REPORT Z BLACK SUN EMPIRE V OLOMOUCI

V pátek byly na výběr dvě akce: BSE v Olomouci a Moving Fusion v Ostravě. Stupnice potenciálu předvídatelnosti [=cena/výkon] vyhodnotila jako vítěze jasně BSE; přišli jsme, viděli jsme, zhodnotili jsme a zde přinášíme Zápisky z války olomoucké.


6. 10. 2006, publikoval hacken alien

Text: Hacken Alien
Foto: Ogi
Celý fotoreport najdete zde.


Nebylo zrovna pěkně ten den, přesněji řečeno ten večer, spíš tu noc, kdy jsme přicházeli parkem k objektu. Měřící nástroje nás tížily v přeplněných kapsách. Přes den svítilo slunce tak intenzivně asi právě proto, aby se mělo v noci důvod vymlouvat co se zimy týče.
Ten park se skalami je opravdu podbízivý. Bzučení reprodukované hudby je ve vzduchu slyšitelné s každým přiblížením naší spájené chůze. Ucho tak pokládá první jistotu: nebude to potichu. Dvakrát zatočíme, u krychle rychle zabočíme a jejda – očím snad ani nevěříme. Oko tak pokládá druhou jistotu: sami vevnitř nebudeme. Kopa (nebo snad horda? už nevím, jak se to počítá) youngsterů vesele oxidovala před vstupem, jenžto byl korunován třemi písmeny: „A“, „M“ a „C“, och jak podstatná informace, hned si ji píši.

Na první pohled setkání podvratných živlů, jejichž momentální aktivita byla přetěžko odhadnutelná. Dress-code byl však nad míru jasný. Inu, pokud si mohu dovolit osobní poznámku, často to byl spíš xicht-code. Nu což, sebedestrukce se dnes mezi mládeží nosí. Ono proč taky ne, když, jakkoli to většině z nich nepřijde na mozek, tedy to co z něj zbylo, naděje na nějakou smysluplnou seberealizaci v dnešní společnosti je vzhledem k nabídce servírovaných možností tak absurdní, že je přeci jen lákavější podléhat iluzi alternativní-zpestřené/změněné reality, která se ve vědomí postupem času čím dál více transformuje ve vlastní svět odlišný od toho běžného. Zapojit fantazii je příliš obtížné, lepší je dodat ji zvnějšku skrz laciné substance, jít a něco iniciovat je příliš namáhavé, lepší je jít vesele zkonzumovat hudební produkci a tvářit se, že dělám něco jiného než zbytek konzumní společnosti. Neděláš! Jen konsumuješ jinou komoditu! Můj vzletný průvodce mě raději dovnitř zatáhl, neb mé chutě po hovoru s přítomnými by měly nejisté vyústění. Fajnová šatna. Rozhlížím se okolo a lidí vevnitř je rovněž hodně, místa u stolů jsou obsazená, z jednoho na mě vypadne Řepátor a už jsme na vodku tři. Hop-Skotch do sálu a už stojíme vedle mistra Tweety Twizta. Za úsměvu z reje okolo nás a nástupu Inspirala X62 za gramofony v podobě 4 desek od Aphrodita v řadě rozpoutáváme klasickou debatu bez žánrových hranic. Rozšiřujeme úsměv. Samotný sál, jenž následuje po předsálí s barem, který následuje po vstupu, vedle něhož jsou toalety, má rozměry tak 3/5 hlavního sálu v Roxy, takže dovnitř se narve docela dost lidí, když chce. Taky tam hodně lidí kouří, když chce. A dost lidí tě polije, i když nechceš.



