Hackenova reportáž z Ram Records Night v Roxy

Arcisamurajova návštěva Prahy. Zmrtvýchvstání Roxy. Dvojnásobná porce. Hyperaktivní turbulence. Precisní diktát. Luxusní příjem. Nadstandardní propojení. Redefinice posice. Přesycení kvalitou. Vytřeštěné pohledy. Nevěřícná přitakání. Tři gramofony. Dva djové. Jeden mc. Andy C. Red One. MC GQ. Naprostá špička. Totální masakr. Absolutní vítězství. Počátek legendy. Přečti nebo táhni!!


10. 5. 2007, publikoval ANAKIN

text: HackenAlien
foto: Saiha

1. Velkolepé entreé plné filosofických přesahů:

Navlhlá noc chvěje se očekáváním příjezdu exhibičního rytíře dubplate-ové velmoci. Sedíš s přáteli na vyhlídce a čas běží. Přemítáš o ikoně. Andy C je konstanta už příliš dlouho. Bojíš se, že nepřekvapí, vlastně od něj čekáš jen přehlídku toho nejaktuálnějšího mainstreamu v blyštivém obalu precisní mixáže. Tvoji přátelé nejsou sžíráni pochybnostmi, třeba jsi to jen nedomyslel. Je půl jedenácté večer. Co uděláš?

Chceš najít důvody proč se těšit na Andyho? Čti blok 2

Chceš už vyjet za Andym na party? Čti blok 3

yaaaay!2. …nejdřív byla prosba, aby se 15 let Ram Records dostalo i k nám. Pak přišlo datum. Pak přišlo substantivum od slovesa těšit se. A nastal problém ujasnit si, na co se vlastně těšit, což není trivialita.

Hledáme problém: máme hodně záznamů vystoupení Andyho C, bohužel naprostá většina z nich je z obřích monstrakcí, kde vládne lůza. Zní to strašidelně, leč je tomu tak, vyfetovaný dav nutí všechny dje hrát stejné desky plné trivialit, které splní představu chavs o dnb hitovce, samozřejmě za doprovodu vokálního kataru mcs, který nejlépe representují shabba a skibba, o krasavicích z narny shakers nemluvě. Lehce pak vznikne iluse, že Andy C nemá k nabídnutí nic než pár nejnovějších dubplatů zamíchaných do čistě mainstreamové selekce vkusurážejících hitovek. Zde je možno namítnout, že Andy C sám definuje drum’n’bassový mainstream, ale to zavání kruhem a kruh se špatně rozplétá, jelikož nemá konec, takže nad tím nebudeme moc přemýšlet.

Andy C se stal konstantou v tom je ten problém. Šest let na pozici nejlepšího dje. Když konstantu objevíte, tak jde o přelom. Časem se však nevyhnete inklinaci k pozapomenutí její síly/jejího významu. Takže teď už známe důvod obavy i neabsolutního nadšení, které v našem aktérovi hlodá, neboť vkus (a chuť) pravidelných (hardcore) posluchačů je otupen znalostmi nebo omezeností. Nedotčenost svátečních návštěvníků výjimečných party (jak to jen dokázali, že dnb nepropadli?) je záviděníhodná a nevratná. Výstup je jasný: pokud vás Andy svou selekcí zklame, je to vaše chyba, ne Andyho. Ano, pokud jste obyčejný návštěvník, tak vás Andy zabije svou selekcí a rychlostí, pokud jste dnb fanatik, tak vás zničí dokonalostí propracovanosti svých mixů, jejich přesností a prochytaností nadpozemského sladění cyklů mixovaných desek.

