Ahoj Jayi, co zrovna teď děláš? Chystáš placky na výlet do
Prahy?
Jasně! Zrovna si chystám nejnovější dubz, které jsem získal
v posledních dnech jen kvůli Praze!
Těšíš se? Co sis pro nás připravil speciálního?
Jestli se těším? Že váháš! Miluju Prahu!
Mám připravený speciální set, ne pouze jeden styl d'n'b, chtěl bych
začít deep, pak liquid, něco jump-upu a nakonec přidám taky něco
tvrdšího. Když nad tím tak uvažuju, každý si v tom najde svoje.
V České republice sis zahrál už v loňském roce s Redeyesem a
nebylo to poprvé. Užil sis to?
Jak už jsem řekl, miluju Prahu a vůbec celou atmosféru východoevropských
zemí. Lidi ví, jak se bavit, reagují spontánně, tak to má být, tak to
mám rád. Jsem jako zrcadlo, když se lidi baví, bavím se i já.
Poznal jsi někdy blíže krásy Prahy? Třeba Staré město… Co
vlastně víš o Praze nebo České republice? Krom toho, že máme nejlepší
pivo a nejhezčí holky? :)
Haha… no… vlastně znám jenom kluby, což je dost ostuda. Jednou jsme šli
pěšky přes centrum, ale nějak se nedostalo na návštěvu památek. Jediné,
co můžu s určitostí říct, že je to krásné město s hlubokou historií
a skvělou architekturou. To můžu říct i z toho mála, co
o Praze vím.
Loni ses přestěhoval do Vídně, co tě k tomu vedlo? Jak je to
tam se scénou? Je jiná, lepší? Kam má člověk zajít, když se chce ve
Vídni bavit?
Pocházím z Frankfurtu nad Mohanem, což je spíš takové house a techno
centrum. D'n'b bohužel stojí na pokraji zájmu, což pro nás, d'n'b
promotéry, znamená jediné – problém udělat pořádnou párty. Takže,
ano, Vídeň je v tomhle úplně jiná. Je tu silné zázemí, každý týden
tak pět mejdanů, když nad tím tak přemýšlím, nikde jsem neviděl tak
velkou d'n'b komunitu, jako právě tady ve Vídni; snad jen v Estonsku nebo
samozřejmě v Anglii.
Nejlepší klub je rozhodně Flex, kde máme snad jeden z nejlepších
soundsystémů v Evropě. Máme tu mejdany jako čtvrteční Beat It, který
dělá Raw.Full a D.Kay a chodí na něj 400–600 lidí, pak třeba sobotní
Future Beatz (Matt, Raw.Full a Meph) s návštěvností tak 800 lidí a pak
samozřejmě množství menších mejdanů. Pro větší párty je tu Arena
s kapacitou 2 000 partypeople.
Pro mě je ale bez debat nejlepší noc All Soulded Out (Matt & Aziz)
v klubu Roxy (kde často vystupuje i MC Shnek, pozn. red.)
Jak to vypadá s tvým labelem Blu Saphir? Venku je 7. release, co
nás čeká dál?
Ze sedmičky, která mimochodem vyšla minulý týden, jsem úplně nadšený.
The Ego, Bungle, DJ Roots a Ill Esha odvedli skvělou práci. Příští release
vyjde do dvou měsíců a bude to deep liquidní věc od francouzů Peya a
CloudNine, flip pak přinese Random Movement remix té samé věci, který se
dočkal supportu i od Markyho.
Minulý rok jsi začal vydávat i digitálně, pod značkou Digital
Blus. Je to proto, že si myslíš, že vinylu možná brzo odzvoní nebo jen
pro to, žes’ chtěl vydávat víc materiálu, protože si to producenti
zaslouží?
Jednoduše musím jít s dobou, je to trh budoucnosti a fakt je, že je tolik
kvalitních tracků, které nikdo nevydá jenom proto, že jméno producenta
není dost známé a vydat vinyl by bylo hodně riskantní. Takže, co vlastně
teď dělám je, že dávám šanci skvělým novým objevům, a když se
prosadí, můžu jim vydat vinyl. Pokud samozřejmě přijdou s něčím extra.
:)
Můžu více experimentovat v tom, koho podepíšu – více stylů, více
různých tracků a nemusím se tolik bát, že by to byl finanční
propadák.
Pro mě je Digital Blus ideální platforma pro představení nových jmen,
které pak později případně upíšu i pro mateřský label, Blu Saphir.
Chystáš také vydat nějakou vlastní produkci na Blu Saphiru?
