Rozhovor // Bifidus Aktif

Živé mléčné kultury, kterými nás zásobuje Danone ve svých rozličných produktech. To byla ještě tak před 3 lety jediná asociace ke slovnímu spojení Bifidus Aktif. Pak ale na scénu vlítnul stejnojmenný živel, aby pro dnb fandy pomalu převálcoval definici z reklamy a zabydlel se v jejich myslích jako nálepka pro znalost, nadšení, fajnové texty, stereoidně nadupané mixy,… A jak se má nejpracovitější člen Shadowbox kru právě teď?


25. 1. 2007, publikoval ANAKIN

bifl1Ahoj Bifide, je něco, co bys chtěl o sobě říct na začátek?
Ahoj, zrovna přemýšlím nad tím, že to se mnou jde už hodně z kopce. Právě jsem si přinesl domů desku, co jsem koupil od Akiry… Můj první Full Cycle!!!

Co konkrétně?
Die + Clipz feat. Ben Westbeech – Number 1! Mně se tam strašně líbí ten vokál. Představ si, jak to hraju, a při tý pasáži, kdy Ben zpívá něco ve smyslu „musíš být moje, když tě vidím, tak z tebe šílím…“, koukám na ty pěkný holky, co se přede mnou kroutí!

Wow, tak to je vlastně odpověď na moji další otázku. Jak se stane z drsnýho techstepaře člověk, kterej si koupí – ne s úplně čistým svědomím, ale koupí – Full Cycle?
To s těma holkama bylo na efekt – jde o přirozený vývoj. Začal jsem v roce 2005 sbíráním starých tech stepů, desek ze Subtitles a Commercial Suicide, včetně nesmyslného zkupování klasik z Ebay za nehorázný prachy. Líbily se mi sice věci z Ram, Hospital nebo Pendulum a Sub Focus, ale já měl zásek na tech stepy a peněz bylo málo a všechny padly na ně. Cca před půl rokem, přibližně ve stejném období, kdy jsem koupil poslední placku z diskografie Kemala, a nebylo už na Ebay za co utrácet, jsem začínal při hraní pomalu získávat pocit jistoty, koukat kolem sebe a konečně mohl o tom, co hraju, a jak na to lidi reagují, přemýšlet. Předtím jsem se tak panicky soustředil na mixování, že jsem ani nevnímal, že v klubu někdo tančí nebo netančí. Pořídil jsem si Sub Focuse – Flamenco / Airplane – desku, která byla zvukově o 100% jinde než ty staré a já pochopil, že je třeba začít konečně nakupovat i nové věci, které jsem si kvůli obsesi Kemalem a Stakka + Skynetem před tím nedopřával. A nechat se strhnout tím, že se mi začíná dařit lidi rozhýbávat a rozeřvávat, bylo strašně lehké a já už nechtěl opakovat situaci, kdy mi sice 6 let starý Cause 4 Concern s Kemalem sedí pěkně do sebe, ale na parketě je nehorázně mrtvo. Prostě jsem se našel v novém zvuku a obsah toho starého ve svých setech snížil. Každopádně to byl hodně rychlý přerod a Akira občas kriticky popichuje, že teď už hraju jenom hitparádu. Snažím se ale svoje sety vyvážit, rozsekávat hitovkama a tanečníma materiálama, a zároveň propašovat srdovky od Kemala, něco od Stakka + Skynet a okořenit to třeba Breakem, Noisií nebo Commix a D Bridgem.

bifl2Hraješ teda necelý 2 roky. Jak jseš spokojenej s tim, jak se věci hejbou v týhle oblasti?
Maximálně! Celý ty dva roky se o mě otcovsky staral Akira, zařizoval mejdany ve Varech, kam mě zval, dal mi strašně moc prostoru, a já se tak měl možnost naučit hrát. Podíval jsem se pak postupně na pár super akcí po celé republice a dnes už toho mám za sebou celkem dost. Někdy mám pocit, že až možná moc – na můj věk a fakt, že jsem se vytrénovával hraní od hraní pěkně naostro v klubech.

Počítám, že už můžu prozradit to, že vystoupíš na Take Control. Pokud vím, tak headliner Teebee je jeden z tvejch favoritů…
O akci s Teebeem ví snad už každý – tedy alespoň doufám, protože to bude mela. Mám rád hodně věcí z jeho produkce, Severed Dreams patří k mým nejoblíbenějším deskám a hlavně miluju jeho label Subtitles. Mám víc jak 30 releasů, protože se na něm zúročuje Teebeeho čich na talenty. Jako DJ navíc umí vygradovat atmosféru do absolutna. Teebee je v tomhle doslova blázen. Své sety hodně piluje, vymýšlí ty nejlepší mixy a hlavně má na CDčkách kompletní budoucnost temného drumnbassu na minimálně rok dopředu. Má pro hraní totální zápal, takže se nemůže stát, že se vykalí a zahraje Capoieru s pěti rewindama (protože se mu do ní nepovede pětkrát za sebou namíchat desku) jako jeden nejmenovaný DJ nedávno na Flédě :))

A co říkáš na svojí účast? Je to pro tebe splněnej sen, nebo jseš cool a neřešíš to?
Už měsíc řeším, které desky si tam vezmu a už i vymýšlím v hlavě mixy a nemůžu dospat :) Je to radost. Druhý den navíc jedu po roce zahrát na Slovensko, takže to tipuju na jeden z mých DJských víkendů roku.