A teď už hurá na party za Andym a Red Onem. Čti blok 3

3. Nasedáte do káry a diskutuješ zvuk. Kruciální toť téma ústavu pro tancechtivé jménem Roxy. Naštěstí se ti podaří přesvědčit sebe i ostatní, že to bude ok. Zvuk v Roxy měl tedy po Freshovi vaší důvěru a zkazky zněly jasně: produkce si nenechá vystoupení Andyho zvukem ojebat. Pomalu shromažďuješ sliny na nejlepší party-pití Lipton Green Ice Tea za nekřesťanskou party-cenu 40Kč. Drtíš plyn i volume. Náhle přichází fatální moment. Obdržíš informaci o jednom volném lístku, je už jedenáct hodin, ale víš, že tvůj dobrý přítel Hoppy, byvše okraden a nemaje ni lístek ni peníze běduje doma o samotě. Jenže to znamená, že stihneš sotva konec Koogiho setu…Jak se rozhodneš?

Dojedeš pro přítele i za cenu neslyšení Koogiho setu? Čti blok 4

Pečeš na přátele a jedeš rovnou do Roxy? Čti blok 13

4. Znásobuješ radost svou i svých přátel a spácháním dobrého skutku lehce ospravedlňuješ pozdní příchod do Roxy. Jak z akčního filmu na poslední chvíli zjednali jste posily a mohli jste tak jako želvy ninja v pěti zhadžimovat vstříc danceflooru, kde Koogi doroztáčel geniální Cover Story (Cyantific & Matrix). Akorát tedy Red One (UK) střídal Koogiho (cz), když Black Saiha (vyslovuj dle vzoru: Black Mamba) vlepila ti úsměv na tvář na přivítanou, zahrnuls’ ji komplimenty na adresu jejího (se)střihu a daroval si jí lízátko. A s chutí jste se vrhli vstříc parketu, poskakování, tanci, radosti a náruči zvuku jako za starých časů. V sobotu večer prostě neúřadoval limiter zvuku to bylo slyšet i proti vaší vůli. Vítáš se s Filipem, Lukášem a Lincolnem, který ti nabízí, že ti řekne, jaký byl Koogi.

Chceš slyšet Lincolnovo vyprávění o Koogim? Čti blok 5

Nechceš nic slyšet a chceš se vrhnout na Red One-a? Čti blok 6

5. Nasloucháš pečlivě vyprávění a klepeš nohou do rytmu častěji než stíháš přitakávat hlavou Lincolnovi, nemluvě o procházejících děvčatech.

mastah koogiLincoln: „Do Roxy jsem přišel v době, kdy už měl Koogi za sebou jalovost v podobě hraní před prázdným parketem. Slyšel jsem ho po dlouhé době a moc se mi líbila jako vždy jeho selekce. Prostor se rychle zaplňoval za zvuku líbezností Libra (Commix), přenádherné Human Nature (Makoto rmx), robotických Aliens (Dr.Octagon, Sub Focus rmx), krásně táhlého Skyscraper (Matrix) nebo Perserverence (Beta 2 + Zero Tolerance). Velmi mě potěšil zejména Axis od Spirita, konečně jsem tuto věc někde slyšel. Mimo zmiňovaného Sub Focuse zazněl i další temný kousek Break It Down od SKC, dále pak pohodová velmi dobrá Red 7 (Marcus Intalex), něco od Kosheen, našláplý vodopád pestrobarevných střepů The Struggle (Klute), neméně našláplá temnota Red Line (Break & Fierce) nebo Matrix a Cyantific s peckou Cover Story. Libozvučný závěr obstarala Soul Patrol od Total Science s MC Conradem.“ Poděkuje a zaplatíš Lincolnovi za informace a vrháš se vstříc baru, odkud odcházíš s chladivým lahodným Green Ice Tea v ruce. Jsi spokojený. Co uděláš?

Vrhneš se vstříc analýze Red One-ova hraní? Čti blok 6

Půjdeš si sednout do chill-outu na breakbeat? Čti blok 13

Staneš se Time-copem a skočíš rovnou na Andyho? Čti blok 9

rudý red one6. Red One-ovo hraní obestírala relativné velká záclona nedostatku informací i referencí. V čechách nikdy nehrál, na internetu je od něj k nalezení průměrně jeden set za dva roky, na jejichž základě lze říct, že není tak excelentní dj, ale nutno podotknout vzhledem k jeho věku je mu to asi dost jedno. Stejně jako Optical už se toho za posledních 15 let hlavně zezačátku nahrál dost a nemá důvod proč se snažit být nějakým hyperXtraDjem. Z dostupných zdrojů víme, že hraje hodně RAM produkce, similárně znějících nehitových věcí a trochu hitovek, celkově o něco tvrději než Andy. Nebudu jeho set pitvat do detailu, spíše nahlédnu z různých stran.

