C-Phone: Prázdniny si užíváme jako za školních let

Dvojici C-Phone a Limitedd aka No Money u nás nezná snad jen ten, kdo měl posledních pár let hlavu v písku. Nejen releasy na digitálních labelech a vinylech, ale třeba i vítězství v kategorii český producent a track roku v Czech Drumandbass Awards napovídají, že tito dva rozhodně vědí, co dělají.


22. 7. 2008, publikoval BIFIDUS AKTIF

ptal se: BIFIDUS AKTIF

Přesně před dvěma lety s Tebou dělal rozhovor Anakin u příležitosti vydání vašeho alba Drum Drama… Jak se od této doby situace kolem vás změnila a vyvinula?
Za tu dobu jsme stihli vydat pár tracků, ze kterých stojí za zmínku digitální release na anglickém labelu Robotix, kde mimo jiné vyšla jedna z naších kolaborací s MC Coppou, dále Let’s Move (VIP), který zabodoval v anketě Czech Drumandbass Awards a momentálně vycházející Tunnel Of Death EP na labelu Close2Death, kde máme track Sylar. Dále bych neměl opomenout naší „dubstepovou“ prvotinu na anglickém labelu Rottun. Samozřejmě za největší úspěch považujeme umístění v již zmiňované anketě. Tímto bych chtěl poděkovat všem fanouškům, kteří nás podporují a fandí naší muzice.

Když vzpomenu ještě ten rozhovor… Tehdy jsi říkal, že je pro Tebe produkce pouze koníčkem, nikoli zaměstnáním. Platí totéž i dnes nebo už Tě muzika alespoň trochu živí?
Už pár let produkuji reklamní spoty a „audio image“ pro Radia, takže se mi koníček stal obživou. Poslední dva měsíce jsme se věnovali výstavbě nových studií a rozjezdu firmy Provibe Studios, což nám zabralo veškerý volný čas. Věříme, že nové vybavení a dokonalejší prostředí nám pomůže k mnohem kvalitnější produkci, ať už dnb či jiných stylů.

Kdo vás v poslední době inspiruje? A je vůbec zdravé nechat se inspirovat drum & bassovými producenty? Neriskuje se tím možnost plagiátorství?
Drum & bass má svůj přirozený vývoj stejně jako jiné hudební směry. Inspirací nám jsou nejen dnb producenti, ale v podstatě veškerá hudba, kterou sledujeme, ať už je to breakbeat, dubstep nebo downtempo.

Kdy nejraději tvoříš? Ovlivňuje tě denní doba, roční období nebo počasí?
Počasí samozřejmě může mít vliv, stejně jako roční období. Není nic lepšího než prosedět dlouhé zimní večery ve studiu. Ale když není inspirace, tak by se nemělo tlačit na pilu. Prázdniny pro nás znamenají to samé, co kdysi ve škole. Snažíme si oddychnout a připravit se na novou klubovou sezónu.

A shledáváš dosavadní způsob léta poněkud nešťastným?
Zatím se vše daří podle mých představ a věřím, že mi to vydrží přes celé léto. Jediné, co mi možná trochu vadí, jsou tropická vedra, která jsou pro práci neúnosná.

 

Tvůj čas přijde již v pátek v Take Control stanu na velkém festivalu Let it Roll… Co uslyšíme?

Určitě tvorbu No Money a nějaké ty novinky od světových kolegů z branže. Každopádně se těším, protože festival s takovým množstvím kvalitních jmen je zárukou skvěle atmosféry a na takový svátek je třeba se připravit.

Jakou máš zkušenost s hraním svých věcí a neznámých dubplatů? Přeci jen, lidé nejraději reagují na to, co znají…

Vždy se snažím sety okořenit něčím “pro lidi“. Hraji hlavně pro ně, takže je třeba hrát i známé hity. Samozřejmě je nespornou výhodou hrát skladby, ke kterým se jen tak nějaký DJ nedostane. Tím se stává mé vystoupení exkluzivním. Skalní fanoušci mají přehled a ocení, když vytáhnu něco, co v naších končinách uslyší pouze od “velkých jmen“ dnb scény.

 

Co říkáš na vývoj českého drum & bassu v poslední době? Podle mého názoru je to zatím stále o stejných jménech, která se občas někam prosadí, ale nová se tak často neobjevují…
Myslím si, že nová vlna mladých producentů přijde zanedlouho. Prosadit se není jednoduché a tato cesta nikomu netrvala chvíli. Chce to pár let dřiny, nenechat se odradit “hatery“ a hlavně sbírat zkušenosti a kontakty po celém světě. Vyptávat se a polemizovat s jinými producenty je ta nejlepší cesta, jak docílit dobrých výsledků. Brooklyn, Rido, Morebeat nebo Gasmask71 jsou nejlepšími příklady toho, že nezáleží na tom, odkud producent pochází, ale jaké má kvality.

Máte s Teddem nějaký sen, kam byste to chtěli dotáhnout? Ať už na jaký label, ke komu na spolupráci do studia, kam za hraním…?
Snem každého producenta je dostat svou skladbu na kvalitní světový label. Momentálně máme v plánu další “tvrdší“ EP pro label Close2Death. Následně se budeme věnovat kolaboracím s věhlasnějšími producenty pro větší labely, ale to bych prozatím uchoval v tajnosti, ať nepředbíhám událostem. Věříme, že to bude velké.

Takže za dva roky další rozhovor na Shadowboxu, kde mi o nových zážitcích povíš? :)
Může být i dříve… Počítám, že koncem roku si určitě bude o čem povídat.

Tak jo, díky za rozhovor a budu se těšit.
Taky děkuji, a uvidíme se v patek :-)

 

 

 

 

 

 

 

publikoval BIFIDUS AKTIF