Koogi: Někde jsem se dočetl,
že jsi spoluzakládal s djem C.phonem hiphopovou kapelu. Můžeš nám o tom
říct víc? Kdo všechno se na tom podílel, jestli to ještě funguje
případně proč to nefunguje?
Yadel: Tuhle kapelu jsme založili před 4 lety s Viollou a Itemem. V té
době nás hodně ovlivňovala tvorba od labelů jako Ninja tune, Mo-wax a
podobně. V podstatě jsme nic jiného neposlouchali a zašlo to až tak
daleko, že se poslech přeměnil v tvorbu a vznikla kapela NasheIII. Nikdy to
nemělo moc profesionální nádech, spíš nám šlo o to, dělat co nás
baví a co chceme… a jelikož v Ostravě žádná podobná kapela
neexistovala, tak jsme vzbudili celkem rozruch. Nakonec z toho bylo pár
vystoupení, které měly myslím úspěch. Potom jsme se vydali každý svou
cestou. Jak to kdo cítil a jak kdo chtěl. Já se C.Phonem jsme totálně
podlehli dj-ingu a drumnbassu a založili jsme sound systém Crime audio. Violla
s Itemem dál tvořili hudbu a tvoří dodnes. Za nějakou dobu jsme se
všichni stali členy v té době vznikající Dvoiky.troiky.
Koogi: Mohl bys uvést pár labelů a producentů bez kterých se
momentálně tvůj dj-set neobejde ?
Yadel: Mám v oblibě spíše rovnější dnb/hardstep. Vůbec nejraději
mám věci ze kterých je cítit inteligence a když se přidá lehce tranceová
melodická linka, která tomu dodá spád, není co řešit ;) V poslední
době mě svou produkcí dostává Klute, holandský Dj Predator, Sinthetix?
Samozřejmě nedám dopustit na Stakka+Skynet nebo Kemal a Rob Data. Z labelů
to jsou: Commercial suicide, Underfire, Zero gravity, Subtitles, Certificate18,
Perspective a Ratio.
Koogi: Jseš členem DvoikyTroiky. Můžeš nám stručně osvětlit jak to
uvnitř 2.3 vlastně funguje? Co musíš splňovat abys mohl být členem, kdo
o tom rozhoduje, jaké to má výhody a nevýhody?
Yadel: Dvoika.troika nefunguje na bázi byznysu, není to booking/promotion
agentura. Je to banda kamarádů, která funguje demokraticky jako sound systém
akorát s tím rozdílem, že je nás 2–3× víc než v normálním sound
systému ;) Hlavní postavou 2.3 je Sub.d.visionz, který v podstatě
zařizuje většinu akcí a stará se o grafiku a web. Bez něj by 2.3 nebyla
tam, kde je ! Je nás opravdu dost, ale nikdo nemá nějaké výhody, záleží
na každém, jaké vyvíjí aktivity. Čím více, tím lépe samozřejmě.
Zatím to uvnitř 2.3 funguje dobře a doufám že fungovat bude. Jsme stále
otevřeni vůči novým členům. Musí jen být v tom, co dělají dobří a
hlavně by měli být podobní jako my, což je někdy těžké /kladný vztah
k marihuaně vítán/ ;)
Koogi: Hodně lidi z 2.3 dělá hudbu doma na počítači. Patříš mezi
ně i ty? Jestli ano,kde si to můžeme poslechnout ?
Yadel: Mezi ně zatím dalo by se říct nepatřím. Pár tracků už sem
sice udělal,ale nemám potřebu je někomu dát poslechnout, dokud to nebude
zcela podle mých představ.
Koogi: Který z 2.3 producentů je ti tvou tvorbou nejbližší a kdo si
myslíš, že má šanci prorazit v zahraničí ?
Yadel: Nejbližší jsou mi všichni a nejen tvorbou. Každý má svůj
osobitý styl, což je hodně důležité. Jejich tvorba je myslím na hodně
vysoké úrovni, takže sem si jistý, že v zahraničí by se prosadili
všichni. Myslím, že už k tomu není daleko, protože tento týden vyšel
Reverbovi a Itemovi první singl /1000 kusů/ na novém českém labelu Obushek,
který distribuují po celé Evropě Triple Vision crew z Holandska, se
kterými máme dobré vztahy. Každopádně hodně velkou pozornost si určitě
zaslouží taky dva nejunglové projekty – Violla, jehož doménou je
downtempo a Grapefruit moon, kteří se myslím nedají nějak
zaškatulkovat.
Koogi: Jaká je momentální situace v Ostravě ? Jak často se konají
drumandbassové party o víkendech ? Fungují tam také menší kluby (jako
v Praze XT3 nebo Punto) ve všední dny? ?
