Bifidus Aktif // Nový set ke stažení a rozhovor

Máte problémy se zažíváním? Marně hledáte lék v podobě jogurtu s Bifidus Essensis? A nenapadlo Vás vyzkoušet raději Bifidus Aktif? Ne? Tak to raději co nejrychleji napravte, příležitost máte pod nadpisem! Bifidus Aktif totiž přichystal nový vychytaný mix a já jsem ho u té příležitosti vyzpovídal…


20. 3. 2008, publikoval RUDEBOY

ptal se: RUDEBOY

Bifidus Aktif – Lost In The Plastic Cup

Ahoj Kryštofe, jak se vede? Co právě teď děláš? Předpokládám, že uprostřed semestru pilně studuješ…
Já studuju až během zkouškového, uprostřed semestru je potřeba pracovat!

Co tě tedy v současné době nejvíc zaměstnává?
Peru se na hodně frontách s nekonečnými haldami PRek, ale prioritou je teď příprava dvanácté Take Control, na kterou v pátek 28. března dorazí Audio.

Vypadá to na nejtvrdší Take Control v historii, takže předpokládám, že sis připravil speciálně našláplý set…
Připravené desky zatím nemám, ale určitě na to brzo vletím a pořádně proberu svojí sbírku drsných pecek a tech stepů. Audio bude pořádná mela, ale po setu Ed Rushe nebo Silent Witnesse si nemyslím, že by to bylo tvrdostí diametrálně odlišné. Věřím, že to bude mít hlavu a patu – Audiovy sety (např. tento) nejsou nepromyšlenými drtičkami za každou cenu.

Když jsme u těch setů, tvůj aktuální mix Lost in The Plastic Cup je čerstvě ke stažení. Proč Lost, když jsi se minule „našel“ (viz Bifidus Aktif – Found)…
Bavil jsem se o tom nedávno se ženou: Říkala mi, že je úplně nadšená z toho, kde všude se dokážu ztratit. Takže je asi na místě se ztrácet dál. Třeba se za rok zase najdu :) A navíc… je to zvláštní zamyslet se nad tím, jak se asi cítí bifidokultura zatavená v kelímku před tím, než ji člověk pustí do svého žaludku, aby udělala svou práci…

Inspirovala tě tvoje žena i v obsahu setu?
Právě že mě spíš inspirovala nadcházející Take Control. Vždycky jsem chtěl namíchat set z drsnějších pecek, probrat diskografii Kemal + Rob Data, ale udělat celý set striktně temný už není to, pod co bych se chtěl „podepsat“. Proto je to tak napůl nadávkované s novými nu skoolovými peckami, které často hraju.

Takže nám jistě můžeš prozradit jeho tracklist…
To si piš!

01 Demo + Cease – Ladies Nights (VIP) (Human Imprint)
00 (Bad Company + Trace – Nitrous (Bad Company))
02 Sparfunk + Shimon – The Smoker (Audio Porn)
03 L Plus – Middle East Sun (Viper)
00 (Optiv + Bulletproof – Camouflage (1210))
04 Trei + Dose + Manace – Valium Express (Commercial Suicide)
05 Culture Shock – The Bypass (Ram)
06 Optical – Electric Music (Virus)
07 Teebee + Future Prophecies – Let The Bass Kick (Subtitles)
08 State Of Mind – Only Way Out (BC Presents)
09 Culture Shock – Zeppeline (Ram)
10 Brookes Brothers + Futurebound – Dawn Treader (Breakbeat Kaos)
11 Spor + Evun + Evol Intent – Levitate (Lifted)
00 (Bad Company – Planet Dust (Bad Company))
12 Universal Project + Vicious Circle – Hellrazor (Universal Project)
00 (Phace – Open Your Eyes (Subtitles))
13 Silent Witness – Atlanta (Critical)
14 Konflict – Messiah (Noisia remix) (Renegade Hardware)
15 Sub Focus – Druggy (Ram)
16 Dom + Roland – Imagination (Kemal + Rob Data remix) (Moving Shadow)
17 Faith In Kaos – Possesion (Kemal + Rob Data remix) (Outbreak)
18 Corrupt Souls + Hyx – 1138 (BSE)
19 Sigma – Dawn Alarm (Viper)
20 Noisia – Facade (VIP) (Ram)
21 Moving Fusion – Turbulence (Ram)
22 Brookes Brothers – F Zero (Breakbeat Kaos)
23 Matrix + Shimon – Dirty 5th (Audio Porn)
24 Culture Shock + Brookes Brothers – Rework (Ram)
25 Matrix + Futurebound – Womb (Metro vs Viper)
26 Pendulum – Still Grey (Timeless)
27 Unknown Error – Struggle (Moving Shadow)
28 Stakka + Skynet – Pathogen (Audio Blueprint)
00 Alix Perez + Sabre – Solitary Natives (Shogun Audio LTD)

Wow, vypadá impozantně. A je krásně vidět, jakým zvukovým směrem se ubíráš. Tohle asi trochu souvisí vůbec s tvojí proměnou. začínal jsi čistě na „Kemalovinách“. Najde se ještě někde v tobě část tvého já, která by tuhle dobu chtěla vrátit?
Myslím, že se to změnilo ve chvíli, kdy jsem začal DJing brát i jako profesi, a uvědomil jsem si, že mám za úkol bavit lidi a nejen si slepě hrát pro sebe, což mi neumělo dojít v počátcích. Druhá a možná ještě důležitější věc je rychlý vývoj zvuku a drive drum & bassu. Konkrétně Kemal je stále nadčasový, ale zbytek starých desek už nemá dynamiku a sound, který by lidé ocenili. Na menších akcích nebo na počátku party se tyhle věci nehodí už vůbec hrát, a já to prostě cítím tak, že v mých setech chci mít zpívané, veselé a šlapavé záležitosti například z Hospitlu, od Brookes Brothers nebo Sub Focuse. Ale moc se těším na Take Control, kde bude příležitost vytáhnout spoustu desek, které na tom velkém zvuku po Audiovi vyniknou.