Inspiral inspiroval hitovkami v hitovém balení a publikum hltalo – chtělo. Inspiral povzbuzoval, lidé aplaudovali. V ten moment, řekl bych, bylo všechno v pořádku. Ano, až tak nějak moc v pořádku. Vlastně v tom to byl asi kámen celého úrazu; ale o tom až na konci. Lidé byli veselí, DJ pumpoval, MC hecoval, světla blikala, těla kmitala, basy vrněly, těla se potila, zkrátka – koloběh vody byl udržován. Taky bylo moc fajn, že ochranka u vchodu byla klidná a neagresivní. Pak jsem dostal za tričko první pomeranč a počal jsem tvářit se šibalsky. Následoval dnb remix Rockafeller Skanku původně od Fatboye Slima, teasovaná The Nine a po chvilce nádherná série, pro mě asi vrchol Inspiralova setu, která svou vypečeností zmanipulovala moje chuťové buňky, jež i v uších mám a nechal jsem se unést na cestu sluchovodným tobogánem > Rhythm (Future Tech) –We Want Your Soul remix – OuttaSpace, následoval originální Nosher (Total Science) a do něj epické Submarines, provařil i Voodoo People remix, ale tak co s ním dělat že, lidé na něj furt reagují, já se jen vždy snažím vzpomínat na moment, kdy jsme ho slyšeli poprvé a málem jsme zemřeli. Od té doby už nikdy tak dobrý nebyl. Starý dobrý System Check (Ed Solo & Brockie). Nevím, co jsem dělal, nejspíš jsem někde tančil a nechal se ostřikovat pomeranči. Kouřil jsem cigarety, abych se necítil nepatřičně a pozoroval jsem, jak hodně lidí saje do plic thc skrz sklo. Nacpe, zapálí, nasaje, podrží. Rychlé, nenáročné, s uspíšenou nájezdní dobou a krásně plíce-svinící. No nic, to jsou jen zájezdy za střízlivostní hranice, které snad některým z vás, stejně jako mně, přijdou zmínky-hodné. Asi už tušíte, proč se o tom zmiňuji, mezitím však Inspiral nahodil vtipnost Back to the Roots + X-Ray, kterou zahrál téměř úplně stejně, jako to dělal Andy C v roce 2005. Ale tím, že přešel ve Violent Sound si u mě šplhnul..ten track je luxus. Byl však rozdrcen penetrací plyše z let osmdesátých Fade To Grey Noisia remix, aby byl popraven Another Planet, která tak krásně vynikla oproti usynťákovaným klonům Pendulum předchozího 3/4roku a snad jen jejich novota Axle Grinder dává vzpomenout těmto tvrdším věcem. Inspiral ji podstavěl Dont Tell Me od Concord Dawn feat. Tiki. Největší radost mi udělal ale až na závěr (tj. hned po předchozí desce) Screamerem…ten track je stále dělo. A právem patří mezi top 3 roku 2003.

Nastoupil Misha z BSE. Přesně ve dvě. Odpálil Watching Us (Gridlok), hrál z cédéček, do ní nastoupila Winter War (BSE & Noisia), zlá věc, a přísnost největší Real McCoy (State of Mind, Black Sun Empire remix!!!) a od podlahy naše nohy se v ten moment odrážely, jako kdyby do ní mlátili bucharem. Tento track zní naživo mnohem lépe, než ze záznamu, a je to dobře odvedená remixová práce. Symfonií podpořená šílenost lokomotivního kalibru byla následována Raidenoidností, tedy něčím z Offkey, pak další prasárna, dále alespoň mírně na-trance-lá věc, a do ní velkolepost, jak z knihy Cliva Barkera, prodchnutá zkažeností, až je to fascinující monumentalitou: Hollywood (Gridlok & El Hornet), zarochnil jsem blahem a on na to End Game (Noisia na Virusu), to už jsem přímo chrochtal a on na to Breach (BSE), to už jsem řval, jak prase střelené: BOOOOH!!! Rozřezal na kusy řezavým trackem, možná The Bane (Corrupt Souls & Hyx), přikořenil Bootomfeederem (Gridlok), následoval studený Potemkin (BSE), politý další zrychlenou psychopatií á la Offkey co., zvrhnuvší se v Block Control VIP (Noisia), ucouraná Fly Away Home (Concord Dawn), něco od BSE, a hurá další virus Lick-a-Demon (The Upbeats), a pak to bylo hodně přísné.

