ROZHOVOR S BROOKLYNEM
Ahoj Lukáši, jak se máš, co
děláš?
Ahoj! Mám se dobře a snažim se nebejt vtipnej.
Klidně buď. Zanedlouho ti vyjde relase na
Subtitles, za sebou máš 2 desky na Horizons a další na Nookieho labelu,
děláš remixy pro známý kapely… Jaký je to pocit bejt
nejúspěšnějším českým dnb producentem?
Drum and bass owes me money!!!
Hehe a z čeho potečou prachy
v budoucnu?
Chci si dát na dalších věcech pořádně záležet, raději vydávat míň
a – pokud na to budu mít – na lepších labelech. Další deska by měla
vyjít na britských New Directions, jde o spolupráci s Kanaďanem
Muttem.
Ale víc relasů znamená víc peněz, tak proč
neobrátit finanční bilnaci mezi Brooklynem a drumandbassem? Dělat to třeba
jako Q-Project – vytvořit si šablonu a podle ní pěkně sekat jeden track
za druhým.
Peníze jsou obecně dost nepopulárním tématem v drum&bassu. Sám to
určitě víš a hraješ tu trochu roli ďáblova advokáta, takže já rád
zasmečuju: Na releasech se pořádně vydělat nedá, resp. do určitého
stupně popularity ne. Nelze házet všechny labely do jednoho pytle, existuje
pár značek, který jsou ‚profesionální‘ (=víc než jeden člověk,
vlastní a&r, grafici,… např. Hospital) a solventní. U většiny
ostatních je k nováčkům přistupováno stylem ‚buď rád, že jsi
rád‘ – a nakonec to i dává smysl, pro label jste rizikovou
investicí.
Co je to a&r?
Artist & repertoire – lidi co se staraj o umělce, poslouchaj
nový cédéčka a hledaj talenty.
Ale stejně, vydávat víc tracků znamená držet se
víc v povědomí djs a tím pádem snadnější cesta k těm profi labelům.
Nebo ne?
Myslim, že tohle neplatí. Když srovnám efekt ‚With All My Heart‘, mojí
skladby, která vyšla na známém labelu, a tří dalších singlů na
‚zavedených‘ značkách, jasně mi vychází, že se vyplácí držet se
kvalitní značky. Díky Subtitles se spousta lidí ex post dozveděla
o předchozích singlech, což by se jinak možná nestalo. Poslední dobou
došlo k obrovský demokratizaci distribuce hudby díky Beatportu, a zároveň
vznikají i nový vinylový labely. Človek se může dostat k originální
hudbě, která není ušitá podle ‚mainstreamového‘ paradigmatu, ale
zároveň cítím, že spoustě malých labelů chybí kontrola kvality. A tak
si myslím, že zpetně na tom můžou vydělat zavedený značky, ke kterým se
(aspoň pokud můžu mluvit za sebe) vracím s pocitem, ze uslyším kvalitní
hudbu. Howgh.
26. května jsme si tě pozvali na Bukanýr na
shadowboxí mecheche Shadowboat. Co od tebe můžem čekat?
Velice hezký kulturní zážitek.
Těšíš se?
Na tebe
To je otázka nebo odpověď?
Jak chceš.
:))) Díky za rozhovor.
Taky, bylo to příjemné a osvěžující.
Vše co jste chtěli vědět o Brooklynovi a nikdo se ho na to nezeptal
NOVÁ ADRESA BUKANÝRU
Hořejší nábřeží, pod Palackým mostem, nedaleko botelu Admirál
Na toto místo máte možnost se dopravit metrem (trasa B) do zastávky „Karlovo náměstí (výstup směr Palackého nám.)“ a pak pěšky po mostu na druhý břeh, kde na jeho konci sejdete po schodech dolů na Hořejší nábřeží. Můžete také jet tramvají (č. 4, 10, 14 a 16) do zastávky „Zborovská“ vrátit se k mostu a sejít na nábřeží.
Ze Smíchovské strany se k Bukanýru dostanete metrem (trasa B) do zastávky „Anděl“, pak tramvají (č. 4, 7, 10, 14 a 16) do zastávky „Zborovská“ a pak již pěšky na začátek Palackého mostu, kde po schodech sejdete na Hořejší nábřeží.