V aktivním dnb životě jsi začal jako novinář. Jak se na djský úspěchy tváří Bifidovo novinářský já?
Nehorázná haluz! Byl rok 2004 a bral jsem jako největší poctu, že můžu napsat report z Bushe na Shadowbox. Hrající DJs pro mě byli tenkrát polobozi, které bych si ani nedovolil oslovit a když už, tak bych jim snad vykal. A pak jsem se náhodou postavil ke gramcům, naučil jsem se je krotit, a v roce 2006 jsem si na Bushi zahrál – to bych si před těmi dvěma lety vůbec nepředstavil. A jak to vnímám jako novinář? Prostě tu byl Bifidus Aktif, který neseděl doma na zadku, něco dělal, psal, měl štěstí, že ho vychovával Akira a dneska je z něj DJ, který si pomalu začíná věřit a strašně moc tím vším žije. Ale teď nesmí usnout na vavřínech jenom proto, že si zahraje na akci s Teebeem, a musí makat dál a dál a ještě mnohem víc!

Jaký jsou reakce (nejen blízkého) okolí? Setkáváš se s prudama od lidí, který maj třeba pocit, že si něco takovýho vzhledem ke krátkýmu působení nezasloužíš?
Setkávám, ale nejen já a podle mě to není záležitost jen drum and bassový scény. Každej DJ, kterej má před sebou nějaký úspěch, slyší většinou klasickou zpruzeneckou otázku: „Jak si se tam dostal?“ Můžeme se dohadovat o tom, že se DJs dostávají ke hraní z různých důvodů, ale proč nepřemýšlet v první řadě pozitivně? Většinou když někdo hraje na velký akci, tak je to proto, že je prostě dobrej a něco pro to udělal!

bifl3Nevadí ti, když několika stručnými otázkami prozkoumám tvoje soukromí?
Nevadí, když tak si budu vymýšlet nebo zastírat :)

Co děláš obvykle jako první věc ráno?
Udělám si kafe a dám si k němu Pribiňáček.

Kdybys mohl zrušit jeden TV pořad, kterej by to byl? A co bys nasadil místo něj?
Nechci nikomu upírat Petra Novotného a zpěv Helenky Vondráčkové, ale jeden z těch všech “zábavných pořadů“ by mohl nahradit promakaný seriál typu Prison Break nebo animovaná vtipnost Family Guy nebo Drawn Together. Simpsonovi a Lost s tragickým dabingem nestačí!

Na co nejčastěji myslíš?
Na to, kde sehnat prachy na nový desky. A když je náhodou mám, tak asi na nějaký nemravný věci, ale to není vůbec zajímavý přece!

Nasíráš se často?
Jsem nevyzpytatelnej. Někdy přejdu totální botu nebo provar s naprostým klidem, protože si uvědomím, že s tím nic neudělám. Někdy naopak zapomenu chladnou hlavu v lednici a hysterčím kvůli kravině. Sice ne často, ale vadí mi, že se to občas stane.

bifl4Co máš teď jako wallpaper na monitoru?
Mám vedle sebe fotku Darinky a obrázek Briana (pes ze seriálu Family Guy) – moji dva nejoblíbenější hrdinové poslední doby.

Kdybys byl bůh a mohl určit, jak bude vypadat dnb scéna za 5 let, jak by to vypadalo?
Masivní dnb publikum, které by si finančně mohlo dovolit vyrazit na každou party, kterou by jen stihlo. Spektrum dnb akcí by neznalo hranic – drumfunk, liquid, deepovky a atmosferic, stepy, neura, darkside, jump up… – každý by měl to své, drum and bass by žil pestřejším životem a producenti by se tak mohli ještě více vzájemně ovlivňovat a propojovat, a vznikaly by ještě vymazlenější díla. Seslal bych klubům více peněz, aby mohly investovat do technického zázemí, a hlavně bych zavedl teleport, protože cestování je na DJingu to největší peklo a riskování o život.

Díky za povídání!

 

Linky na sety, termíny vystoupení a mnohem více najdete v Bifidově profilu!

publikoval ANAKIN