Celou dobu se Misha pohyboval uvnitř jakéhosi trojúhelníku, který bohužel nepřešel do trojrozměrna, což by se stalo větším brousením k trancovějšímu (od slova trance’n’bass) vrcholu číslo čtyři (bylo mi líto, že nezahrál Future Frame); ale co, vždyť ty tři vrcholy mu stačily bohatě a dav na ně uhrál s klidem. Ty dva vrcholy základny trojúhelníku, mezi nimiž to teď brousil, by byly vystoupení Noisie (vrchol A) a vystoupení Raidena (vrchol B), vrchol C, abych byl kompletní, byl vystoupení Breaka s Fiercem, které pokud, mi dovolíte tuto odbočku, bylo naprosto fascinují vyzrálou kvalitou, přirovnáno k ženě, to nebyla hudba podoby nabité blondýny se rudými rty, nýbrž rysově brilatní slečny s uhrančivě sladěnou postavou, která nemusí nic ukazovat a každému je jasné, že smyslnost, jíž je vládkyní, je na o tolik vyšším stupni, než ubohá vulgární expozice výstřihů, že stačí pohled na tuto elegantní krásku v sametově černých šatech dokonalého střihu a máte jasno čí tvář vám sice neodplaví krev do rozkroku na první pohled, o to více ale na ty další (oproti druhé variantě) a čím déle ji budete pozorovat a čím více toho poznáte, tím si budete jistější, že s touto heroinou zažijete mnohem více erotiky než s výstřihem té druhé. O štěstí nemluvě, holt nadčasovost není to, co nosí prsaté blondýny v podprsence. No a teď mě napadá, že to neplatí jen o tom vystoupení Breaka s Fiercem..hehe.

Takže tedy zrovna brousil stranu mezi vrcholy A a B, následoval šíleným valem á la Between the Lines od Vicious Circle a pak se opět nějakými šílenými násery příbližíl vrcholu B, aby ho následně překročil a vlezl za něj těmi strašnými mordory, kterými pokračoval. Pak to naštěstí utl (= utnul) Unknown Error remixem More Like You (Leon Switch & Kryptic Minds), který nádherně úchylně převrkočil Sweet Dreams (Eurythmics, Noisia remix). To jsme se již blížili a pan BSE bez varování rozbořil Kemalovu kryptu, aby na nás zaútočil noční můrou Fucking Hostile (Kemal & Rob Data), nelze než doporučit, jedna z nejzlejších věci, co kdy v dnb vznikla. FUCKING HOSTILE!!! Pak si nahodil svojí klasiku, která je stále velmi funkční i populární Arrakis (BSE) a pak už poslední věc, kterou sem nerozšifroval (Faux-pas), velmi pravděpodobně šlo o BSE – The Cooler (Audio Remix).

Uf, uf. Velmi vysilující, vzhledem k jisté ne-zcela-největší-diversibilitě v setu pana z BSE jsem byl velmi exhausted a musel jsem opustit prostory, neboť mi pomalu dosluhovaly končetiny. Takže jsem přišel o vystoupení Shede feat. MC Tweety Twizta, za což se dodatečně omlouvám.
Jak jsem naznačoval na akci bylo všechno v pořádku, v mezích, v normálu, v průměru. A to byl asi ten problém a jev, kterému se pravděpodobně nevyhneme a budeme si naň muset zvykat. Akci nejde výrazně nic vytknout, měla plno světlých míst, vstupné odstranilo většinu smažek, lidé tančili, organizátor neprodělal, no ta zvuková aparatura…často se to dost slévalo, tedy zvuk byl občas dost špinavý, ale to bylo většině přítomných úplně jedno, hlasitost to vynahrazovala, lepší než potichu, jak v Roxy. Přesto přese všechno ve mně akce nezanechala nijak hluboký otisk. DJ hrál dobře, ale ne extratřídně a vlastně tak potvrdil postavení BSE, vždy tak trošku-ne-úplně v nejvyšších patrech extraligy, prostě uprostřed a stále hodní pozornosti. Ono je to vlastně příjemné, člověk nemusí být tak stresován, a vychutnat si to s vědomím, že se může dočkat jen překvapení.

Ale přesto bych doporučil příště zajet. Bylo to příjemné. A pocit dobře stráveného večera je vždy sladkým zákuskem před usnutím. O to víc se těším na další vystoupení Zinca nebo Subfocuse. Vždyť jsem se celý večer usmíval.