Yadel: Ostrava se podle mě poslední dobou hodně změnila a to
k lepšímu. Lidi tady chodí na akce za hudbou a hudbě rozumí a to je to
nejdůležitější. Přestože je tady spousta klubů, tak popravdě řečeno
na větší dnb party narazíte tak jednou za 2 až 3 týdny, pokud se
nepočítají menší akce, kde se někdy kalí a někdy jen poslouchá.
Menších akcí a klubů je tady dost např. v Coffee shopu fungují a to
hodně dobře už skoro rok drumandbassové středy a dnb začíná být v kofi
nejoblíbenějším stylem. V poslední době hrajem spíše někde venku nebo
poblíž Ostravy a akce stojí za to. Hodně si taky slibujem od znovuotevření
klubu THC, který by měl být tentokrát přímo v centru na Stodolní
ulici.
Koogi: Máš nějaké místo kde hraješ nejraději ? Proč ?
Yadel: Takových míst mám hodně, prakticky ve všech klubech na severní
Moravě je výborná atmosféra. Když při hraní zažiješ, že lidi reagují
na každý mix a na každou změnu, tak ten pocit se nadá popsat. To se stává
tradičně např. ve Frýdeckém klubu Stoun nebo třineckém Alcatrazu. Na
Liberecku zažívám taky výborné party.
Koogi: Pro většinu z nás, mimoostravských, je jméno klubu Fabric
celkem neznámé. Mohl bys prosím stručně popsat, co je to za prostor, jak to
tam vypadá, kolik se tam vejde lidí, případně to přirovnat k nějakému
známějšímu místu ?
Yadel: Fabric se v podstatě pořád ještě rozjíždí, v klubu proběhla
už spousta akcí a koncertů, ale klub si teprve hledá svou tvář a své
publikum. O víkendech je tam pořád narváno a od podzimu planují ve Fabricu
kromě už zavedených nocí i pravidelné večírky s většími jmény a
ještě zajímavějším line-upem. Dosud se hrál ve Fabricu převážně
house, techno nebo 2step ale drumnbass se chystá poprvé právě na Ed Rushe.
Dá se říct, že Shadowbox bude první party s djem světového formátu a
zároveň to bude premiéra nově postaveného druhého flooru… A pokud se
postaví ještě ten třetí podle toho, jak si to majitelé představují, tak
to bude jeden z největších a nejhezčích klubu u nás. S oběma floory a
venkovní zahrádkou se do klubu může vejít odhadem 1200 lidí. Přirovnat
ten klub k nějakému podobnému je ale těžké, klub vznikl v budově
bývalé továrny a je celý z červených cihel, uvnitř je hlavní floor
s dvěma bary a na jedné straně budovy je ještě zahrádka a vstup na druhý
floor. Je to v centru Ostravy, cca 800 metrů od Stodolní ulice.
Koogi: Tvůj názor na Ed Rushe? Jaký má přínos obecně pro dnb a co
znamená pro tebe osobně?
Yadel: ED Rush je dj a producent, který měl a má pro dnb obrovský
přínos. Jsem toho názoru,že po vydání alba Wormhole, které vydal
společne s Opticalem, se drumandbass vydal tam, kam měl, takže co ještě
dodat ?
Koogi: Co říkáš směru, kterým se ubírá tvorba Johna B ? Hodně
ženských vokálů, sladké melodie atd. Myslíš, že to je náznak nějakého
nového vývoje v dnb a jestli ano ? má to budoucnost?
Yadel: John B mi vždycky připadal, že se ubírá jiným směrem, takže
mě osobně to až tolik nepřekvapilo. Mě tenhle styl moc neoslovuje a že by
to byl náznak nového vývoje v dnb si nemyslím.
Koogi: Co si vlastně myslíš obecně o vývoji na dnb scény oproti
jiným směrům elektronické taneční hudby ?
Yadel: Každá scéna se nějak mění a dnb tomu není
výjimkou.Drumandbass je podle mě rok od roku trochu jiný a proto nechápu
názory,že dnb je mrtvý. Dnb má hodně odnoží kterými je inspirován
např. techno, hip-hop, house což u jiných směru není až tak poznat.
Každý producent má svůj styl, ve kterém se zdokonaluje.Takže v podstatě
je to v základu stejné,ale pořád jiné a to mi u jiných stylů chybí.
Například v technu se toho oproti dnb až tak moc neděje.
Koogi: Jaký máš vztah k ostatním stylům taneční hudby ? Dokážeš
se pobavit třeba na house nebo techno party ? Máš nějaké oblíbené
nejunglové dje ?
Yadel: Já se nebráním jiným stylům. Kromě dnb hraju taky
techno,začínal jsem breakbeatem.V každé hudbě si najdu to, co mě baví a
každá hudba mi něco dává.
Koogi: Máš i jiné koníčky mimo djingu?
Yadel: Kupodivu ano ;) Jsem vášnivý zahrádkář !