Take Control už pozvala nesčetně jmen. Je ještě někdo, kdo ti v seznamu DJs či producentů citelně chybí? Kdybys akci dělal úplně sám, koho bys pozval?
Pokud by to šlo, rád bych to posunul do lehčích a experimentálnějších poloh; snad by to publikum ocenilo, a ještě nedávno jsem koketoval s myšlenkami udělat nějakou „polopopinu“, ale vzhledem k tomu, že se nu skoolových producentů ujali už jiní (bude tu Sigma, Xample, Futurebound, Culture Shock a Brookes Brothers), upustil jsem od toho. Pořádání akcí ale není jen o tom vymyslet si jméno a udělat ho. U mnoha mimoevropských producentů je potřeba vychytat čas turné, jinak se nedoplatíš letenky. A skloubit volný termín klubu, DJů, vyhodnotit zájem lidí, konkurenci, finanční stránku věci pak někdy ve finále způsobí, že ti přistane v hledáčku jméno, o kterém nejdřív neuvažuješ a teprve potom tě překvapí, jak tě možnost přivézt ho nakopne. Třeba tak se stalo právě u Audia.

Nepřijde ti trochu líto, že se do Čech z větší části vozí stále ta samá jména? Aphrodite, Ed Rush nebo Andy C jsou tady každý rok, někdy i častěji. Nekazí to trochu vkus publika?
Publikum nejsou jen extrémně uvědomělí jedinci s neuvěřitelným přehledem a s tím se musí počítat. Naopak mám pocit, že tato jména natáhnou masy, z nichž se pak rekrutují ti, kteří se začnou po d’n‘b pídit a přijdou na chuť i tomu experimentálněj­šímu. Navíc jména, která jsi právě napsal, mají určitě co říci i těm nejzarytějším. Aphrodite je legenda a i když neoslňuje excelentním mixingem, jeho sety umí lidi pobavit. Ed Rush a Andy C sou pak bez komentáře: geniové jedna báseň. Jsem úplně opačného názoru než ti, kteří by chtěli drum & bass jako exkluzivní underground. Víc lidí = víc akcí = víc hraní = víc hudby = víc peněz = víc možností… zaraz mě, jestli se pletu…

V tomhle s tebou asi ani nejde nesouhlasit. Myslel jsem to spíš tak, že třeba mě osobně mrzí, že „média“, která mají možnost měnit či lehce upravovat vkus posluchače této moci tak docela nevyužívají.
Posluchač ale nechce, aby mu někdo vkus upravoval. To, o čem mluvíš se musí dělat chytře a kvalitně a vzhledem k tomu, že d’n‘b média fungují díky lidem, kteří to dělají zadarmo, je to běh na dlouhou trať. Myslíš tím například to, že když člověk píše o kvalitním producentovi (např. o Breakovi) a servíruje ukázky na jeho tvorbu a sety, že by měla přijít reakce posluchačů: „já už tu nechci Aphroditea, já chci raději Breaka!“?

Tak nějak v kostce, ale samozřejmě je mi jasné, že takhle to nefunguje a fungovat nemůže. Jak říkáš, je to běh na dlouhou trať. Točili jsme se hodně kolem Take Control…co další klubovky v Praze nebo vůbec v republice? Které máš rád, kam rád zajdeš nebo kde si rád zahraješ?
Já už moc po parties netrajdám, pokud na nich nehraju, ale vždycky je fajn zajít na Bush do Roxy – třeba Commix se moc povedli. Cross nikdy nezklame, příjemně překvapilo Retro a moc rád hraju v Tousteru, na Bukanýru a právě v Abatonu. Jinak sem vždycky rád, když se vydaří nějaká „velká neznámá“. Třeba akce Sokolistů v Náměšti nad Oslavou, chomutovská Kotelna nebo „obejváková“ akce v Deja Vu v Lounech… Jo a taky plzeňský Neutral! Poslední dobou hodně cool místo!

Co ty a produkce?
Když vím, jak dlouhou cestu museli ujít např. Kubatko a Brooklyn, aby jejich hudba zněla profesionálně, vím, že na to prostě nemám. Musím se živit, studovat a o víkendu drandím republiku s vinyly na zádech. Láká mě to mít vlastní tracky a dát si další „metu“, ale v tomhle uvažuju až moc racionálně. Některé věci se musí dělat na 100% a produkce je právě jednou z nich…

Když tolik cestuješ, kde v nejbližší době tě můžeme slyšet?
V neděli (23. 3) máme tradiční velikonoční kalbu v karlovarském Wéčku v čele s Akirou a příští pátek (28. 3.) je tolik vyhlížená Take Control s Audiem. V sobotu pak hraju v Matrixu (29. 3.) a v dalším týdnu dám ve středu (2. 4.) desáté výročí Laminate ve Žlutém Psu a Pardubicích a v pátek (4. 4) se těším na Jungle DNB Sessions do Crossu. Všechny moje ostatní dates lze pak checkovat na mém profilu nebo na zatím nic moc potuněném myspace :)

Tak jo, díky moc za rozhovor!
To já děkuju tobě, máš u mě toust :D

publikoval RUDEBOY
Shadowbox DJ a moderátor našeho pořadu na Radiu 1