Hodně lidí UK přirovnává UK garage k drum'n'bassu, co si o tom
myslíte?
Vegas: UK Garage je podle mě věc, kterou jsme dělali tak před pěti, šesti
lety, v podstatě jungle. Navíc i tak se mi zdá Jungle z roku 95–96
lepší, než je garage dneska. Jo, je pár skladeb který vypadly z garage
scény a fakt se mi líbí a mají můj respekt, ale za nima jdou i tuny
sraček. Rychlý breaky, klepavý beaty, basový linky, který ani nejsou
pořádně smíchaný.
Fresh: Drum and bass je jako příprava na garage. Tam se každý naučí
potřebný triky. Hodně producentů odešlo od dnb ke garage, takže celkem
nemůžeš říct, že z garage vychází nejlepší věci, protože jsou to
prostě okopírovaný postupy z jungle.
Vegas: Všichni nejlepší jungle a dnb producenti zůstali v jungle a dnb a
lidi, kteří neudrželi krok s technologií a vůbec s vývojem hudby, kterou
děláme prostě začali dělat garage.
Co si myslíte o lidech jako Wookie nebo MJ Cole?
Vegas: Vážím si Wookoieho, Leeho a všech lidí v „Music House“. Dělá
příjemný věci, až písničky za kterýma je cítit speed garage. Ale ten
jump-up důraz speed garage není ve vší garage hudbě.
Když se drum and bass zkomercionalizoval, štvalo vás to?
Fresh: Ani ne, protože to dokazuje, že dnb změní budoucnost hudby. Ale není
to tak přímým způsobem, jako si všichni mysleli, když prorazil Goldie. Ten
vliv je mnohem jemnější. Spíš tím jak lidi vnímají tvorbu breaků a
užívání technologie. Myslím, že nakonec až dnb producenti najdou nějaký
formát okolo kterého budou moct dát lidi ruce v mainstreamu, pak budeme mít
něco na co jsme pyšní a co nás reprezentuje v první linii. Ale v tuhle
chvíli ještě pořád experimentujeme v naší malý jeskyni. Jednou za čas
někdo projde okolo, zaslechne něco z toho co se děje uvnitř a přidá si to
k tomu, co sám dělá.
Co si myslíte o druhé straně dnb, jako jsou věci od LTJ
Bukema?
Vegas: To v každém případě vždycky byla součást dnb. Drum and Bass
nemusí být nutně tvrdej a rozjetej, někdy je hodně měkkej a něžnej.
Drum'n'Bass potřebuje všechny svoje součásti aby byl Drum'n'Bass, takže co
dělá Bukem je možná měkčí, než co děláme my ale musí to tam být.
Fresh: Vlastně je to i problém, protože dost lidí dokáže zkousnout dnb
jen když si ho zředí. Málokdo má chuť na to co máme rádi my. Nedávno
jsme o tom mluvili. Myslím že, stojíme na cestě revoluce, house music
močí na chodníku a je vlastně jediná hudba, která jde dopředu. Bude to
Drum'n'Bass, nebude to house. V médiích je módou říkat, že rock je mrtvý
a taneční hudba jde kupředu. To je podle mě špatně. Co by se mělo stát
je spojit rockovou hudbu s taneční a myslím že kdo to udělá, budou lidi
okolo dnb. Bad Company, vedeme revoluci!
Takže se spojíte s někým z rockové scény?
Vegas: Tak nějak.
Fresh: Pustili jsme se do formování živý kapely. Máme zpěváka, kterej
zní asi jako Jim Morrison, kdyby byl v Nirvaně. Nějaký kytary, … Vždycky
jsme měli rádi od všeho trochu, protože jsme čtyři. Darren má řekněme
funky kořeny, Mick je líznutej raggae a technem, Já jsem dost ovlivněnej
hardcorem. Dáváme tyhle svoje vlivy dohromady a myslím, že rock je dobrý
způsob pro vyjádření dnb, protože dneska v tom progresu nikdo vlastně
nevidí kam se věci ubírají. Jediní lidi kteří už se po téhle cestě
vydali jsou možná Chemical Brothers a Prodigy. Takže na tom teď děláme.
Takovej tech-rock.
Uvažovali jste o spolupráci s někým z UK garage?
Fresh: Ne, snad pokud bychom je pak mohli vzít něčím po hlavě. Takže jo
i ne. MJ Cole a takoví lidi, jsou svéprávný muzikanti s určitou vizí a
spolupracujou mezi sebou. My se zase snažíme soustředit na to, co děláme my
a posunout to kupředu. Vyjádření v rámci garage by pro nás byl krok
zpátky
Vegas: Už jsme tam byli, nemusíme se tam vracet. Fresh: Chceme dělat
s Aerosmith a Oasis. Vegas: Ne, Oasis ne. Do prdele s Oasis!
přeložil : Qua