V první hodince jsem na něj vesele hopsal, padaly věci jako Druggy (Subfocus), hodně lidí hopsalo a aplaudovalo, nezačátečníky nadchla Warhead (Krust; Ram Trilogy rmx), poprvé zazněl track, který zahrál i Andy, jde o desku s vokálem „im goin deeper underground", leč dle mého soudu nejde o remix klasiky od Jamiroquay. Došlo na sérku Rubbish (Clipz) do ní Lost in a Music a do ní Airplane (Subfocus), posléze příhodil i nevydané novinky Triple X (Subfocus) a Vice Chase (Culture Shock) a určitě jich bylo ranec víc, jen je nikdo nemohl poznat..

To jsme se blížili půlce jeho vystoupení a jakože do té doby bych ho zhodnotil průměrně až podprůměrně, přestože mě bavilo, jenže on si toho všimnul a tak nahodil šílenou sérii, která začla všechny natahovat a trhat. Počal to Witchdoctor (Fresh), který vyjde na Ram, do něj narval pecku Lowdown (Xample), do ní začal vysekávat Jump (TC), do které napral turbonářez Swamp Thing (Subfocus) a poněvadž to bylo málo, tak to dokopal Facade VIP (Noisia), takže luxus. To už se začínal v Roxy pěkně srážet pot na stěnách a stropu a zvuk ho sklepával dolů. Na tomto místě, poněvadž se blíží poslední půlhodinka Red One-ova setu, dávám všanc možnost skočit si pro něco k pití a na wc, páč během Andyho se nikam neodchází.

Odskočíš si a zhodnotíš prostředí party? Čti blok 7

Zůstaneš a paříš dál? Čti blok 8

7. Rychlý výběh do schodů, konečně setkání s Enfant Terriblem, nadšený pozdrav, klasická fronta na pisoáry na pánských wc, trocha studené vody na zátylek a stále větší čelo a s chutí zpět, ale zastavíme se raděj na cigárko a chytíme nádech. Za smotu cigarety nejkvalitnějšího cigaretového tabáku definitivně stvrzuješ výjimečnost této party. Dvě hlavní hvězdy, to nebylo na Bushi pěknou řádku měsíců, ale to hlavní je zvuk a světla.

Po nespočtu měsíců se objevily a byly používány stroboskopy, to potěší vždy, ale snad úplně prvně byl na dnb v Roxy laser. A nebyl vůbec marný, naopak shodli jsme se, že se líbil a příjemně násobil prožitky. Celkově byl světelný park na pořádnější úrovni, světla vzadu, vepředu, barvy, nestatičnost, laser, stroboskopy na stropě, dvě ufa okolo dje a k tomu ještě šest lcd obrazovek za djem (čtyři z nich byly spojeny do čtverce, který byl uprostřed, takže vlastně dvě menší po stranách a jedna mega vprostřed), dvě promítací plátna po stranách parketu. Videoprojekce asi nebyla špatná, ale tuto noc nebyl čas na ní hledět. Každopádně poctivá práce, možná by neškodily stylové Ram dekorace, ale to už bychom chtěli asi příliš.

