snad budeme mít možnost znovu odevzdat ji do tak pověřených rukou i někdy v budoucnu. Nelze než doporučit.

Post scriptum: autor se omlouvá za tak opožděné dodání reportu, leč vinou nevyhovujících psychických konstelací byl report pětkrát zničen a přepsán, pokaždé úplně jinak. 

publikoval KOOGI