Máš teď nějaké novinky? Vím, žes vydal digitální EP s Mad Vibes, je tu
ještě něco dalšího? Jak to vůbec jde ve studiu? :)
V tuhle chvíli nemám nic, co by se hodilo na můj label, takže nic
neplánuju. Udělal jsem ale pár nových věcí s Mad Vibes a Bassface
Saschou, které vyjdou na Sidechain Audio číslo 10 a pak ještě jednu
právě s Bassface Saschou, která zatím není upsaná a je podle mě snad
nejlepší, co jsme udělali. Snad i proto hledáme nějaký anglický label,
který by ji vydal.
V současné době žiju ve Vídni a studio Mad Vibes je ve Frankfurtu, takže
to není úplně jednoduché, ale právě tady ve Vídni jsem začal dělat
nějaké spolupráce s FoxRox a Geetoxem. Zatím je však všechno teprve ve
vývoji.
Jakou techniku k produkci využíváš?
Mám sequencery Cubase a Logic Express, které používám čistě
k uchování mých myšlenek a nápadů. Ty pak vezmu a jdu do studia FoxRoxe
Geetoxe nebo Mad Vibes.
Pojdmě na chvíli k DJingu – hraješ hlavně z Final Scratche,
že? I přes to s sebou vždy bereš nějaký ten vinyl. Co si vůbec myslíš
o CD-DJích? Já osobně jsem CDčkům vůbec nepřišel na chuť. :)
Jasně, pořád prostě miluju vinyl a to je přesně ten důvod, proč
každé dva týdny kupuju nějaké placky. Na druhou stranu dostanu přes AIM
tolik tracků, že by bylo zcela nemožné z nich dělat dubplaty (je to sakra
drahá sranda), takže jsem si před více jak dvěma lety koupil Final Scratch
2.0. Na něm je skvělé, že máš pořád v ruce vinyl a to je pro mě
hodně důležité. Dřív jsem mixoval z CD, ale to mě brzy přestalo bavit,
z důvodu ztráty kontaktu s vinylem + se mi nelíbí, že věc, kterou hraju,
nevidím. Navíc, CD se rychleji ničí nebo se často kradou, což se
s mp3jkou stane těžko. :)
Který producent tě v poslední době zaujal? Nějaký objev pro
rok 2008?
Je jich moc! Dave Owen a Sinistarr, ze Států DJ Clart, ze Singaporu / Londýna Fa de Aurujo, Cybass, M Jazzy & DJ Romulo z Brazílie. Všichni
tihle jsou upsáni na Digital Blus, jsem si téměř jistý, že se letos
prosadí. Jsou tu i další talentovaná jména, například ze Slovenska
(Smote, Decem, L Plus), Concept & Shnek, Geetox a Tenchu z Vídně, Thought
z Bulharska, Lenzman z Nizozemí, Blocks & Cabbie z Anglie, Soulgrifter
z Německa a třeba Broken Eyes a Undersound. Každý z nich dělá jiný styl
d'n'b, kvalita je ale společná pro všechny. Dávejte si na ně pozor! :)
Na Blu Saphiru vydáváš liquid funk, na mejdanech hraješ hodně
párty věci a v Bag Fillers jsi jako jako ty své uvedl samé staré klasiky.
Vracíš se rád v myšlenkách do starých časů? Jsi jeden z těch, kteří
tvrdí, že už to nikdy nebude takové, jako tehdy v 90. letech?
Nemám rád tohle škatulkování. Hraju tohle, hraju tamto… pro mě je to
všechno drum'n'bass. To se odráží v mých setech, kdy se snažím hrát
všechny styly. A co se oldskul kolekce týče, je právě pár takových
nadčasových klasik, které hraju a teasuju už od roku 1996, kdy jsem začal
s DJingem. Jsou to pro mě takové suvenýry, které fungují na párty
dodnes.
Pro DrumiX s sebou přivezeš set na CD z desek vydaných na Blu
Saphiru. Na konci je ale jedna whitelabel věc od Brookes Brothers a mě nedá
se nezeptat, zda stojíš za jejím vydáním… :)
Chtěl jsem představit svůj label a dát vše do kompaktního mixu,
který lidé dostanou. Brookes Brothers jsem zařadil proto, že nevyšla na
žádném labelu a krom toho ji mám fakt rád. Big up pro Brookes Brothers za
to, že dělají tak geniální věci poslední dobou.
Ok, díky za rozhovor a těším se v pátek na viděnou!