Report z Nu:Tona v Roxy od Hackena Aliena

Nu:Tone nás navštívil již před třemi týdny, přesto ani slovo v reportu nemění svou platnost. Možná mohl za to rozverný letáček, možná jen statistika. Přesto však se seběhlo vícero příznivých elementů a po delší době se v roxy zrodilo podhoubí zážitků. O tom jak do něj na dvě hodiny vpadl i náš reportér svědčí jeho zápisky. Konečně krátký report od HackenAliena.


11. 2. 2007, publikoval shadowbox

Text: Hacken Alien
Foto: Sweg
Celý fotoreport
najdete tady.

Ten večer mělo sněžit, ale nesněžilo. Spěchali jsme z práce, sotva jsme se objali. Byla taková hezky mrazivá zima, se zbytky sněhu na zemi. Než se roztopilo topení, dojeli jsme k Roxy. Než bylo moc pozdě, našli jsme místo a v tričkách zimou běželi pár bloků do vchodu. Prošli jsme do vnitra a poprvé byli uvnitř spolu. Okolo bylo hodně lidí, spíš ještě o trošku víc. Odbíjí první noční. Human Nature (Michael Jackson; Makoto Bootleg), hledíme s balkonu a máváme na dobrého přítele za prostorem pro gramofony, on nevidí nás. Neverending Story (Logistics), my ho vidíme. Než dopíšeme mu zprávu, zahříváme hrdla zeleným ice tea z lednice (jejich). Kolaborace Nu:Tona s Commixem z jeho nového alba. Reproduktory ze stropu nám jemně hladí pokožku, ve mně budí spekulace o lepší kvalitě. Letmo vnímáme naprosto zásadní diference. Green Screen (High Contrast). Spatřuji dvě ploché obrazovky na úrovni pódia, kvalitnější toť medium visualisací na plátna za djem promítaných. Mají sice ostřejší obraz, živější barvy a hezčí tvar, jen, když do nich zblízka civíte, neděláte dobře. The Great Drum & Bass Swindle (London Elektricity; Logistics Remix). Stoupá nejen pára, pot a kouř z parketu, nýbrž i visí dekorace ze stropu. Beliefs (Nu:Tone). Atmosféra zmocňuje se nás. Najednou to fungovalo (všechno, ne jen něco, nebo alespoň většina). Lidé byli na d’n‘b v roxy konečně spokojeni.



Pokračování houpavější příjemně chytlavé roviny, občas ženské občas mužské vokály, žádně velkotance, spíš podprahové příjemnosti. Radostně se zaplétáme do tenat narůžovělé nálady. Snad logo Hospital, snad kontrast k zimě venku, snad nové tóny k v uchu? Z meruňkového džusu nás (o polknutí dříve než zbytek), již společně, vytrhly opravdové meruňky – klasika Return of Forever (High Contrast). Na moment jsme rozpojili ruce, musely nahoru. Rewind na City Life (Logistics). Odložené strasti před vchodem udělaly místo pro úsměvy v sále. Nebylo to třeba vědět, bylo to cítit. Rewind (London Elektricity; Makoto Remix). Konečky prstů jsme dotkli se sebe a družně jsme tančili, netrhalo vás to na cucky, spíš tak jemně podbízelo. Další věc z jeho nového alba: System (Nu:Tone feat. Natalie Williams). Byla to víc párty, než akce. Ač, co se zvuku spektra týče vyladěná skvěle byla, přesto hlasitost „stará-dobrá“ nezazněla, jen ten večer to nějak nevadilo.



Rewind na famózní Seven Years (Nu:Tone; Matrix Remix). Na co nestačila technika obroušená limity, to vynahradil most mezi ním a (nejen) námi, který téměř nevypadl z rámce „pasující na úsměv“. The Missing Link (Nu:Tone). On se usmíval a točil kotouči, my blaženě vláli tělem. Everything’s Dif­ferent (High Contrast). S vrozenou estetičností opájeli jsme se kontextem, v těch chvílích byly naše slechy obzvlášť vydatně sváděny. Dokonalá True Romance VIP (D:Bridge). Potkavší se přátelé měli tu noc prostor pro víc. Nějaký nový Logistics a do něj rewind na jedné z nej loňských pecek In Love (Jenna G feat. Chase & Status). Pro nekažené chvíle. Pro ranec úsměvů. Pro zážitek. Ne ten výjimečný, co vyčerpá, nýbrž ten střední, co nabije. I ta basa občas cítit byla, jistě ji k tomu dopomáhaly celkové dekorace sálu, do té doby nikdy na in.da.bush neviděné, snad s výjimkou Dieselboye. Světla hrála a Nu:Tone si připálil občas cigaretu. Spíš než o mixy šlo o selekci, spíš než o úder šlo o pocit, spíš než přesný tracklist jde o vystižení kouzla těch dvou hodin.



Poslední čtvrthodinka se nesla v duchu trojúhelníku Commix-Johnny L-nové album Nu:Tona s tečnou v podobě kružnice Redeyesovy. Zkrátka Nu:Tone nám vařil z více květnatých přísad. Pomeranče ďolíčků ve tvářích uměl vhodně rozdělit i rozhodit a správně dlouho podržet. Nové i starší, prověřené o to chutnější. Snad jen ono finále nebylo, vinou nehitovosti, tak výrazné, jak by si zasloužilo, nebyl však na parketě snad nikdo, kdo by se sháněl po knize stížností. Krátce po odbití třetí hodiny ranní, odkvačili jsme, jak popelka z plesu. Pocit výjimečnosti byl hlavní linií ústřední části večera, nasáli jsme jej a sic ochuzeni o ostatní chody, byli jsme i přesto syti tohoto pohlazení úsměvy, nezbývalo nám než lehnout na křeslo a celou tu plejádu nasládlé radosti dvouhodinového okamžiku s nohama na poddušce přehrát si znovu.

Ano, mohlo to být i tak, že lednová in.da.bush vynikla na úkor nepovedenosti jistého počtu těch předchozích, ale to jsou dohady, které dohady, zůstanou a nemá smysl se jimi moc zabývat, přejme si tedy všichni, aby se nic nepokazilo na na příští Bushi s Matrixem. Nemluvě o té s Freshem v březnu a obzvláště té květnové.