Zvuk byl, težko to vyjádřit jen pár slovy. Prostě byl. A byl tak jako býval do jara 2005, tedy nahlas. Žádný limiter, naopak pořádná crowd reaction, nemuseli jste si domýšlet basovou linku atp..toto vše se na sobotní večer do Roxy vrátilo a lidé se nijak neomezovali v nadšených reakcích na zvuky, které byly slyšet. Neomezovali se dost často ani jinak, poněvadž tolik lidí do mě nestrkalo, nekopalo, nelilo na mě pití, a vůbec celkově neobtěžovalo své okolí projevy své demence, hodně dlouho. Ale mohlo být hůř. Potili jsme se řádně a věřte, že za čtyři hodiny toho člověk propotí dost, ale každý zkušenější uživatel ví, kde je v Roxy větrák. Něvěřil jsem tomu, ale skutečně hlavní nával lidí nastal až s příchodem Andyho, tj. ve 2 ráno. I tak se dalo tančit relativně v klidu, ne tak v pohodě jako při Red One-ovi, ale stále jsem často nalezl sebe i přátele, že máme ten svůj kousek prostoru pro pohybové štěstí. To nikdy neuškodí. Zpět však k Red One-ově setu, který jsme opustili v jeho dvou třetinách.

Skákej zpět na parket! Čti blok 8

8. Red One totiž poctivě udržoval dav v napětí a popoháněl jeho ruce vzhůru poměrně často. Považuji za povinnost uvést na pravou míru dojem, který ve mně set Red One-a vzbudil, a to sice i přes neminiaturní množství zahraných hitů byla hlavní esence, kterou nám předal právě ta s pečetí RAM, hutnější mírně robustnější kousky, hodně neznámých věcí, přesto však schopná obstát před tancechtivými i nároky-na-kvalitu-kladoucími návštěvníky. Co se týče schopnosti mixu, nebyl dokonalý, jednou se mu to na chvilku kopalo, ale jinak tam nebyly žádné rušivé momenty, ani nešlo o pouštění desek za sebou. Hrál jen z vinylů, občas teasoval a spíše budoval linii a atmosféru, než aby hrotil doubledropy za každou cenu a právě díky tomu nás pasáže jako již zmíněná a nebo ta následující tak nakopaly.

Udělal mi vysloveně radost klasikou X-Ray (Subfocus), kterou zdoubledropoval s Together (Logistics, VIP) a pak nejen mě úplně nadchnul, poněvadž do toho narval Strobe (Subfocus), první track Subfocuse na Ram records, luxus. Následující Dumpling Riddim (Chase & Status) není moc originální, takže dáváme cigo. Zazněly ještě dobroty jako Piper 03 (Jonny L), na kterou lidi moc neaplaudovali narozdíl od Back To Your Roots remix a pro někoho asi překvapivě i The Edge (Matrix & Futurebound). Radost nejen Lincolnovi udělala Yes (Break), stejně tak nasrala nejen mě odporná Game Over (TC) a to už byla zhruba druhá ranní, takže se objevil Andy a MC GQ, který se hned chopil mikrofonu, zatímco Red One zrewindowal svou největší pecku Believe in U v nějakém novém remixu. Pak MC GQ vyhlásil pořádný aplaus pro Red One-a a ten pustil last one. Nevím, co to bylo, ale šlapalo to prima a pravděpodobně šlo o Ram. Ale to už se chystal Andy..dav se zahustil a očekávání se dalo krájet. V tu chvíli musel být obzvlášť hypnotický pohled shora, poněvadž oči davu hypnotisovaly jeden bod.

Chceš si už konečně přečíst o Andym C a MC GQ? Čti blok 9

sám arcisamuraj9. Ano, byl to on Andy C. Atmosféra pohrocená na maximum a že bylo proč. Ano, byly tam tři gramce a Andy si připravil na každý z nich desku, takže nás čekala dvouhodinová smršť ze tří gramců, nejen já jsem v tu štěstí málem radostí vybuchl. Než jsme se stačili obrátit naruby štěstím, tak Andy spustil nový track od TCho, který je znám leda ve versi obsahující zpěv Justina Timberlake-a (slavné toť hvězdy skupiny N’Sync, deflorátora Britney Spears a aktuálně úspěšné loutky v rukou producenta Timbalanda), toto byla verse bez zpěvu, ale těžko z ní něco poznat, neboť do ní Andy narval nejen mnou milovanou dubplatovou versi Slam (Pendulum), která se původně označovala jako Slam VIP. Tato verse obsahuje samply, ze kterých posléze vzniknul track Terminal (Pendulum) a je o poznání tvrdší než syntetický Slam, který vyšel na albu. Okamžitě pracoval s korekcemi a faderem a hlavně na třetím gramci se mu už točila Standing Room Only, kterou posléze zapojil a dav se tak v extási mohl pustit do absolutního řevu.

