Recenze // Malice in Wonderland

Goldie je mužem mnoha tváří, mnohovrstevnou osobností aktivní na mnoha frontách urban culture. Pro nás je štěstím, že své snažení napnul mimo jiné směrem k oblasti hudební. Stěstím, jelikož na co zde Clifford Price sáhnul, to se proměnilo v pomyslné zlato – ať už mluvíme o bibli zlámaných beatů, albu Timeless, či značce Metalheadz, která již druhou dekádu formuje podobu progresivního proudu drumandbassu. Tato vyjímečná osobnost mimo jiné v sobotu vystoupí na festivalu Cosmic Trip.


16. 7. 2007, publikoval PANORAMA

text: Nitrous

Letos se zlatozubec vrací s deskou Malice In Wonderland, prvním autorským albem kovových hlav.

Goldie je  mužem mnoha tváří, mnohovrstevnou osobností aktivní na mnoha frontách urban culture. Pro nás je štěstím, že své snažení napnul mimo jiné směrem k oblasti hudební. Stěstím, jelikož na co zde Clifford Price sáhnul, to se proměnilo v pomyslné zlato – ať už mluvíme o bibli zlámaných beatů, albu Timeless, či značce Metalheadz, která již druhou dekádu formuje podobu   progresivního proudu drumandbassu. Letos se zlatozubec vrací s deskou Malice In Wonderland, prvním autorským albem kovových hlav.

V první řadě je nutno zdůraznit, že album Malice In Wonderland si rozhodně nedělá nároky měřit síly  s Timeless. To mi neřekl Goldie, ani jsem to nikde nečetl, ani tím nehci hned na začátku říct, že je špatné. Přesto my, co už nějaký ten pátek drumandbass posloucháme, tušíme proč. Ostatní se budou muset doptat.

Jak je u Goldieho produkce zvykem, zastřešuje ji projekt Rufige Kru, na kterém už  spolupracoval s řadou zvučných jmen. Za všechny třeba Matrix, Danny J nebo Technical Itch.        Po takových legendách by jeden čekal, že bude dále sázet (zvláště v případě longplayeru) na jistotu. To bychom se ale šeredně mýlili. Šanci totiž dostal „nováček“ Heist, talentovaný představitel       nové vlny producentů, který si za poslední dva roky vydobil pro svoji kvalitní a pestrou produkci místo na výsluní. Volba zvukového inženýra tak byla alespoň pro mne překvapivá, nikoliv však nešťastná.     Heist oblékl desku do solidního moderně  střiženého kabátu, který je ovšem ušit z tradičních a časem prověřených materiálů z Goldieho arsenálu. Po technické stránce těžko desce něco vytýkat. Zvuk je bezchybný, především Heistovy křišťálově čisté a plné breaky musí zalahodit uchu nejednoho posluchače. V kombinaci s Goldieho tradičně temnými zvukovými přísadami tvoří originální směsici, která však nemusí sednout každému, alespoň na první poslech. O to zde ovšem v žádném případě nejde. Je to stejně jako se hudbou značky Metalheadz – buď se vám líbí, nebo nechte být.

Celkově vzato, nemám nejmenší obavy, že by toto dílko zkoušku času neustálo.   Goldiemu s Heistem se podařilo vytvořit důstojnou alternativu k dnes  tolik preferovaným a dokolečka neustále omýlaným „slaďákům“ a bezduchým husťárnám, „kterýkaždýho­pořádněrosekaj­vole“. Pokud patříte mezi tu bláznivou menšinu, která chce trošku víc, potom neváhejte. Pokud ne, zkuste to stejně, už jen kvůli parádně provedenému bookletu, který si Goldie dělal sám, jak jinak.

publikoval PANORAMA