Hoši z Bad Company se proslavili hitovkou The Nine(BC rec.), po jejímž
vydání je většina hudebních kritiků označila jako jednu z největších
nadějí taneční hudby. Čtyřčlenná partička vsak nespadla z nebe a před
svým debutem pod hlavičkou Bad Company již za sebou měla řadu úspěšných
počinů. Tak například duo Fresh and Vegas(singly pro labely Breakbeat
Culture, Metro), Absolute Zero/Subphonics(spolupráce s Renegade Hardware) a
konečně formace Future Forces(opět spolupráce s Renegade Hardware).
Všechny jmenované projekty byly poměrně úspěšné, a tak po tom, co se
chlapci spojili, to začalo být opravdu zajímavé. Po hvězdném debutu
přišlo na řadu EP The Fear, na kterém najdete klasiku Four Days. Zajímavá
je také spolupráce s Matrixem na posledním tracku tohoto EP – Jellyfish.
Neopomenu ani příspěvek Iraq na kompilaci World of Drumandbass pro label
Formation. O tom, jakou mělo jméno Bad Company váhu, svědčí nabídka
spolupráce s legendární značkou Prototype. Špatná parta jí využila
více než dokonale – vzpomeňte na jízdu The Pulse. Bez této desky se
neobešla snad žádná jungleová párty ještě rok po jejím vydání a podle
mnohých je to nejlepší release tohoto labelu vůbec, což není špatný
výkon, koukneme – li se na tenký seznam interpretů, kteří dostali tu
příležitost vydávat na Prototypu. Ve stejném roce (1999) vyšel singl
Seizure/Skin Tag na labelu Virus(doublepack Twisted), patřící terrible
twinům. Jednoznačně další bod pro Bad Company. Na desky od této party se
nedočkavě čekalo a pokud se vám je podařilo sehnat (v té době u nás
věc nemožná:), tvořily vždy vrchol setu. Další úder přišel na
Traceově značce DSCI4. Singl Coma/Spraycan (jako každý singl doposud)
posunul možnosti jungleu o něco dále. To už na svět prosakovaly zprávy
o novém LP. Všichni netrpělivě čekali, diskutovalo se o tom, jestli se
partě podaří udržet vysokou úroveň. Deska dostala název Inside the
Machine a získala ocenění na Drumanbass Awards jako deska roku. Chlapci však
nepřestávají pracovat a přibližně s ročním odstupem vzniká druhé LP,
to dostalo jméno Digital Nation a ve tvorbě Bad Company představuje určitý
zlom. Tranceové nálady, jemnější zvuky a nové postupy při tvorbě
tracků. Hodně fanoušků tato změna zarmoutila, ale Bad Company dokázali
zlým jazykům, že jejich tvorba není jednostranná. Poté přišla trilogie
Book of the bad. (hitovky The Voice, Dogs on the moon, Ladies of Spain nebo
Miami Flashback). Mezitím se ještě stačili hoši opět zapsat zlatým
písmem do dějin jungleu hitem Planet Dust právě na Riderově Prototypu. To
jistě není ani z daleka kompletní výčet tvorby této party. Určitě je
potřeba alespoň se dotknout remixové tvorby Bad Company. Tak například
remix asi nejúspěšnější hitovky Raye Keitha There´s something out there.
Dále třeba remix Pressure Rise pro label Aspect, nikdy nevydaný a naprosto
dokonalý remix pecky Sardines od formace Fortran(Ed Rush/Optical) na labelu
Metro.(najdete ho pouze na kompilaci Level 01) Srdce každého stepaře jistě
zaplesalo po vydání remixu klasiky Atlantis od Moving Fusion na labelu Ram
Records. To už se dostáváme do současnosti právě na Ram records vyšla
pecka Spacehopper, která se dostala do oficiální UK Chart! Pracovně jsem si
tento track nazval Badcompanybodyrock. Nutno zmínit i sublabel BC rec. –
Square One, na kterém právě vyšlo EP a který je vyhrazen pouze novým
jménům na poli D´n´B. Aktuální je dvanáctipalec Rush Hour/Blind na BC
rec., připraven je opět materiaál pro Prototype a venku je spousta dubplatů.
Právě tyto tracky vytvoří již třetí LP od Bad Company. Vznikl také
projekt Digital Nation, od něho se těšte na EP. Právě tento projekt má
být dosti experimentalní a má hledat nové možnosti jungleu.
Kromě producentské činnosti Bad Company vystupují v roli dj´s a hrají na
všech významných parties v UK a vlastně po celém světě. Jejich kufry
obsahují opravdu ty nejžhavější novinky, takže si přijdte
4.6. poslechnout, jak bude znít jungle zhruba tak celý příští
rok…(nit)