V tomto bodě jsme postupně opustili hranice běžné reality a standardní popis není dále možný. Nelze stíhat tři gramofony, obzvlášť pokud je ovládá takový ROBOT jako je Andy C. Následující dvě hodiny jsem se stali loutkami v rukou Andyho C za občasného diktátu jeho pravé ruky MC-ho GQ. Jedinou vadou na kráse byl zvuk, který circa prvních deset patnáct minut Andyho setu měl tendenci slévat se do zvukové koule. Ono to bylo, ale jedno, dav často ječel tak extrémně, že to jediné, co aktéři parketového masakru věděli, bylo, že toto je absolutní chvíle mistrovského osvícení, která se odehrává párkrát za život a nemá smysl se omezovat nebo cokoliv hodnotit, smysl mělo jen vyvrhávat skřeky nadšení dle libosti. „Neuvěřitelné!“ „Masakr!“ „Pomooc!“ „Aaaah!“ byly asi ty nejčastější. Nevím, co se ty dvě hodiny dělo, tohle je výsledek třídenní masáže a dolování paměti za pomoci hypnosy a další podprahových metod.

Padnul mj. Masochist (Pendulum), The Edge (M&F), lidi hodně křičeli, když zrewindoval Blood Sugar (Pendulum, původní verse s kecy). Takto to zní trapně, ale pochopte, že ty mixy byly tak převyškvařené, že vám ani nic jiného než kooperovat nezbývá. Absolutně perfektní synergie prolnutých cyklů, geniální práce s mixážním pultem, každou chvíli se něco děje..a ten bezpočet teasů..bože bože, muka reportérova, ráj pamětníka/znal­ce..zabij me ambivalence! Znovu track „Deeper underground“, znovu Triple X(Subfocus) do něj tease Ska (Zinc), pak opět Vice Chase od pečlivě střeženého Ram talenta Culture Shocka..budu pokračovat dál, ale věřte tomu, že tohle je jen jakási fotografie z jednoho úhlu, která nikdy nedokáže vystihnout krásu celistvosti objektu v pohybu, i tak teď už neodtrhnete oči, co..

Pokračujeme super hitovkou Lowdown (Xample), kterou protočil o třistatřicetsedm stupňů remixem Back to Your Roots (Jonny L; Friction & K-Tee remix) a to musel padnout rewind, pak It’s Love (Influx UK), (někde předtím tam skočilo něco od Hazarda) do ní tease krásné staré věci junglové éry a do ní narve proboha Swamp Thing (Subfocus), ale takovým stylem, že i výlet hluchoněmých řve. A co do toho, no přece To Shape the Future (Optical; VIP), takže nemalý mazec, ale asi jsem řval a máchal sebou málo, takže přihodil Compound (Ed Rush & Optical; Gridlock remix, ale možná originál, za Boha nevím), ale to furt bylo asi málo temno, takže znásobil přísno a mrštil tam remix Beckoning (Konflict; Konflict remix), ale asi jsme se smáli málo smíchem bláznů vystřelených kanonem proti polstrované zdi v kazajce, takže ten zmetek udělal co? Co?! Vpálil do toho 4 Days (Bad Company), ani nevim jestli remix, páč to bylo úplně jedno, tam šlo o život a duševní zdraví…ultimát! Něco takového je sen zaživa..o držku.

