REPORT // TAKE CONTROL - BREAK A FIERCE

V pátek se v Abatonu pod tíhou těžkých tvrdých smyček zmítal hlouček fanoušků labelu Quarantine. Na akci Take Control vystoupil legendární Fierce a talentovaný nováček Break a zahráli jeden z nejlepších setů, jaký jsem kdy slyšel. Pod nadpisem najdete líčení z hlavního adepta na mejdan roku 2006…


18. 9. 2006, publikoval BIFIDUS AKTIF

text: BIFIDUS AKTIF

Měl jsem pocit, že ortodoxní drum and bassové posluchačstvo v Čechách čítá několik tisíc mladých lidí. Po včerejšku mám za to, že jsou to snad jen stovky. Je mi z toho smutno, ale nedá se nic dělat. Break a Fierce nenaplnili Abaton tak, jak by si zasluhoval. Přišli jen Quarantinu znalí lidé a bez potřebné podpory kolemjdoucích, zvědavých lidí a nebo turistů nedal dav ani 300. Většina lidí protančila střevíce, vyřvala si hlasivky a má na dlouhou dobu o čem vyprávět. Daň za toto všechno je však to nejsmutnější. Promotér naplánuje a zařídí vše do posledního detailu, zajistí tím bezchybnou akci, ale nakonec ji doplácí ze svého. Pak už logicky chybí vůle se do takového dobrodružství pustit znovu… a nakonec to dopadne tak, že zůstaneme všichni doma, protože nebude kam jít…

Reverb a Beast 67 nehrají klasický back 2 back, ale střídají se nárazově. Prázdný Abaton přijímá vibrace těžkotonážních zbraní moderní doby. Reverb zkouší Easy Rider od Ibogain + Lamat a probírá z letargie nejednoho z pár desítek postávajících natěšenců. Následuje Moodswings od Doma + Rolanda nebo Between The Lines od Vicious Circle. Beast 67 sází například Gridlokův remix tracku Trippin (Mampi Swift) nebo Backdraft od Noisie. Na začátek sice striktně masážní, ale pro tuto akci naprosto adekvátní. Před půlnocí už vypadá parket zajímavěji, ale pořád chybí lidé, chybí tlačenice, žíznivost po akci a kvalitě. V jednu hodinu ráno má dav sice sílu, ale konečná návštěvnost vykazuje ještě nižší číslo, než Take Control minulá, kterou zabila absence Teebeeho. Co zabilo Kvarantínku, to netuším. Následovaly: Facade od Noisie, Camouflage od Optiva, Killa DJ od Drumsound + Bassline Smith nebo Freenote od DJ Zinca…

… a to už stojí na podiu Fierce i Break, aby si střihli společnou tříhodinovou diktaturu. Přichází introduction v podobě Tell Me od Breaka. Surface Noise od Fierce + Optiva zní z beden jak kombajn žvýkající tunu orbitek. Selekce napovídá příslušnost obou DJs ke Quarantinu, protože následují tracky inteligentní, tvrdé, monotónní, basující, nakopávající, vlající i líbivé. Tech step is not dead!!! Přichází návrat do starých časů, kdy jeden skřípavý zvuk, bicí smyčka, basa a hajtky, dokázaly bavit dav celý set. Nikdo nepotřeboval polovinu setu plnou jump upu a druhou s obsahem Noisie nebo Pendulum. Ovace sklízely ty nejmrtvější a nejjednodušší tracky. Přišlo The Future od Break + Hydro, Vanishing Point od Breaka a Breakův remix Brainstitch (Noisia). Track večera?  Break – Authentic z chystaného alba Dominion. Pokračovalo se třeba se Soul Cube od Optiv + Chris Su + Axiom, ale zazněla i California od Silent Witnesse. Rozhodně se v setu objevilo spoustu nových věcí z chystaného alba od Ed Rush + Optical nebo Phace, ale nebudu vyhledávat jejich přesné názvy…  

Myslím, že některým návštěvníkům mohla selekce přijít monotónní, ale s jinými jsem se shodl na tom, že bychom na Breaka + Fierce vydrželi skákat klidně do šesti. Fierce hrál Breakovy tracky a Break ty Fiercovy… nádherná symbióza! Osobním odvarem party pro mě byla resurekce tracku Moonbreaker od Cause 4 Concern + Fierce, pocházející z roku 2001. Původně měl vyjít coby flip ke Carrier, ale nakonec nad ním zvítězila Bermuda. Škoda! Člověk by nevěřil, jaký potenciál může mít track na velkém zvuku, jehož si při domácím poslechu skoro ani nevšimnete. Set byl okořeněn klasikami jako Rock The House od Ed Rush + Optical, Side Effects od Krakena a nebo naopak novinkami od Commix z vydavatelství Metalheadz. Na závěr přišel i Calibre – P.U.R., aby pak po dubplatu Roniho Size (který sice neseděl k selekci, ale rozbil celou louku) veškerá legrace skončila. Break + Fierce představili sami sebe, label Quarantine, a v celých třech hodinách zabíhali do všech sfér, který jen temný a deep drum and bass nabízí. Pouštěli do nás hudbu věrně odrážející jejich duše. Žádná show, žádné přípravy, gradace, rewindy nebo mash upy… A já jim to 100% věřil a hltal. I když byl člověk unavený, musel v té nádheře alespoň stát a nechat se hypnotizovat…


Nastoupila IM Cyber a Nitrous. Začátek svěřili do rukou Calyxe a Kontrola, kdy počáteční intro tracku Set Me Free nastartovalo raketu do jiného vesmíru. Ten byl barvitější a ne tak unifikovaný. IM Cyber pak pokračovala třeba se  Cyclone od Calyxe + Teebeeho, zazněl Hunter od Teebeeho a nebo Luca od Cause 4 Concern. Nitrous hrál měkčí a experimentálnější věci, mezi nimiž se krásně vyjímali Tactile coby remixéři Lost And Found (Digital) nebo další maďarský počin: SKC – Butchery. Nebyl by to Nitrous, aby nenaložil Amita, při odchodu mě do zad a uší šermovaly zvukové vlny jeho podivnosti Dirt Box…

… nevydržel jsem ani do pěti, ale jedno jsem věděl: Chci se do Abatonu na Take Control opět vrátit. Snad to nebude v listopadu naposled… Jinak velký respekt patří VJs za nápadité obrázky; jelen to u mě vyhrál!

publikoval BIFIDUS AKTIF