Pak tam hodil Outta space (MIST), tease další klasiky. Rwnd. Fialová míhá černou střídá zelená točí rudou překřikuje modrá. Znovu husté teasy Hush Hush (Shimon) nebo třeba Titan (Ram Trilogy) nebo taky Renegade Snares (Omni Trio; remix). Asi největší crowd reaction způsobila Airplane (Subfocus), samozřejmě pohroceně zamixovaná, možná na ní padnul i rewind, každopádně do ní nejdřív teasoval Up All Nite (John B) a vytočil schodiště pryč bavorákem Bacteria (Ed Rush & Optical; Pendulum remix), navázal něčím jako World Of Darkness VIP (Hazard), trošku foukne do urychlovače částic Mysterons (Moving Fusion & Shimon; Baron remix), do které napéruje podtlakovkou Mind Overload (Ram Trilogy) a do něj X-Ray (Subfocus), takže starý supeRam krát nový hypeRam, uf uf, ale ještě předtím opětované popěvky MC GQ klasiky „Out in the streets – they call it murdaaah!"..

mc gqMC krásně hlásil, vždy v pravý moment vyhecoval publikum, které mu zobalo z ruky a perfektně reagovalo na každou jeho interakci. Zahrání neunikla ani Chase scene (Ram Trilogy), ale to už se valil další mordor..začal nenápadně Dumplin Riddim, jenže (!!!) do něj totiž nechal vyjet první nájezd Voodoo People (The Prodigy; Pendulum remix), ale místo standardního dropu tam najednou byl drop supermordy Heaven and Hell (Xample & Crystal Clear), absoBLOODYlutely unFUKKINbelie­vable!! Do toho pak vklidu nějaké vysekávačky..po chvilce nějaké teasy, že..normálka. Magor! Pak už nastalo absurdní inferno nepochopitelného finále, kdy jsem byl rád, že dýchám, že se hýbu, leč proti své vůli jsem byl nucen nepobratelně řádit jako hyperaktivní teenager. Facade VIP (Noisia), Spaced Invader ’07 (J.Majik), do kterého jako třetí věc napustil True Romance VIP (D:Bridge), to musel zrewindovat a zase asi po minutě a půl tam True Romance nateasoval, no neuvěřitelné..

Zvuky se měnily v barvy, barvy se hýbaly rychleji než údy, myšlenky se nechaly ošálit atmosférou, která byla hustější něž Lunetic, A-Tak a VIP, to celé krát Radana Labajová plus Klára Kolomazníková, dohromady. Padly minimálně dvě mordy jako Ladies Nite VIP (Demo & Cease), někde tam pak ještě zrewindoval Rockstar (TC), která byla prozapletená do dalších dvou tracků..nemluvě o nějakém novém Freshovi nebo Pendulum či co to bylo, co tak znělo, cokoli to býti mohlo a electrobreakbeatový začátek to mělo..

Neskutečné jízdě po tsunami teasů, nepostřehnutých desek na druhém a třetím gramci a blitzkriegových mixů ohlásil konec zjevně essencielní atmosférou pohnutý MC GQ odpočítáním aplausu pro Andyho C..a pak Andy pustil Screamer 2007 neboli Screamer (Ram Trilogy; Shimon remix) a hned na první ho zdoubledropoval se Signalem (Fresh), WTF OMFG! Totální výbuch, Andy nahodil Signal chvilku si hrál s mixákem a pak jen tak fotil a točil dav vařící se ve vlastní šťávě. Pak to skončilo a my jsme našli sebe sami navzájem na parketě a nemuseli jsem mluvit, aby jsme věděli, že jsem total exhausted. Blown to bits. Stačilo do nás strčit a rozpadli bychom se. Naprostá oddanost. Suki něco nahodil, ale my jako zombie (doslova) ploužili mlčky jsme se k východu, omlouvám se tedy Sukimu a Koogimu, že jejich vystoupení nedošla větší anabáze.. Ale snad nikdo nám to nemůže mít za zlé.

Vrcholný zážitek. Sonický koitus. Red One krásně potěšil, MC GQ naprosto výtečný, nikdy nebyl na obtíž, v pravé chvíle hypoval dav. Andy C je však naprostý král. Redefinoval svoje postavení, prokázal absolutní selekční kvality..prostě, promiňtě mi ten výraz, re-establishoval své postavení (nejen) v mé mapě dnb světa. Absolutní zkušenost. Vznik legendy. O tomhle vystoupení se bude mluvit stejně jako o Ed Rushovi v Lucerně, každý, kdo byl, pochopil, ostatním se o tom může vyprávět, ale teď, když zpětně promítám tu cestu z Roxy, potkám Chitu, pak Hukota, pak nás všechny v autě, tak ty výrazy byly bez debat..Bylo to v očích.

Nemáš dost? Přečti si hrubý popis djské práce od Martina FixB0ta v bloku 10

Nemáš dost? Přečti si stručný shrn 4hodin po Koogim od Lincolna v bloku 11

10. Hraje Red One. Andy kecá s GQ. Poplácaj s Red Onem. Barman přinese Metaxu, Vodka, Colu, ledy, kelímky a ciga pro Andyho. Celej set Red One koukal na Andyho. Pořád měl ruku na desce na pitchi. Hodně hejbe s pitchem, ale jinak. Andy malinko pohne nahoru pak kousek jinam a dvě minuty na to nemusel sahat. Téměř vůbec nehrabe rukou do desek. Dvě desky mu jdou do beden, třetí do sluchátek a on si klidně dělá vodku s colou. Ke třetímu gramci jen natahoval ruku, takže vůbec nebylo vidět, že u něj byl, páč u něj vlastně nebyl. Jen tam natahoval ruku, nechtěl vůbec vystupovat ze zvuku sterea odposlechu. Nonstop sluchátka na hlavě. Když nahodí desku špatně v nějaký díře, což se stane tak dvakrát za celej set, tak jen tak vteřinku dvě počká a nahodí ji znova správně a přesně. U Red One-a bylo slyšet, když desky dorovnával, kdežto Andy když do toho sahá a dotáčí to [což je sakra výjimečně], tak to vůbec neni slyšet, což je psycho a přitom mu to absolutně sedí.

A jeho práce s mixákem se většinou omezuje na basy, nedělá ani moc nějaké tríčky s faderem, prostě jen do absolutna přehání přesnost na Technicsech, který umí ihned odhadnout a ve spojení s absolutním sluchem na cykly desek a jejich vyváženost skrz basy středy vejšky všechno. Prostě kombinuje desky v absolutním slova smyslu. Kalil ranec. Circa deset panáků. Dycky si nalil do kelímku dost vodky. Na závěr už si dal kelímek před gramce, aby se nemusel otáčet..a s MC GQ očividně starý kámoši. Pohledy, úsměvy. Ale hlavně MC byl úplně v šoku z některejch Andyho mixů..jo a Andy ještě dělal to, že vařil třeba dvě desky a na třetím gramci vařil třetí a pak ji třeba na chvilku vyměnil a přehodil na první gramec. Hacken řikal, že viděl Red One-a, jak v průběhu svýho setu měnil jehlu nebo přenosku (z dálky houby vidět) z třetího gramce za tu z druhýho, možná to má souvislost.

sukilla11. „Co se týká Red One, hrál celkem temně, myslím slušně, ne však nějak zřetelně excelentně, abych na to dlouze vzpomínal. Andyho míchání, no není moc co dodávat, 2 hodinová jízda robota na 3 gramofony se spoustou různých triků, že to nešlo ani všechno pobrat. Selekce mi taky celkem až na prostřední část, ta mi přišla až moc skočková, vyhovovala. MC GQ mě taky celkem bavil. Bylo to vyčerpávající fyzicky, že jsem si musel i chvíli odpočinout. Potěšil mě silný zvuk v Roxy, škoda, že to takhle nejde i jindy, ale dobře, že to šlo alespoň tentokrát. Po několikaminutovém bloumání po 4. ranní jsem odešel, aniž bych mohl cokoliv dodat k Sukimu.”

Náročné čtení, že. Nechtějte vědět, jak náročná byla ta party…

13. Zvolil jsi špatně a zemřel jsi v hrůzné pasti. Musíš začít znovu.

Děkuji Mirkovi a Martinovi za kooperaci s reportem a všem, co se mnou byli i bili v Roxy. A všem, co čtou tyhle reporty, díky za podporu.

 

publikoval ANAKIN